... Född: Juli 2007 ... 2
Håller helt med Vos!
God morgon förresten =) ( Nu känns det som att det där ordet inte alls stavas så )
Håller helt med Vos!
God morgon förresten =) ( Nu känns det som att det där ordet inte alls stavas så )
nyfikna frågor;
*använder ni skötbord?
- Nej inte längre
*har ni börjat med potta?
- Nej
*äter barnet själv?
- Ja så länge det inte är burkmat som han får ibland.
*gillar ditt barn soppa =)?
- Ja iaf hittills. Fick soppa på dagis en dag.
*vaknar barnet på natten?
- Nej, sällan.
*använder barnet napp/snutte?
- Jepp, 4 snuttar och tusen nappar.
*barnets favoritmat?
- ( exakt samma som den jag kopierade av skrev )såsig mat, typ köttfärssås, korvstroganoff, fiskgratäng osv.
*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
- Det beror på vilken vagn han åker i.
*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
- Japp. Men är så klart flexibla vid speciella tillfällen.
Haft rutiner sen den dagen han föddes.
Mkt vardag som börjar nu.
Imorrn börjar Saga å Josef på dagis på allvar. Dom kommer gå 50-75% där.
Jag ska plugga heltid på distans i 1½år-2år.
Fast imorrn åker jag låååååångt ner i söder ( eslöv ) för kursstart och kommer hem seeent på torsdag kväll.
Ska njuta lite av barnledigheten då
Så imorrn ska barnen gå till 16.30 för första gången nånsin, tidigare har dom bara gått till 14.00 så får se hur det blir.
Och Saga lär bli sååå ledsen när hon kommer hem sen å inser att jag inte är hemma. Hon är inne i en extremt mammig period nu. *ångest*
Sen så hoppas jag på ett trevligt samtal idag oxå
Jennsans, lust å hoppa in på msn?
Ingen som vet hur blodprover funkar?
Jag lämnade ett i fredagsmorse som skulle ta 1-2dgr att få svar på, tror ni jag kan få svar idag?
jennsans: men åh, då skulle vi ju kunna ses!
Ska oxå ner på stan strax =)
göteborgsmorsan: ska läsa en KY-utbildning på distans, inom fastighetsteknik =)
Josef har en skaljacka å WS i strl 80. WS är bara lång i ärmarna, men lagom på kroppen. Så den säljs nog till våren.
Skaljackan är lite lång i ärmarna och ganska vid, så den passar nog längre än WS iaf.
På vinteroverallen har jag tagit 86 eftersom han är 78½cm nu (14måns-måtten ).
Dom säger ju att man ska ha ca 1dm tillgodo i grenen ibörjan av vintern om den ska passa hela vintern.
Så tror inte Josef skulle kunna ha strl 80 hela vintern.
Hans overall är från åhlens.
Jag köper oxå en hel del beg popkläder på tradera.
Man kan få en snygg beg popjacka för ca300 på tradera och det tycker jag är värt, för det är vad en ny jacka på HM osv kostar.
Jag gillar oxå pop, men ytterkläderna har blivit helt sjukt dyra så det köper jag nästintill aldrig till fullpris.
Beckah: Jag håller helt med dig om de du skrivit om popkläder och tradera.
Jag lägger så gott som aldrig ut kläder från HM, lindex osv på tradera. Inte värt när man får en 5a för en tröja.
Lägger bara ut vissa plagg om jag vet att folk vill ha dom.
Men pop osv är kanon å köpa å sälja på tradera =)
Såg en tröja på tradera idag, en lika som Josef har. Den var uppe i 70kr och i samma skick som den han har.
Den har han haft nån månad nu, så funderar på å sälja den =)
Köpte den för typ 70spän så de gör inget om ja bara får 50 för den.
Men landskapskläderna säljs ju ofta till bra pris på tradera =) Har ett gäng till Josef som ja börjar tröttna på nu.
Beckah: Vad tycker du om villervalla då?
Jag tycker dom har härliga färger
Jonali: Håller med dig.
Jag tycker det är mer värt pengarna nu då Josef har 86 för det är typ den första storleken som iaf mina barn brukar kunna ha väldigt länge.
Men tradera är bra =)
mammab: Hehe, dit är min Saga oxå påväg =)
Hon ÄLSKAR att stå och titta igenom alla sina kläder. Gärna en gång om dan står hon å plockar ut alla sina kläder =)
När hon får nya kläder så står hon jäääättelänge å tittar på allt =) Spelar ingen roll om de e nytt eller beg =)
Men redan nu tokgillar hon att gå å shoppa på stan, lite illa kanske, hon är ju inte ens 3år
Men jag tycker det är kul =)