• Tania

... Född: Juli 2007 ... 2

Grattis Alexander!!!!

• Tania

Midsommar spenderar jag hemma hos mamma och pappa på landet. Jag är fortfarande dålig så det blir lugnt och skönt där ute.

Jag ska försöka följa med pappa och handla ikväll så jag får det jag vill ha
    Ang kalas så var det ju en smart idé med lokal... funderar lite på vart man ska kunna vara eftersom vi inte har någon lokal i närheten som passar.
    Men det blir väl ute på altanen och trädgården... eller kanske ute på landet hos mamma och pappa... men det kräver ju bra väder.
  • Tania
    Donna69 skrev 2008-06-19 11:09:13 följande:
    ååååååååååhhhhhhhhh....midsommar bland jättepungar *fniss*
    hahaha...
  • Tania
    zandrisen skrev 2008-06-19 17:23:38 följande:
    Supergrattis till Alexander på 1-årsdagen!Superhektiskt här hemma idag då stora tjejen fyller 5 år imorgon... My godness, vart tar tiden vägen..???!! Iallafall, har trängts med alla andra som tyckte att det var en bra idé att storhandla idag, sen var jag och barnen hos en kompis och käkade lite medans maken åkte och köpte den största studsmatta han kunde hitta, blev rätt dyrt med skyddsnät och sånt, men vi vet ju att hon kommer att blir superglad! Jag har hela tiden vart skeptisk till studmattor pga skaderisken, men maken menar att skyddsnätet sänker risken ganska ordentligt. Hoppas det, vill ju inte vrar värsta hönsmamman, men det är svååårt..! Och så är det ju midsommarafton imorgon också. Sköjigare hade det vart om inte smhi menar att det med största sannolikhet inte kommer att bli varmare än maximalt 17 grader och stor risk för regn
    Tänk bara på att de bara får hoppa ETT barn i taget så de inte bryter benen av sig om de råkar komma i otakt.
    Jag har en kompis som råkade ut för det och det såg inte så skoj ut. Och killen hon hoppade med blev jätteledsen för han tyckte ju så klart att det var han som brutit hennes ben.
    Men det är ju absolut ingen fara med en studsmatta om man är försiktig, hoppar en åt gången och har skyddsnät som ni nu har.
    Grattis till femåringen i morrn
  • Tania
    Jessa6 skrev 2008-06-21 14:46:40 följande:
    I går hade vi en trevlig midsommar, det som var ganska kul var att Elias ville inte ha sin egen mat, totalvägrade. Han ville ha sill och potatis. Åt för fulla muggar!! Sill, potatis och grädde....Magen har inte reagerat så det gick ju bra, sen åt han jordgubbar, tårta, spättekaka eller vad det heter...Han var så nöjd att han fick äta vår mat!!
    Charlie vägrar 8mån-burkarna för de är smaklösa. Han käkar 1års-burkar eller vår mat när vi äter lämplig Charliemat
    Han får inte äta när är för kryddat och om det är skräpmat däremot får han smaka strips och det är en stor favorit.
  • Tania
    Pusselbiten86 skrev 2008-06-21 20:20:01 följande:
    Måste bara fråga här inne lite snabbt....Nu när vi var gravida med dessa små (stora ) bebisarna... var de många som hade svidningar i tuttarna 1 vecka innan ni testade ? 
    nope inga svidande tuttar
  • Tania
    jelikan skrev 2008-06-25 13:53:17 följande:
    Om någon undrar hur förlossningen gick vill säga.Undrar de varför jag tog snitt (vissa i min omgivning tycker att det är att ta den lättaste vägen) så brukar jag bara säga att det var urakut för att sonen inte mådde bra.Har dock aldrig förstått mig på varför man skall behöva försvara sig när man blivit snittad. Tycker det är jädrans tur att man kan göra det istället
    Jag förstår inte heller varför snitt helt plötsligt blivit nåt "fult" om du förstår vad jag menar. 
    Men här på FL är ju allt lite konstigt och utanför ramarna vad man än gör.
  • Tania
    veronicaq skrev 2008-06-27 12:20:20 följande:
    ja de undrar jag med fick en för några dagar sen av Tigers farmor den står här i rummet och leks med.Satte han på den en kväll.. hahah fy fan han såg så frågandes ut med en stort leende... inte kan han sitta still på den när han har myror i brallan...
    äh, jag börjar med potta när Charlie fattar vad kiss och bajs är och kan säga till när han behöver gå.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2