Inlägg från: nasse01 |Visa alla inlägg
  • nasse01

... Född: Juli 2007 ... 2

I går tog vår kille sina första steg. Han kom upp till 5 som mest, men idag blev det bara 3 st. I morgon är han 11 månader. Var tog tiden vägen?? Var och fotade honom redan idag för 1 års bilden till tidningen. Vill ju inte missa det sen i sommar.

• nasse01

Här är en till kille som har börjat gå riktigt ordentligt nu. Han började för ca en månadsen, men sen var vi på semester så då hade han inte tid att träna. Men nu har vi varit hemma några dagar så har han kommit igång ordentligt. 13 steg är rekordet som jag har sett.
    Är det någon mer som har fått kraftiga eksem när de fått smaka på jordgubbar? Här blir det inga mer denna sommar för han.

• nasse01

I dag fyller vår Linus 1 år! Vi hade kalas igår för han. Jobbigt med sommarbarn många är på semester och ínte kan komma och fira han. Men men jag tycker de får skylla sig själva, jag kommer inte ha kalas flera gånger om varje år bara för det!
    Han har fått traktorer och kossor och lite kläder och en motorcykel från Biltema. Han älskar traktorer och kossor... Muuu är är ett bra ord tycker han. Han har nog drabbats av "galna kosjukan" :)

• nasse01
    mrsbygg skrev 2008-07-19 19:41:17 följande:
    En bild på min sömntuta Tom. tycker han är nå sjukt likt sin bror som bebis!
    Ja det tycker jag nog också att han är! :) Men så söt...
  • nasse01

Här är det samma kassa system.... Igen 1 års kontroll än! Han fyllde ju bara den 13/7 är ju ett tag sen... BVC sköterskan ska sluta och den nya börjar 4 aug. Jag lämnade ett elakt medelande på telesvar i måndags. Det är semesterstängt... Så jag kräver en kontroll innan skolan börjar och han ska på dagis. Så sprutan hinner ges innan des. Det är mest den jag är "sur" för.

• nasse01

Vi har Länsförsäkringar på båda barnen. Vi höjde basbeloppet ersättningen på båda två så de har samma.
    Så jag betalar lite mer för det.

• nasse01

Här ska det börjas på skola nästa vecka! och på onsdag börjar inskolningen av lillekillen oj vad tiden går fort...

Sen veckan därpå ska man börja jobba igen på riktigt. Jobbade ju 3 dagar i veckan i våras. så det blir ju stor skillnad!

• nasse01

Ja just det försenad 1 årskontroll igår! Han är ju 13 månader idag.
    10920g och 80 cm lång coh 48 i huvudmått om jag minns rätt.
    Han hade inte gått upp så mycket i vikt, men det sa hon beror på att han har börjat att gå och då gör de av med energin med en gång! :)
    Spruta fick han med, och det märktes inget speciellt efter den.

• nasse01

Börjat på dagis:
    Molly Aug-08
    Josef Aug-08

Planerad dagisstart:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8

• nasse01
    solstraalen skrev 2008-08-19 08:13:28 följande:
    Några fler som ska till tandläkarn på sånt värdelöst besök om saft i nappflaska osv snart?Josef ska till tandis på torsdag..
    Vi ska ditt i september. Hade det inte varit för att Linus har fått konstiga tänder hade jag nog bet om att få slippa. (Om det nu går???) Han har bara 5 st. 2 ner helt ok. 1 framtand och 2 huggtänder på sidan... Fattar inget.. så jag går gärna dit så de kollar upp han.
  • nasse01

Ja så har vi varit på första inskolningsdagen och det gick jättebra. Han tog för sig av grejerna och "tog" lite grejer från de som var mycket större.. :( Tillbaka i morgon igen och få lämna honom en stund.

• nasse01

Här är det också max 15 timmar i veckan. 3 timmar om dagen = allmän förskola tider. Men då får de inte vara med och äta något mål mat. Så vi hade henne 5 timmar 3 dagar i veckan. Och fick betala fullpris för det. Men hade hon gått på det andra sättet hade det varit fritt i och med allmän förskola.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2