Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

... Född: Juli 2007 ... 2

hejhej!
    En till som tittar förbi...
    KOnstigt det känns att våra små fyller år snart eller nyss har fyllt!!
    Känns ju som vi nyss satt här med våra magar och bara längtade..

Jag jobbar och barnen är hemma med sin pappa i sommar. Lua ska få börja på Caspers avdelning på dagis till hösten. Inte riktigt vad jag hade tänkt men men. Tycker igentligen att det är för tidigt men var tvungen att vara taktisk då det är väääldigt svårt att få en dagisplats här och jag inte kan vänta ett år.
    Dessutom har ju regeringen gjort det svårt för oss som jobbar säsong/deltid så jag måste troligtvis säga upp mej till hösten och söka ett heltids jobbb och då måste jag ha en dagisplats.
    Är inte en sån som vill jobba deltid och leva på staten men just nu har jag "bara" två jobb men det räcker inte riktigt.

Lua går bara korta sträckor än så länge vilket jag tycker är skönt, hon får vara liten ett tag till..

GRATTIS ALLA FÖDELSEDAGSBARN!!

• copernicus

GRATTIS ALVIN PÅ ETT ÅRSDAGEN!!

GRATTIS OCKSÅ TILL DENISE OCH ESKIL SOM FYLLLER PÅ MÅNDAG - ifall jag inte hinner titta in

• copernicus
    Madeluttan skrev 2008-07-10 09:31:00 följande:
    Idag fyller tjejen 1 år!! Ska kalasa hela dagen!!
    GRATTIS TILL HENNE!

OCH ETT STORT GRATTIS TILL LILLA MICK GODINGEN SOM OCKSÅ FYLLER 1 I DAG!
  • copernicus
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-10 10:11:29 följande:
    hallå alla. grattis till alla som fyllt 1 år!!Har varit på mammas landställe i Huddunge några dar och sen vidare upp till kompisar i Gesunda (dalarna) några dar. så skönt det varit. var på tomteland, det var väldigt populärt. roligt men dyrt. Isabel står helt stadigt nu, och har några gånger gått några steg utan att ramla framåt. alltså gå några steg och sen stanna upp utan att ramla. hon klättrar också som en galning, bla upp i adam's säng och deras små stolar de har i sina rum. helt livsfarligt när hon står upp på stolen! Ingen lugn stund, he he.
    så du har varit i mina trakter dåFlört

var tomteland dyrare än andra familjeaktiviteter?
    undrar eftersom jag tycker allt sånt är svindyrt!
    Casper å Lua var med mamma å min bror till leksandssommarland förra veckan, inträdet gick på över 700.
    Furuvik igår var också onödigt dyrt.
    tämkte hinna med kolmården och Kneippbyn också i sommar men undrar om plånboken klarar det.Fundersam
  • copernicus
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-10 10:41:33 följande:
    förresten ser jag att jag har namnsdag idag
    JUst ja du heter ju lika som Lua TACK hade glömt att hon har namnsdag idagGenerad

så tomteland kostar ungefär som annat iaf!
    Såklart kan man ju inte bara gå runt utan barnen måste ju få leka!

Igår på furuvik hade jag turen att ha ett gratis åkband och mat hade vi med oss så det var mest inträde och lite godis som kostade men det drar iväg ändå!
  • copernicus
    annki72 skrev 2008-07-19 12:28:23 följande:
    Idag när jag skulle gå ner i sovrummet och lägga Lilly ramlar jag i trappan med henne i famnen, gjorde allt för att rädda henne och skadade mej själv desto mer Skrek som en stucken gris på hjälp som tur var var min äldsta son inne så han kom och tog Lilly som var jätte rädd, sen hämtade han Johan som fick hjälpa mej upp.Jag är helt blå slagen och har nog en lätt stukning på höger fot, har ont som attan i den, men kan rör den iallfall.Så nu sitter jag här och kommer ingenstans.......Vill oxå partya.... men det får väl vänta nu tills man kan gå igen hahahaha
    vad läbbigt!

Här är bi möra och halva familjen sover, kom hem från gotland i morse och har bara sovit 3 timmar i natt. Ska inte festa i kväll
  • copernicus
    mrsbygg skrev 2008-07-19 15:24:53 följande:
    Halloj nu är vi hemma! Tack för alla grattis...nu ska ja gå å snusa på sovande bebis och hoppas att min huvudvärk ska försvinna..haft ont i huvet sen igår efter förlossningen men d vägrar gå bort..humf..
    nej men grattis!
    Vad det händer saker när man är borta ett par dar.
    Som du trodde med en till liten killeGlad
    Vicke skrev 2008-07-19 15:06:58 följande:
    Hej på er!! Jag är inne och läser i tråden men jag har så sällan tid att skriva någonting, det var ju evigheter sedan sist. Har tänk det flera gånger men men!Nu har min Noah hunnit fyllt ett år. Det var det året det. Han är en riktig vilding som klättrar, springer och är överallt. Inte konstigt jag somnar framför bolibompa .Ska försöka bli lite aktivare i tråden igen !Nå party blir det då inte här. Även om det skulle vara trevligt ...
    hej yo!
    Grattis igen till Noah!
    Här är det å full fart Luis går numera hon med
  • copernicus

GODMORGON! här skiner solen och det är varmt! ute så jag känner inte alls för att åka och jobba men men...
    Ska inte klaga har ju iaf haft nästan en vecka ledigt.

Grattis alla födelsedagsbarn!

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2