• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda

jag valde ju ett ur och skur dagis just för att jag gillar att vara ute. och de är verkligen ett ur och skur dagis. ute jämt och äter ute så mycket det går osv. superbra dagis. hoppas bara isabel kommer dit också.

• veronicaq
    Halvblod skrev 2008-08-12 14:57:40 följande:
    Ni som har börjat lämna på dagis/har fått plats...är det ett "vanligt" dagis eller är det någon speciell inriktning?
    dagmamma.. som är HUR BRA SOM HELST!!!

ja kan inte va mer nöjd.
    dom är ute mesta tiden. träffar andra dagmammor i en lokal så dom delar upp barnen i åldrar 1 gg i veckan. gör utflykter JÄMT. hemmalagad mat och massa mys..

Barnen är så himla goa med varandra.. till och med så att Tiger gick fram och gosa med allihopa redan igår och dom pussa o krama tillbaka
    och totalt bara 6 barn..
    Tiger år minst 1år sen
     2st 2åringar
     1st 3åring
    och 2st 4åringar
  • Jessa6

Pussel: vad härligt och samtidigt en lättnad det måste vara för din sambo!

• Pusselbiten86

Ja de sitter o spelar gitarr nu tillsammans här o jag får rysningar i hela mig.

NU ska jag kollatv o sen sova..

Imorgon är det dags för Gravidites test på ungdoms mottagningen och jag är sååå nervös.. FAST dfe inte var någon tvekan om att Thias ska få ett syskon..

• rullgardinsflikkan

Här har vi tyävrr inget ur och skur dagis...skittrist

Men vi har montesori , waldorf, två eller tre kristna och sen har vi ju det som molly ska gå på som är privat men kör samma grej som kommunen om jag inte fattat fel.

• Halvblod

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-12 20:30:50 följande:

jag valde ju ett ur och skur dagis just för att jag gillar att vara ute. och de är verkligen ett ur och skur dagis. ute jämt och äter ute så mycket det går osv. superbra dagis. hoppas bara isabel kommer dit också.
    Skönt när man får vad man förväntar sig!
  • Halvblod
    veronicaq skrev 2008-08-12 21:54:18 följande:
    dagmamma.. som är HUR BRA SOM HELST!!!ja kan inte va mer nöjd. dom är ute mesta tiden. träffar andra dagmammor i en lokal så dom delar upp barnen i åldrar 1 gg i veckan. gör utflykter JÄMT. hemmalagad mat och massa mys..Barnen är så himla goa med varandra.. till och med så att Tiger gick fram och gosa med allihopa redan igår och dom pussa o krama tillbaka och totalt bara 6 barn.. Tiger år minst 1år sen 2st 2åringar 1st 3åring och 2st 4åringar
    Jag har själv aldrig varit på dagis eftersom min mamma jobbade som dagmamma i många år, så jag förstår varför man väljer dagmamma framför dagis, mycket mer personligt och lättare att anpassa efter barnen.

Här är det dock ganska ont om dagmammor plus att Leia nog är ett typiskt dagisbarn
  • Mum23

Låter som att alla barn har fått kanondagisGlad kul att alla känner sig så nöjda!
    Själv är jag jättekräsen när jag kollar dagis så jag hittar alltid en massa felFlört. SKITJOBBIGT!! Jag menar; alla dagis/dagmammor kan ju inte vara dåliga eller?

Pussel: Fantastiskt att han vågade ta första steget efter så många år. En eloge tilll honom. Tänk om fler var sådana........
    Ska du ta graviditetstest på mottagnigen imorgon, varför? Har jag inte varit med om. Det kommer hur som helst gå jättebra!

• Anns krypin

Gooooomorron sötnosar å alla pigga å glada!!!!!!!

kaffe fixat, jag är fet trött men jaja är ja ju jämt innan ja dricker mitt kaffe......
    Igår var Johanna å hennes pappa å såg motorcross , guben berätta att hon var helt galen i alla crossar som for omkring... hahahaha gullit tycker ja..

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2