Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

... Född: Juli 2007 ... 2

här började jag min semester i måndags så nu ska jag bara njuta av att vara med barnen!
    Casper och Lua börjar dagis den 1a september så det är ett tag kvar än!
    Lua ska få sprutan i september men jag vägde och mätte när hon var 12 mån och hon var då 73 cm vägde 9770 och huvudmåttet kommer jag inte ihåg. Ingen stor tjej jag har iafGlad

• copernicus

olika storlekar på brösten? Mina sitter dessutom på olika höjd!
    Skitkul- not
    Jag måste, hur dyrt det än är köpa bh på speciell affär har stl 75-80h och det finns ingenstans utom där.
    Men nu har jag presentkort så till hösten ska jag frossa!!!

• copernicus
    zandrisen skrev 2008-08-14 08:32:38 följande:
    Ingen god morgon här, Mick har feber och har vaknat till och från hela natten. Nu på morgonen hade han 38,8, och då hade han panodil supp i ändan sen 1 timme tillbaka... Värst är ju att jag jobbar, vill liksom ringa hem hela tiden och höra hur det är med honom Mick: 74-80 på överdelar, 75 på nederdelar och 22 i skor.Jag: 34-36 på kläder, 28-30 på jeans, 156 cm lång och 58 kg, 70 C eller D beroende på modell. Lindisen, så var det när jag började jobba också, från att ha vaknat vid 6.30-7.00 så började Mick ligga och tryna till 9.00-9.30!  Men det var skönt som fasen när jag hade semsester, för då sov han också länge, haha
    Stackars Mick och dej, förstår att du vill vara hemma
    Lua hade feber förra veckan när jag jobbade, det var asjobbigt att lämna henne då!

Jag började min semester med att måla om fönster, ett inte så roligt jobb som måste göras.
     Igår kväll small det till utanför men jag fattade inte vad det var. Men i morse fick jag veta det!! SNORUNGARNA (ursäkta men jag är arg) har roat sej med att kasta körsbär på vårat hus och speciellt på det nymålade fönstret. GAHHHHH det vara bara ut och tvätta, vilket gjorde att färgen som inte hunnit torka än följde med så nu måste jag måla om det!
    Har man inte roligare saker för sej???
  • copernicus
    zandrisen skrev 2008-08-14 10:07:07 följande:
    Those bastards!  Det suger ju att måla fänster, inte kul att behöva måla om det första man gör!Hoppas bara att Mick friskar på sig, på måndag är det både inskolning och vaccinationsdags... Bra tajming som vanligt!
    Ja taimingen ja- som vanligt!
    Casper ligger nerbäddad i soffan, jag som hade tänkt åka till äventyrsbadet idag.

Igår var vi till gävle och när vi skulle åka sprang C. rakt ut och blev påkörd av en cyklist. Smällen blev tillräckligt stor för att han skulle flyga upp i luften och volta. Jag har sagt åt honom tusen gånger att man inte får springa på parkeringar, men vad hjälpte det?? Han skadade sej inte mer än nåt skrapsår, men han är nog lite tagen fortfarande.
    Att han alltid ska lära sej den hårda vägen!
    Jag hoppas att han lärde sej så han inte gör samma sak här hemma på gatan!
  • copernicus
    Beckah82 skrev 2008-08-15 10:28:10 följande:
    ***Vad har era barn för mått på fötterna?Jag blev så förvånad över att det gick från strl 18-24 här inne så jag måste ju fråga om måttet på själva foten (antar att alla mätt eftersom ni köpt skor).Alvin har 12,4 cm lång fot.Bara tänkte för tex Eskil, som jag uppfattat har STORA fötter (de passar ju hans längd) "bara" har strl 22 medan det fanns en massa andra här som också hade 22 eller större.Köper ni för stora skor? Har ni inte mätt? Eller är det Alvin som har små fötter? Kort och gott. Vad är era barn RIKTIGA fotstorlek, inte skostorleken utan rätt mätt i cm.***
    jag har inte mätt sen i juni men då mätte Luas fot 10.2 antagligen har den växt endel sen dess. Hon har stl 19-20 på skorna.

Föresten grattis till din 10-åriga mammatid!
  • copernicus

gah!
    nu kom en granne precis in, har aldrig pratat med henne förut. Men hon kom och sa till casper att inte cykla på vägen utan på trottoaren eftersom bilarna kör fort! Jag hatar att bo här!!!
    Man får inte cykla på trottoaren, och bilarna SKA köra sakta i ett bostadsområde ELLER????

• copernicus
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-15 16:57:46 följande:
    håller med. trottoaren är för de som går, och kanske småbarn på en trehjuling osv. Men cyklar man ska man cykla på vägen. I stockholm är det 30 i alla villaområden, det är jättebra. Fast många kör för fort ändå. när adam börjar cykla ordentligt får han hålla sig på cykelbanor, annars gå på trottoaren, tills han är mogen att cykla i trafik.
    håller så med!!
    Här är det 30 i hastighet fram till vårat hus sen är det 50, men vägen är så bred så bilarna kan lätt göra 70
    På em for en man förbi i höghastighet så jag viftade åt honom att sakta ner- han bara skrattade åt mej.
    Vari ligger barnensrättigheter? Det är alltid de som kör bil som ska fram och skiter i de andra!
    Nu menar jag verkligen inte att alla kör för fort och skiter i andra jag kör själv bil.
  • copernicus

godmorgon!
    Här vaknade vi redan 7!! i morse oj vad tidigt det var
    Idag är det packning som gäller för i morgon ska det vara helt klart, så vi bara kan leka på lördag innan vi åker på lördag (rhodos)
    Har sett till att Cappe får åka tåg till arlanda med mamma så han slipper sitta still så länge.
    Läääängtar så nu!

Casper 031126 Lua 070716 mammas bästa
  • copernicus
    Beckah82 skrev 2008-08-21 09:37:48 följande:
    Hepp hepp...men jag tyckte iaf att det var en kul grej. Trist att ingen höll med.
    fränt!
    du är en riktig linslus!
  • copernicus
    zandrisen skrev 2008-08-21 08:37:07 följande:
    Godmorning! Spöregn här idag, vilket innebär att jag ankom till jobbet som en dränkt katt efter min ändå ganska korta cykeltur. Crap.Lycka till Jessa och Jonali som har syskonverkstad hemma ang tandborstning så har det aldrig vart nåt problem med mina barn, de har gapat och tyckt att det vart spännande... Använder bamsetandkräm till båda, fast Molly har börjat använda "stark" tandkräm ibland, det tycker hon är fränt Copernicus, åh så bra att C kan åka tåg! underlättar ju resan till sthlm en hel del, både för er och för honom När är ni tillbaka?
    vi använder aloe vera tandkräm, den innehåller inte socker eller sötningsmedel och inte heller det farliga ämnet som det pratades om för ett tag sen.

Ja att slippa ha både barnen och brorsan i baksätet underlättar en del!
    Hade ju funkat om åtminstonde en av killarna hade körkort då hade jag kunnat sitta bak. Min bror är ca 1,90 lång. Dessutom kan ju C. röra på sej mer på tåget.
    Vi kommer hem nästa söndag.

Kanske kan få till det då!

Nu har jag börjat beta av min lista att göra. 2 maskiner är tvättade och 3 omgångar äppelmos kokat plus en äppelpaj!Räcka ut tungan
  • copernicus

godmorgon!
    Vilken nostalgi man bjuds på såhär på morgonkvisten!
    Sjunger med...

KOnstigt med Micks tänder/ mun, hoppas att ni får ett bra svar av tandläkaren!

Nu ska här ätas frukost, hungrig!

• copernicus

hallå tjejer!
    Sitter här en snabbis då jag har tröttnat på att packa!
    Shit vad saker jag vill ha med mej
    men god natt för den här tiden imorgon kväll dricker jag paraplydrinkar

Casper 031126 Lua 070716 mammas bästa
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2