Inlägg från: misan84 |Visa alla inlägg
  • misan84

... Född: Juli 2007 ... 2

Frågeformulär

Bebisnamn: Hampus

Fyller 1 år den: 4e juli

Vikt/längd, vet du det? Vid 10 månader var det 8270g o 69cm

Vad har hen för storlek? 74

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Hoppar på rumpan kan åla åt sidorna o bakåt men ej framåt:)

Kan hen gå? Ja när man håller i hans händer ääääntligen:)

Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
    Mamma
    Pappa
    Kisse
    Titta
    Där
    Tack

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Går kanon bra när han får det han vill:) äter välling på morgonen sedan banan o yogurt efter det två burkar mat (vid olika tider då) och sen en välling till natten. får även en smörgås någon gång under dagen o annan frukt. Favorit är banan och lasange och grillad barnkorv:)

Burkmat eller hemlagat? Blandat rå på vad vi äter

Ammar du och hur mycket i så fall?Nej

Hur många gånger sover hen på dagen? Antingen en timme på fm och 2 timmar efter lunch eller bara 3 timmar efter lunch.

Vilka tider sover hen på natten? Somnar vid 19 och vaknar mellan 6.30-7.30 men stiger aldrig upp innan 7.30

Hur går nattningen till? Han får välling strax innan 19 sen lägger vi han bara i sängen så somnar han om han inte redan har somnat

Var sover hen? I sitt egna rum

Hur många tänder har hen? 4 stycken två uppe o två nere

Skostorlek? 19/20

Har hen ätit glass ännu? Ooooooo ja  mängder får väl iallafall en gång varannan dag:)

Har hen badat utomhus ännu? O ja varje dag sen det blev varmt antingen i poolen eller sjön/havet

Är det dags för småsyskon än? ne måste ha fast jobb innan men hade velat försöka nu:)

Vad ska hen få på födelsedagen? Har inte kommit på nått än men hjälp oss gärna:)

Vad ska ni göra i sommar? Vara på öland så mycket vi kan o ölands djurpark sen ska vi till gävle/hofors en runda på bröllop med

Berätta några rader om din julibebis: Jag känner att jag har haft tur med Hampe för han är så himla snäll. Knappt aldrig gnällig om han inte är hungrig då.. Somnar o sover bra älskar mat och att vara ute.  Tycker det är så roligt nu när han utvecklas så mycket. Känns som att allt kul startar nu:)

Klistra MER än gärna in en nytagen bild av din julibebis tillsammans med formuläret
    (¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • misan84

Åhh tack beckah massa tips ju!! släkten har börjat fråga om presenter o det stod bara stilla i huvudet:)
    Barnens korv heter det och det innebär att det är mer kött i än annat blask:) typ som kokkorven:) Tyckte det var jätte bra känns lite bättre att stoppa i han det då:) går perfekt att grilla med mums:)

• misan84

Bjuder på dagens badbilder i sjön:) hampe älskade det o ville absolut inte upp hehe

• misan84
    Beckah82 skrev 2008-06-07 14:39:57 följande:
    Ni som har bilddagboken, vet ni hur man blockerar en viss person? En **** har kollat min bilddagbok varenda jäkla dag men aldrig skrivit. Har förstås undrat vem hon är men inte brytt mig. Hon har ju aldrig skrivit. Men så idag kom allra första kommentaren och den syns längst ner i bild. Resten är fortsättningen i gästboken. Länk till bild (den är för stor för att klistra in):www.familjelycka.se/Media/Gallery/d5882d22ec8...***Bilden hon syftade på och kommenterade var denna: Direktlänk: Beckah82.bilddagboken.se/p/show.html...
    shit vilken b i t c h...... tror man ska kunna det på inställningar kanske? hmm hoppas du lyckas!! o bilden är underbar!!
  • misan84
    tacky skrev 2008-06-08 16:48:49 följande:
    någon som vet vilket bmi som räknas som undervikt på ett barn i 5-6årsåldern? har googlat och googlat men hittar egentligen bara information om övervikt. är lite orolig för min maja, hon är så spinkig och jag tycker hon verkar trött också. dålig på att äta är hon också...
    ingen aning heller men tycker också ni ska parta med någon om ni känner er oroliga!! Kram
  • misan84

Ikväll får jag hem släkt från finland som jag inte pratat med på 10 år ska bli riktigt skoj!! så nu har jag storstädat duschat o har en blåbär/hallon paj i ugnen:)
    så ha en fin kväll alla!!!

• misan84
    Donna69 skrev 2008-06-08 18:02:10 följande:
    förlåt men det lät såååå kul.......parta......*fniss*
    hehe ibland har man fööööör stressigt tihi
  • misan84
    Lindisen81 skrev 2008-06-08 19:10:18 följande:
    denna hemska fotboll har bara börjat å jag e redan less... sveriges matcher är okej, tom rätt intressante =) men resten lixom, ett gäng svettiga karlar som jagar en boll typ.... jaja, bara att stå ut =)här snickras det för fullt, vi bygger ihop de nya köks-skåpen. på lördag ska vi riva ner det gamla köket, sedan va utan kök ett tag... men men, fint blir det väl alla fall.idag har vi varit inne å haft en tråkdag. blir så jobbigt för inez å va ute i solen för mkt. va iväg på loppis en sväng men va för varmt å jobbigt. nu gosar inez å johan lite innan det är läggdags för inez. bla bla bla, va mycke blaj jag skriver.
    du skriver väl aldrig för mycket bara kul o läsa!! vi har med haft en tråkdag. blir lätt för mycket men fy vad varmt det är inne med huuuu. Avskyr fotboll kan jag säga. Kollar knappt när sverige spelar om jag inte är illa tvungen:) gubben kollar nu på nått... blääää. Vill se bilder på köket sen:) behöver inspiration:)
  • misan84

Hej på er!!
    Haft fullt upp med jobb o studenter ett par dagar nu. Skönt det ska bli att bara softa sista dagarna i veckan:) sen går gubben på semester ska bli såååå skööönt Imorgon kommer min bror o fru med deras 2 åring o hälsar på ska bli trevligt. Fick veta det nyss bara så jag måste städa innan jag lägger mig hehe
    Hampe han mår fin fint men han är trött nu. har varit långa dagar o kvällar nu men kanske lite för lite sömn på dagarna. För en annan med känns det som

Donna hur gick det inatt? hampe har med börjat vakna på natten ibland o då får han vatten sen är han nöjd o somnar. det är så varmt i vårt hus med en annan dricker mängder:)

sol: vad ärligt hoppas allt kommer gå bra för dig!!! är lite avis med:) hatar min mage bläää

• misan84

Någon som vet nått om babytravel shopper vagnen? om den är bra o så? blev lite sugen på den som extra vagn

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2