Inlägg från: jennsans |Visa alla inlägg
  • jennsans

... Född: Juli 2007 ... 2

Alexander tackar och bockar =)

• jennsans

tack för alla grattis idag! vi har haft kalas från ett tills nyss ;) ska snart göra middag åt oss själva.. har inte blivit av..

grattis till josef med =)

ha en superhärlig midsommar alla!

• jennsans

beckah: förra veckan hade alexander mellan 38,5 o 39.7 i feber och bara det.. matstrejkade osv.. vet fler som haft likadant.. skönt att han dricker bra och ammas bra iaf! krya på sig till alvin!

• jennsans
    Beckah82 skrev 2008-06-23 10:10:07 följande:
    Undrar vad det är för knasigt virus? Inga andra symptom ju.Jo inatt när han vaknade med 39,8 och var helt groggy så  spydde han en gång, men det tror jag mer var pga den höga febern än att det skulle vara magsjuka.
    tror också det kan bero på febern..
    andra dagen sov A och åt välling.. det gick dagen ut på.. tredje dagen fick jag i han ca 4 dl vätska (varav 2 dl var välling på natten) sen började det släppa lite och han drack mer och 5 dagen va han feberfri.. ingen aning om vad det är för virus men som sagt inga andra symtom..
    provat ipren om inte alvedon hjälper?
  • jennsans

tror inte A hade tredagarsfeber iaf.. o fler här runt om som har lika med bara feber..

• jennsans

köpte ipren till A.. dock var stolpillrena restnoterade och han spydde upp de flytande.. som tur va gick det vägen ändå =)

sen A var sjuk så har hans mage varit helknas.. bajsar 3-4 gånger/dag och mycket varje gång.. kladdigt men inte diarre.
    tips om man ska göra något?? eller är det bara så?
    innan bajsade han 1 gång/dag ca..

• jennsans
    jelikan skrev 2008-06-23 12:15:32 följande:
    Sempers magdroppar fick min kompis tips om efter att hennes dotter hade vart magsjuk. Hon var knas i magen efteråt oxå och ca en vecka efter att de börjat med magdropparna så var hon som vanligt igen.
    tack för tipset! kanske ska provas!
  • jennsans

beckah: jo hade lika mycket gnäll här när han va sjuk o man kan bli knasig.. dock så är det övergående iallafall! o ja även om det egentligen är jättesynd om dem så blir det inte mindre jobbigt.. har han ätit något mer nu?? eller lika som igår? vi gav piggelin när han hade strejkat typ totalt hela dagen.. då vände hans humör raskt ;)

• jennsans

har salus ansvar till allt på mig så blev det för junior med.. inga promblem när jag ville anmäla när han ramlat o slagit i munnen o så.. aldrig varit problem för mig där o när jag en gång krockade ringde de upp självmant och undrade om jag hade haft några merkostnader (som läkarbesök o så) som de skulle ersätta.

sambon har folksam genom facket..

hos trygg hansa är vi för övrigt inte välkomna som kunder längre

• jennsans

Alexander har en nalle som heter hasse.. han satt en bra bit ifrån den och så fråpgade jag vart hasse är o han kryper dit o tar ner hasse.. sen säger jag att hasse vill ha en puss o så pussar han hasse så han förstår lite iallafall

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2