• L2K

... Född: Juli 2007 ... 2

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-13 11:24:18 följande:
    hej hej. bara kikar in lite snabbt på rasten. har inte tid att hänga här så mycket när man börjar jobba ju skönt att jobba igen i alla fall. Isabel fick sina sprutor igår, verkade inte som hon blev särskilt hängig eller febrig, skönt! Hon var 74 lång och vägde 10300 nånting. ca 46 i huvudmåt. INgen långis i alla fall
    Emilia vägde 10300 gram hon med. 46,3cm i hattmått och 76cm lång.
    Fick dessutom två sprutor men sa knappt nånting och glömde dom snabbt. Stolt mamma 

Solis - Jobbigt med Saga men det blir säkert sakta men säkert bättre och bättre!!! Och vad gäller Josef och febern - han har börjat på dagis. Sebastian va oxå sjuk mitt i invänjningen. Tror inte det är allt för ovanligt. Det är ju massvis med nya bakterier som han ska vänja sig vid nu.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • L2K

Emilia har 20-21 i skor, 74-86 i kläder. Har även en hel del tröjor i 86/92 som sitter bra.

Bellyboo - Till vintern har jag laddat med (har ärvt) overaller i storlek 86. Men fick en bunt 92:or med. Om man ska gå enligt det som står om storlekar är väl stl.86 12-18 månader och stl.92 18-24månader. Som förstaoverall hade jag nog satsat på en 86:a.

• L2K
    Donna69 skrev 2008-08-13 19:31:26 följande:
    36/38????du får inte va med i BIG-MAMA-klubb!!! *muttrar*
    Får jag va med? 44-48 och skor 37-38
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-13 19:52:21 följande:
    ehhh. var det sååå chockartat??
    kanske inte chockartat men såååååå fuskigt!!!! På längden är jag oxå en 36:a
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-13 20:00:05 följande:
    hittade 32 när jag shoppade häromdan. DET är litet!
    det är SJUKT!!!!
  • L2K

Jag är totalt otränad!!!! Sen jag började med dom  jäkla p-sprutorna får jag inte ens motion i sängen längre.

Jag har bh-storlek 75 J. Det passar inte i den 36:a jag är på längden. Hehe.... Fast jag är nog en 44 upptill utan oxå... Det va det där med otränad...

• L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-13 20:55:57 följande:
    jag har bh storlek 65-70 C-D beroende på bh. svårt hitta i 65 dock.
    testa details och mellbins!!! och du skulle se på tv!!!
  • L2K

Hmm... Jag bara funderade på en sak.... Flera av er skriver att ni har bh-storlek 75 runt om... Har ni provat att ta en storlek mindre i omkrets och en storlek större i kupan nån gång?
    För jag är en liten tjockis och drar 75 runtom. Ni låter som ni ska va mycket smalare än mig, och jag vet att flera av er är det med...

Fundera på hur er bh sitter. Åker den upp på ryggen ist för att sitta rakt (fattar ni?) så är den för stor runt om.

Asså, jag vill inte komma med kritik eller så... Jag är lite nyfiken och lite storleksmanisk. Ni får ta det som ni vill, men jag menar inget illa....

• L2K
    jennsans skrev 2008-08-13 21:22:21 följande:
    jag tänker inte ens skriva mina mått här hahaha o jag har haft nacksspärr i en vecka nu snart med upphåll sönd kväll o månd morgon.. tror ni inte jag ramlar o slår i svanskotan sen då så nackspärren kom tillbaka?? kunde inte röra mig i sängen inatt (snacka om att inte få motion i sängen ) o än mindre röra mig i morse.. karln fick sätta upp håret.. (lyckat?? not!!) men men ett besök hos kiropraktorn vid 14 tiden och alvedon/voltaren i kroppen så mår jag nu riktigt hyffsat.. bara mild nackspärr kvar =)kram till er alla! glömt vad jag mer skulle komentera!
    Stackare!!!! Hoppas det  har vänt nu!!!
  • L2K
    veronicaq skrev 2008-08-13 21:22:40 följande:
    L2K... jag har provat.. men jag har fobi för saker som sitter åt lungorna..(astmatiker) eller förresten 70DD sitter prima men inte vanlig 70 D
    Men om du nu har en 75 D ska du ju testa en 70E = 70DD!!!! Kupan blir mindre när omkretsen blir mindre. Hänger du med?
  • L2K
    jennsans skrev 2008-08-13 21:24:37 följande:
    hoppas jag med! men inflammationen i musklerna tar ju några dagar o läka ut.. ska tillbaka på måndag till kiropraktorn iaf.. men livet leker just nu jag kan vrida lite grann på huvudet
    Okej. Håller tummarna för dig!
  • L2K
    veronicaq skrev 2008-08-13 21:30:43 följande:
    gaaaaah... yes i know... men det finns ju typ inte på "vanliga" affärer.. PLUS att jag inte tänker punga ut så mkt kulor som det kostar i bra underklädes affärer
    Hahahahaha!!!!!
  • L2K

Okej, får rota fram ett måttbarn imorn å se om det stämmer på mig.

• L2K
    Beckah82 skrev 2008-08-21 09:37:48 följande:
    Hepp hepp...men jag tyckte iaf att det var en kul grej. Trist att ingen höll med.
    Helt klart en kul grej! Synd att du bara kommer upp över dagen!!!

Idag har Sebastian börjat i skolan!!! Min lilla skit har blivit stor!!!
    Dock har vi fått lite problem... I våras fick vi hem papper för att välja skola och fritids. Så det gjorde vi. Förra veckan loggade jag in och såg att han hade fått fritids. I måndags började han. Och han stormtrivs!!!!!
    Sen kom bomben; han får inte gå på fritids för att jag är hemma med Emilia. När jag ifrågasatte varför han då ens fick börja fick jag till svar att dom inte kunde hålla koll på alla föräldrarlediga och att man som förälder förväntades söka reda på sån info själv. Det efter fem år på dagis där vi har matats med sån info.
    Sen kom jag på igår kväll med att vi tom har fått faktura för fritids!!!!!
    Gissa om jag är sur!!!! Så nu sitter jag här och försöker knåpa ihop ett brev för att söka avsteg så han får gå 10 timmar på fritids iaf.
    Han får tom mindre timmar än Oskar har på dagis!!!

Ja, ja... Ville bara gnälla av mig lite.
  • L2K

Lite skönt att höra att fler har det som oss med fritids.

Mum23 skrev 2008-08-21 13:11:56 följande:
    Håller med dig L2K!! Jag har en dotter som precis börjat skolan och hon får ju inte heller gå på fritids. Så HELA hennes klass går till fritids efter skolan utom hon. Snacka om att hon känner sig utanför!!!!!!!!!!! Det är ju en social grej. Igår grät hon för att hon inte fick följa med. Det var ju likadant förra året.
    Det är exakt likadant här!!!!! Sebastian har EN kompis han leker med här hemma och han går på fritids. Och det är Sebastian och ev en till som inte går på fritids. Och det är ju inte riktigt så att han tar platsen för nån annan heller. Om några månader ska han dit iaf och han hade dessuom redan fått platsen...

Jag stör mig inte mest på att han inte fick fritids, även om det är helt sjukt att en 6-åring ska få sitt sociala behov på ca 25 timmar i veckan medan dagisbarnen får 30 timmar. Det som stör mig allra mest är att han hann börja och supertrivas och att det uppdagades för att jag var en duktig mamma och frågade om tiderna, annars hade han gått på fritids nu!

Men, men... Vi ska lämna in lappen om avsteg imorn så vi får väl se hur lång tid det tar...
  • L2K
    Zelda - vilken gullunge du har!!!!

Och ja, vi har från den här terminen 30 timmar i veckan på dagis. 8-14 eller 9-15. Och jag säger som Zelda, jag har barns som ÄLSKAR dagis och alla kompisar där. Här hemma finns det en 8-årig kille att leka med när han kommer hem från fritids.
    Innan har vi utnyttjat öppna förskolan en hel del på lediga dagar men dom tycker inte det är samma sak. Och visst, jag kan va ute och leka med dom men dom får inte den sociala biten lika bra då.
    Det är mycket därför vi vill söka dispans på fritids. Sebastian har såååå stort behov av kompisar. Och det kan inte jag tillgodose själv.
    jennsans skrev 2008-08-22 12:12:25 följande:
    nån som vet om de slutat sälja liberos våtservetter??hittar ingenstans :(
    Tror det va dom jag såg till helt okej pris här i Ösmo häromdagen.
  • L2K
    nyfikna frågor;

*använder ni skötbord?
    Yups, skötbädd på tvättmaskinen. Men går likabra på golvet med.

*har ni börjat med potta?
    Nej, inte ens testat.

*äter barnet själv?
    Nja... Hon vill men vi är väl dåliga på att låta henne...

*gillar ditt barn soppa =)?
    Yups!

*vaknar barnet på natten?
    Till och från.

*använder barnet napp/snutte?
    Napp. Har en kanin men räknar den inte som snutte.

*barnets favoritmat?
    All mat!!!! Har ett matmonster.

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    Framåt sen lång tid tillbaka.

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    Yups, så gott det går. Följer ju grabbarnas rutiner.

*lekar på dagen?
    Olika. När grabbarn är i skolan/på dagis leker hon mest för sig själv hemma om vi inte är ute och går.
    Annars leker hon gärna med sina bröder.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2