• tacky

... Född: Juli 2007 ... 2

helena: verkligen skillnad från första året med första barnet. det var så jobbigt och tungt tyckte jag. sömnkrångel och depression.

det här året har varit helt jävla underbart, för att vara ärlig. vilken unge vi har fått, vilken lycka med två fina tjejer. MEN, jag är slutkörd ändå. smalare än nånsin och BITTER för att jag gör allting hemma. jag vill åka på spa i en vecka och tänka långa tankar!

vi skulle slå ihop oss och åka på sparesa ihop. bli ompysslade och nostalgiska och få sakna våra ungar lite. vad sägs?

• tacky

nymne: skönt att han ska vara pappa"ledig" nu. kommer inte krävas många dagar innan han inser vilket slit det är.

helena: jaru. jag är snabbare helt enkelt. och magnus har vant sig. det är verkligen mot mina principer och jag hatar det! tror det började med att vi fick in myror i januari. hålls köket inte kliniskt rent så får vi fler och jag står inte ut med det helt enkelt. men jag är sur på honom, som fan!

alla: madison dansar med sin storkusin:

• tacky

donna o zelda:

sött att hon härjar också va? sådär låter hon massor. gapar och har sig och pladdrar i ett. men det är inte många ord

• tacky

ligger alla utslagna idag? det blev en lyckad "fest" här igår. mest uppskattad var min jordgubb/rabarber/äpple-paj. mums. hade kramp i käkarna på kvällen av allt tuggande och ätande.

• tacky

jessa6: å fy vad jobbigt. sitter lite i samma situation själv. min syster har försökt få ett andra barn i flera år nu, men det blir bara massa missfall. nu är hon gravid i 8 veckan. åkte in för två veckor sedan och trodde hon hade fått ett missfall, men då pickade hjärtat på ul:et hon blöder lite då och då och är konstant orolig, förstås. och jag också! vill så gärna att de ska få sin efterlängtade bebbe

• tacky

detsamma. syrran var på vul idag och fick med sig en bild hem på den lill* som är 14 mm lång med ett pickande hjärta. hon får också extra täta koller, och det är bra tycker jag.

hoppas hoppas för våra systrars skull!

Jessa6 skrev 2008-06-23 08:14:53 följande:
    tacky: Usch ja det är så himla jobbigt känslomässigt. Hon skickade ett meddelande i natt och sa att det var ok, blödningen kunde komma från livmodertappen nu när det bildas så mycket nya blodkärl. Men hon ska åka till sin egen bm i veckan och se vad hon säger om det. Hon får ju en massa extra koller och så nu eftersom hon hade sån otur förra gången. Hoppas allt går bra för din syster denna gången, jag håller alla tummar och tår för henne och hennes lill*
  • tacky

PRECIS så kände jag med maja. har alltid längtat framåt och vidare med henne. hon är en klurig tjej. mycket blyg, lite svår, extremt trotsig. sov dåligt första året. har njutit av att hon blivit större. att kunna kommunicera, skämta, läsa med henne. jag tyckte bäbistiden var långsam och asjobbig.

men den här bäbisen. vilken lättsam unge. glad typ jämt. sover hyfsat bra. älskar alla människor och vill kramas och flirta och busa med alla. tiden har bara flugit iväg och jag kan knappt tro hon redan är ett år! (på måndag.)

H e l e n a skrev 2008-06-25 22:42:13 följande:

Det som är enormt tråkigt är att när andra skriver att de vill stoppa tiden "det går för snabbt!", att det är så mysigt med bebisar och att vara föräldraledig osv så har jag känt mig bitter. Jag har hela tiden velat att tiden ska gå snabbare. Vi har inte kunnat mysa (jo, när amningen slutade göra ont och nu när vällingen ges på kvällen). I övrigt har det mest känts som en kamp. Så jäkla trist. Ibland undrar man om det är fel på en själv, men när man då hör beskrivningar av hur andras barn är fattar man att det just är så oliiika. Olika, olika, olika. Och förmodligen jämnar det väl ut sig i det långa loppet! Dessutom är det ju sällan allt flyter på i livet samtidigt. Finns ju alla uptänkliga problem man kan ha tyvärr.Parallellt med allt detta är man så fruktansvärt lycklig och tacksam mot världen. Ja, det har verkligen varit paradoxernas tid detta första år!
  • tacky

vickyb: förstår att det är kämpigt just nu. men det kommer bli så mycket bättre när du äntligen kommer rå om dig själv. och sen träffar du en fin man som förtjänar dig. lovar!

tusen kramar till dig!

• tacky

min lillgris är 74 cm lång och väger 10,9 kg.

• tacky

hej allihopa. länge sen jag var här nu, knappt nån minns mig

orkar inte läsa 300 sidor tillbaka, men ser att det planeras bäbisar för fullt! vad häftigt. jag tänker aldrig mer bli gravid, men det hoppas jag att andra runt om mig tänker bli, så att jag får chansen att krama på små nyfödingar framöver

madison har börjat på dagis och jag håller på och startar eget. sviktande självkänsla/självförtroende saboterar lite för mig, vi får se hur det går. har iallafall registrerat domännamn och webbhotell och ritat en framsida till min hemsida, så snart är det nog i rullning, hoppas jag.

oj, vad mycket jag skriver. hur mår ni?!

• tacky

hej alla, vad glad jag blir att ni minns mig (hjärta hjärta )

jag gör kort och tavlor (dop, giftermål, present, alla andra tillfällen) på beställning och ska börja trycka också. snart ska hemsidan vara klar så då får ni kolla

• tacky

wiii, rolig lista!

1.Vad tycker du mest om med ditt barn?

att hon är så gosig och kramig. hon är öppen och glad och rolig och älskar att springa fram och kramas. ett riktigt lyckopiller helt enkelt.

2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?

2. och det har jag nu.

3.Vad gillar du för musik?

svensk trallpunk, thåström, winnerbäck, olika sorters rock, synthpop, nicole atkins, amy winehouse, groovig hiphop och discomusik, keane och gavin de graw. allt möjligt :)

4.Vilka TV-serier följer du?

house, entourage, so you think you can dance

5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?

har pluggat kulturvetarlinjen och svenska och kreativt skrivande. håller på att starta företag.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2