... Född: Juli 2007 ... 2
Mitt första symptom var att jag blev en fittigt otrevlig bitch (ja, värre än vanligt alltså) med svajigt humör.
Sen kom en svaaaag svag känsla av illamående i attacker hela dagarna. sedan kom klådan i tuttarna.
Mitt första symptom var att jag blev en fittigt otrevlig bitch (ja, värre än vanligt alltså) med svajigt humör.
Sen kom en svaaaag svag känsla av illamående i attacker hela dagarna. sedan kom klådan i tuttarna.
Läskigt Misan. Hände med Victor i den här åldern också. Han satte i halsen och blev blå innan det lossnade så jag vet hur det känns, fruktansvärt.
Sjuk bebis hög feber sen ett dygn tillbaka och alvedon hjälper inte men stundtals är han iaf pigg som just nu när han orkar vara uppe och leka med kastruller
38,7-40,0 ligger han på och små stunder har han varit så borta och medtagen att jag varit på väg att åka in...
Usch! Han brukar ju inte vara sjuk, så jobbigt att se honom dålig.
Äta vill han inte. Lite utspädd gröt i flaska har gått ner bara och så dricker han han bra med vatten och vill amma massor. Morgonbjasblöjan innehöll amningsbajs. hah! Det var ett tag sen man hade sådana blöjor.
Jo Ipren skulle förmodligen funka men har ingen hemma och sitter lite fast.
Victor fick så en gång. Låg och var helt borta med 40-41 grader när han var 5 år gammal och alvedon bet inte så vi åkte in med han och fick någon Iprenkopia (Brufen) och genast tog ner febern.
Har inte tänkt på att ha hemma olika till Alvin, tur jag ens hade Alvedon för jag är så dålig på att ha sånt hemma då vi så sällan använder sånt *skäms*.
Någon som vill ha en extra bebis?
Gnääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääll
Jag hatar gnäll, gnäll är det värsta jag vet, jag är allergisk!
Okej när de busar och stojar och klättrar i gardinen och hoppar i soffan. Okej när de gapar och har sönder saker. Okej när de kastar mat på golvet och ritar på tapeten..
MEN GNÄLL GÖR MIG TOOOOOOOKIG I HUVUDET!!!!!!!
faaaaaaaaaan
och jaaaaa jag veeet att ahn är sjuk och har feber och det egentligen är jättesynd om honom men mitt huvud går söööönder!
Har en kartong piggelin i frysen. Får väl bli ngt sådant
Fast nu är det äntliiigen tyst en stund. Ammade för 20 gången idag (typ) och satte upp han i sjalen på ryggen och nu sover han.
Försökte först lägga honom men han kunde inte komma till ro och grät en massa så nu funderar jag om det kanske är örat som gör ont för han var sån här sist han hade öi.
Så jäkla dumt bara. Hade den betal-gravidförsäkringen från Trygg Hansa och den gällde ju tills han var 6 månader och sen blev det ett par veckors glapp innan jag skaffat den riktiga barnförsäkringen från TH och då ville de ju ha hälsodeklaration och då hade han redan hunnit ha öi en gång.
Så Han måste vara symptomfri från öi fram till mars nästa år för att det ska ingå i försäkringen. Just nu är öi undantaget från hans försäkring..
Om jag hade varit smart och skaffat den riktiga försäkringen direkt trots att jag hade gravidförsäkringen i 6 månader så hade han inte hunnit få öi innan och då hade han fått ha det.
Det var bara för att han hann ha det innan som de skrev det som undantag.
men ja jag borde ha en annan försökring tror jag för TH var bra förrut men verkar inte alls vara bäst längre.