... Född: Juli 2007 ... 2
H e l e n a - Tack så mkt.
H e l e n a - Tack så mkt.
Lindisen81 - hahaha det hade ju varit skoj !!!
Lindisen - Du är inte alls töntig, jag började oxå nästan att gråta... usch vad jobbigt att vara ifrån sitt lilla barn och inte veta vad som händer.
Jessys - GRATTIS !!
Jessa6 - Vad skoj att ni oxå snart ska sätta igång med syskon.
Beckah - Snygga kläder du köpt i ullared. Gillade den rosa randriga klänningen. Jag köpte likadana jeans som du när jag var där sist. Du hade skrivit att regnkläderna var stora hur stora är de på alvin ?? Han är ju större än william och vi har tänkt att köpa med nu i september kan ju va bra att veta vilken storlek man behöver köpa.
Anns Krypin - Oj, vad tidigt ditt barn är uppe !!!
Lindisen - Vi stod och valde mellan alf och alfons eftersom min farfar och morfar heter så. Det blev alf som andra namn till william.
Tycker att Inez och Alfons passar bra tillsammans.
jelikan - Tyvärr så har jag inga råd, funkade bra för våran del de första dagarna men nu det sista så ställer han sig upp direkt och går därifrån.
Någon gång har det lyckats när man har sjungit för honom eller läst en bok.
grattis pussel !!!
Idag är man helt slut vi hade möhippa/svensexa igår för min mans syster och hennes blivande man. Ont i rumpan har man oxå eftersom vi red på hästar och det har jag bara gjort 1gång innan i mitt liv.
Vi hade kräftskiva på kvällen oxå och jag åt bara 1kräfta eftersom inte svärfar var där och skalade dom åt mig *ler*
Mjukis82 - Grattis till giftemålet !!!! Hoppas ni får en trevlig vistelse i bulgarien.
Ang dagis så fick vi första valen och william började med inskolningen i onsdags.
William har 74/80 i kläder men mest 80. Skor strl 19.
mamma 38 i kläder och 35/36 i skor
usch man känner sig inte så smal och..... längre
160 lång och 63kg
jelikan - Usch, det lät ju inte allt för roligt...
www.ellos.se/CustomerSupport/Measurements.aspx
Här är en bra måttabell för bh
det är med bh
A = Bröst/bystvidd Mät största bröstomfånget. Använder du bh ska du mäta med bh.
på mig stämmer det rätt så bra iafl men det kan ju variera lite beroende på modellen på bh
William har gått endast 2dagar på dagis efter inskolningen för hela denna veckan måste han vara hemma för han har ögoninflamation IGEN !!!
Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
Sols Josef Aug-08
Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8
zandrisens Mick, Aug-08 (fri-förskola) 18/8
Jelikans Tore aug-08 (vanligt dagis)
Skruttan80s William aug-08 (vanligt dagis)
Planerad start för barnomsorg:
Theo Jan -09 (Ur och skur)
Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
Rullis Molly Aug-08
Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09
Mammelutten's Julia: nov -08 (dagis)
Annki72, Lilly, tidigast vid 3 års ålder (tidgare om jag byter jobb
Jessys, Charlie: Blir hemma till åtm 3års ålder med mamma och lillesyskon.
Prinsessan Zeldas Isabel: jan 09, vet ej vart än, hoppas på samma som Adam (ur och skur)
Bellyboos Julia: jan 09, ev endast på 40% (hoppas på det) vet inte vart än. Lite småpanik...
Halvblods Leia: Nov-08 (förhoppningsvis musikdagis)
Prinsessan Zelda - Så sööööööt
jelikan - Vad roligt !!!
vi har oxå en liten paraply sulky i bilen och tar med emmaljunga ceroxen om det blir längre promenader, köper inte heller någon ny vagn då det planeras syskon. Det lär ju bli en syskonvagn kanske.