... Född: Juli 2007 ... 2
jessys: Jo det stämmer, men det skulle tydligen funka mot hostan oxå saläkarn. Tom apoteket ringde till läkarn för å kolla en extra gång
jessys: Jo det stämmer, men det skulle tydligen funka mot hostan oxå saläkarn. Tom apoteket ringde till läkarn för å kolla en extra gång
Nu vet jag inte vad Josef fick inhallera på sjukhuset, men hur/när ringer man tillbaka?
HAn hostar fortfarande lika mkt trots att han även fick atarax för en timma sen.
Min stackars Josef var alldeles berusad igår!
Han måste åkt på lite biverkningar av medicinen, efter nåra timmar började han nämligen vingla omkring hur mkt som helst här hemma å kunde knappt ens sitta still. Då var han ynklig måste jag säga..
Vart iaf bättre frammåt kvällen.
Gav en svag dos igår å efter prat med läkaren igen så sa han att ja skulle ta maxdosen istället eftersom han fortsatte hosta så mkt efter första omgången.
Så den fick han till kvällen igår, så får se hur han mår idag sen när han får en dos på förmiddagen.
Hoppas han slipper bli alldeles yr idag oxå. Har iaf hostat lite mindre inatt även om det vart vääldigt mkt.
På tal om sjukor, Sagas astma har vi märkt av mkt igår,hon hade tydligt jobbigt att andas. Verkar som att hennes astma försämrats :( ( hon har förkylningsastma i fort av jobbigt å andas ), för förra gången hon va dålig märkte vi oxå av de. Tidigare året vid alla sjukor har vi bara märkt de litegrann ibland.
Blä för astma!
FAst tur att Josef inte har andningsproblem med sin astma iaf.. tänk om de hade vart de istället för hostan.. Då han han nog legat på sjukhus.. Just nu går han ju på 4 mediciner pga hostan..
Nu vill jag ha friska barn! Give it 2 me
stort grattis tjejer!!!
DOH
Jag vill att Josef ska sova 12 timmar på nätterna, inte 10 bara.
Inatt blev de bara 10timmar, trots den sömngivande medicinen han äter.
Undrar om de funkar om man verkligen kämpar å kämpar, så han bara får sova en gång per dag.
Tänk om det gick att veta redan innan man prövar..
Ni som har barn som sover ca 10 timmar per natt, hur ser deras sömn ut dagtid?
Å ni som har dessa nästan 12timmarsbarn, hur sover era dagtid?
Lägg gärna till om ni har rutiner, typ att dom alltid lägger sig vid 19.30 å vaknar 07.30 osv och sovtid på dagen
Jag vet inte hur jag ska göra.
Vill ju inte att han bara ska sova 10 timmar för då fixar han aldrig att vara vaken till kl 12 då dom sover på dagis och att söva honom på dagis är SKITSVÅRT. Sist tog de 2 timmar.
Går lättare då man lyckas hålla honom vaken till 12, men de går bara de dagar då dom är inne å han har sovit närmre 12timmar.
För grejen e att dom är ute innan lunch och är Josef trött då så funkar de inte alls eftersom han då skallar asfalten vilken kan sluta riktigt illa.
Är dom inne så kan man hålla honom vaken lättare, men det är dom ju bara vid spöregn.
Ska nog prata med dagis idag ordentligt och se hur vi ska lägga upp det.
Dagis vad gäller Josef ger mig verkligen ÅNGEST
Det är sååå jobbigt de här med hans humör å att han börjar skalla golvet så fort han blir arg/trött. Å att söva honom.. Han har alltid vart sån som inte somnar i famnen utan illvrål å skrik länge innan, han vill ligga själv i sin spjälsäng..
Donna69: Jadu dom är nog lite nervösa.
Han har ju sitt humör och sin vilja, gäller bara att försöka att hela tiden ligga steget före honom så man hinner dit innan han skallar något.
Men de här med sovningen är dom allt lite nervösa för nu då dom sett vilka problem jag har.
Men jag tror det kommer gå mkt bättre då dom börjar söva honom och jag inte är i närheten,då kan han liksom inte se mig och vilja ha dit mig och så blir det på deras sätt.
Jag tror och hoppas att dom kommer fixa det, annars vet jag inte vad vi gör.
Igår höll sig Josef vaken 06.30 till 12.00.. sen däcka han först av alla barnen på dagis.
Idag vaknade han 06.10 redan.. å idag behöver han sin andra medicin igen då hostan satt fart igen, så han lär nog somna på förmiddan eftersom han blir så trött av den.
Hoppas han blir lättsövd då =)