Inlägg från: Familjen Höög |Visa alla inlägg
  • Familjen Höög

... Född: Juli 2007 ... 2

hallå... hur äter era små??? min har slutat att äta vanlig mat.. helt hopplös... just nu ser dagordningen ut så här för oss..

frukost kl 8.00: 200 ml välling
    Mellis kl 10.00: en banan några makaroner, eller en flaska
    välling pga sovdax..

vaknar ca 13.00

Lunch kl 13.20: några makaroner eller lite potatis samt pyttelite korv eller köttbullar(ca 1 st), försöker med annan mat men inget har funkat hittills

Middag kl 16.30 samma som lunchen, oftast är det bara makaroner som han accepterar.. suck

kvällsmål 19.30 200 ml välling
    sommnar han inte så blir det en till flaska välling vid 21.30

allt som allt äter han välling å makaroner.. suck suck.. någon mer med en matvägrare som jag har.. är jag ensam eller finns det fler med hopplösa barn???

• Familjen Höög
    solstraalen skrev 2008-06-29 09:40:49 följande:
    Med mig äter Josef inte så bra alls, bara om man svälter honom länge mellan målen. Med sin pappa äter han som en häst.Igår tex en burk lasagne 16.15, sen 17.00 åt han mat med oss, ris och köttgryta å då åt han massor!. Sen åt han massa gröt på kvällen oxå.
    här är det lika dant.. med pappa äter han bra men med mig låser han igen munnen å ska inte gapa.. tur att pappa tar över om 1 vecka... börjar jobba då..
  • Familjen Höög

ni som ger era barn havregröt på morgonen, hur gör ni den? som vanligt eller mixar ni den?

• Familjen Höög

ser att ni pratat tandborstning... var till tandläkaren idag pga att josef slagit ut en bit av framtanden.. frågade då om tandborstning och tandläkaren sa att de kan leka med tandborsten och sedan när de bakre tänderna kommit som är grövre och gropiga så ska man borsta regelbundet.. Själv borstar josef tänderna ca 3 ggr i veckan... han har bara 4 framtänder..

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2