Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

... Född: Juli 2007 ... 2

rullis: 5 fröknar på 30barn?!?! På Saga å josefs avdelning är dom 3pers på 15barn. Jag tycker "ditt" dagis åtminstone skulle ha en fröken till. Minst.

Sen om du inte känner att det känns bra,sätt henne inte där då! Då kommer ud bara att ångra dig sen.
    Har du möjlighet att ha henne hemma tills ni får ny plats,så ha henne hemma.

Helena: Ja de känns som om dom inte är annat än å vara sjuka..
    2 veckor sen vart Saga magsjuk, satt i 2dygn, direkt på de vart Josef förkyld med falsk krupp ( måndags förra veckan ) å nu bara fortsätter skiten å strömma in, nu börjar hostan komma tillbaka igen å febern, så förmodligen har han åkt på en ny sjuka innan den gamla hann försvinna helt..

I`m so f*cking trött på sörjan nu.

Vet iaf att mina barn är kämpar.

• solstraalen

Halvblod: Är det nära?

Alltså eslöv är ju aplitet men har en del distanskurser å knappt några boenden alls. *värdelöst*

Mina barn har apvarmt i sitt rum, dom sover bara i blöja.
    Men på vintern sover Josef i sovpåse, då blir de kallt i rummet.

• solstraalen

Hur ofta får man ge alvedon/Ipren?

Josef fick vid 18 en alvedon.

Nu 20.00 var tempen endå 39.6å han kunde inte äta, spydde upp de bara.

Så gav en halv ipren nu vid 20.30, om man växlar så, hur ofta får man ge då?

• solstraalen

Åh de e så sött när dom har sånna där lår!!

Josef vägde nu 10.2kg till sina 78cm, men han har då inga fettveck :-/

Får se hur vikten är nu efter den här omgången feber.

Onsdagfick vi ihonom 4dl drikki och 1 port gröt

Igår 4dl dricki och 1dl vatten. Sist han åt var igår vid 16.00, då fick han i sig lite drikki. Sen på kvällen spydde han upp gröten, för då var febern för hög visade det sig.

Sovit hela natten har han gjort, men kände iaf inatt en KALL Josef, så iprenen funkade. Hoppas sååååååååå att febern är borta idag.

• solstraalen

Donna: Vi får se om det är tredagar eller inte, borde väl isf visa sig idag eller imorrn.
    Nä åka in behövs inte, småbarn klarar mkt högre temp än vad vi har och det var första gången igårkväll som Alvedonen inte har funkat( den här omgången med feber ).

Har bara gett honom Alvedon mot kvällen. Har hört att det är bra om dom får ha lite feber oxå, att kroppen bråkar mot skiten som den har i kroppen. Så vi ger alvedon mot kvällen eller när våra barn inte orkar äta alls.

Men jag hoppas på 3dgrsfebern, isf är det över snart. 3e dagen idag om febern är kvar.

• solstraalen

jessa6: Kul!! *avis*

Josefs temp är lika "hög" som igår morse. URK. Hoppas den stannar där den är nu och inte stiger.

• solstraalen

Åh ingen kunig här.

Helt utan föraning fick jag helt sjukt mitt under hälen, de va nåra timmar sen. Nu kan jag inte gå alls på hälen då skulle ja dö av smärta.. Nu gör de ont ute i utkanten av hälen oxå å de strålar ut mot hålfoten å hälsenan känns de som.

Blir bara värre å värre ju mer ja går..

Vad 17 kan de va?

• solstraalen

Beckah: Där sa du nått, kanske skulle skaffa en sån =)

Har iaf vart på husläkarakuten i eftermiddags,läkarn hade ingen aning om vad som hänt i min fot. Men fick doklofenak utskriver å kryckor,inte stödja på foten under helgebn. Är de lika illa på måndag måste ja ringa min husläkare. Går jag det minsta på foten så gör de sååå sjukt ont. Samtidigt är såååååå jobbigt när man väger 898kg å hoppa påkryckor,.

• solstraalen

mammab: Kom det bara PANG på? För mig tog de bara max en halvtimma från de att ja börja käna av de, tills de gjorde svinont.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2