Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

... Född: Juli 2007 ... 2

har setat å ammat i 4h timmar sträck nu...
    känns som mina bröstvårtor ska trilla av men Tom är fortfarande inte nöjd...

visst d är varmt och han är säkert törstig men FYRA TIMMAR...suck

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • mrsbygg

hua tom ger sig inte...

jaja bara å slänga fram tuttarna igen. inte mycket man kan göra!
    fick iaf en kort toa och drick paus.....suck

• mrsbygg

hua hemma efter en hel dag på bad!

hände nå läskigt innan vi skulle åka hem, jag fick super ont i magen och allt bidde svart framför ögonen och jag blev helt snurrig...höll på svimma av men hann sätta mig ner själv.
    sen rätt som det är känner jag hur det bara forsar blod ur mig. och jag blöder igenom binda och brallor. helt sjukt. pinsamt oxå för jag hade inge ombyte...

men jag fattar inte aldrig blödigt så hr mycket med varken saga eller sam.
    samma sak på bb, då blödde jag igenom den där jätte blöjan och hela sängen!!
    men nääää det var normalt tydligen samma sak när det kom ut blodklumpar lika stora som äpplen...helt normalt?
    tycker inte jag iaf....

nu blöder jag jätte konstigt. men får hoppas det går över snart för det är verkligen inge roligt...

• mrsbygg
    Beckah82 skrev 2008-07-27 17:39:29 följande:
    Oj nej jag tycker inte heller det låter riktigt som det ska... har du ringt och frågat?
    nej inte ringt, men då uppe på bb var det tydligen normalt att blöda så mycket..
    men jag fattar inte, tycker inte alls d verkar okej...

och ibland blöder jag ingenting på en hel dag sen rätt som det är bara forsar det ur mig!
    som igår blödde jag ingenting i princip, sen tills på em då det blev sådär...
    jätte skummt...men jag får ringa typ bm eller nått i veckan...
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2008-07-27 18:00:02 följande:
    Jo fast uppe på BB är det en sak, så där första dygnen men nu fortfarande efter en dryg vecka låter det lite mycket om det forsar och klumpar i den sajsen låter ju knas.
    ne jag har inga klumpar nu, utan det var på bb...
    men jag blöder massor...
  • mrsbygg
    L2K skrev 2008-07-27 21:47:14 följande:
    Det kan bero på att du har varit i farten hela dagen. Jag blödde mycket mer om jag va i farten än om jag tog det lugnt.Och jag blödde på det viset du beskriver det.Dom säger ju att det blir värre för varje barn med...Men om du är orolig tycker jag att du ska ringa och höra vad din bm säger imorn.
    d som är grejjen inte vart i farten idag bara setat å slappat..
    jag har inte blödit så mycket som jag gjorde idag fast ja gått flera timmar på ett zoo och burit tungt!
    tycker d va läskigt för ja fick så ont i magen å höll på svimma..:-/

men ska ringa bm imorrn..
  • mrsbygg

Fan, försöker hitta nå "akut" nummer till gyn. men dom har bara teletid fram tills 15. efter det då? vart fan ska man ringa då?

nått är skumt, nyss så fick ja världens blödning och det kom ut jätte klumpar..
    nu har ja lite smått mensvärk och är lite små snurrig i skallen..

kan allt detta blödande bero på att jag hade/har dåligt hb?

fattar ingenting, ena dan blöder jag inte en droppe och andra dan är det nigarafall..

jag får lägga mig och vila och invänta morgondagen och ringa då ist...

• mrsbygg
    H e l e n a skrev 2008-07-29 18:20:04 följande:
     Blödandet borde ju inte bero på att du lågt hb men däremot har du kanske lågt hb av blödandet, men det var kanske så du menade? När tog de hb på dig? Direkt efter förlossningen eller? Äter du järntillskott och så?Kan du inte ringa växeln och fråga vart de tycker du ska vända dig?
    enl. bm så kan man blöda mer om man har dåligt hb. typ därför man ska äta tillskott osv så man inte blöder för mycket under förlossningen. har jag fattat det som iaf..

men iaf, hb tog jag hos bm då näst sista besöket..
    äter inge tillskott, megen bara krånglar hehe..

ska nog ringa sjukvårdsupplysningen å se va dom säger
  • mrsbygg

morrn..

ja ska ta mig en dusch sen ska ja promenixa iväg till bvc me lill killen. han blir 2 veckor imorrn!! min snutt..
    sen kanske jag drar ner på stan en sväng får se, så jävulskt varmt..hua

• mrsbygg

hua, äntligen hemma. bidde en tripp till barnakuten oxå

Min Tomtom hade fått en infektion i naveln upptäkte vi på bvc. och så går han inte upp i vikt som han ska han hade gått ner nu sen vi va där sist.

så fick sitta på akuten och ta massa vikter före och efter amning och det såg inge bra ut. så jag fick instruktioner om hur mycket jag skulle amma sen ska vi tillbaka på lördag och såg d inge bra ut så kommer vi få börja me tillägg...

men naveln såg mycket bättre ut efter vi fick ut allt var som var där inne. men skulle höra av oss om den blev rött å irriterad osv.

Har sagt hela tiden att jag tyckte hans navel ser helt knepigt ut, berodde tydligen på att det var en jäkla massa var bakom som tryckte ut hela naveln...

H e l e n a skrev 2008-07-31 09:19:07 följande:
    Hur har det gått med blödningen? Fick du pratat med nån?
    ne inte pratat nått me någon, har inte blödit nå mer..
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2