Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Är det lyxigt om dagmamman åker hem till en och HÄMTAR ungen innan hon börjar jobba?

YES! Hehehehe värsta lyxen idag och så får han va där tills hans pappa hämtar honom.

Fast så himla gött är det inte ändå för jag ska till tandläkaren om ett par timmar....sucka....

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    jennsans skrev 2008-08-20 10:01:36 följande:
    Men jag är väl ingen bra förälder..
    Nåja nu ska vi inte överdriva här. DET har jag verkligen inte sagt överhuvudtaget något om Gör inte det hela till något det inte är. Tandborstningen är en så extremt liten del av föräldraskapet så det nästan inte räknas.

Hur man borstar tänder (eller inte) är lixm inte kvittot på  hur man är som förälder
  • Beckah82

Alvin har Zendium för barn. Den smakar mint som vuxentandkräm, inte godis så som många andra tandkrämer. Inte för att jag tycker det är något som helst fel med att tandkrämen smakar godis. Spela roll lixom...om det gör tandborstningen roligare/trevligare så är det väl bara ett plus.

Barnzendium smakar vuxentandkräm fast inte starkt isande mint.

Jag var hos tandläkaren idag... hon var en halvtimma sen för hon höll på jobba med ett litet barn. lagade hål.

En halvtimme fick jag sitta och lyssna på denna stackars unge som GALLSKREK! Det var så rutorna skallrade typ. Grät och skrek och tjöt AAAAAAAAAJ AAAAAAAJ AAAAAAAAAAAAAAJ BUHUHUUUUU AAAAAAAAAAAAAJ

Det gjorde ont i hela mig!

Sen kom hon ut...hon var kanske 8, 9 år max och då kände jag att FY FAN vad jag är glad att jag inte utsatt mina barn för det där! Fan vad jag är glad att jag sett till att Victor aldrig behövt laga!

Jag hade massvis av hål när jag var liten och alla de besöken och allt lagandet har gett mig världens tandläkarskräck (på den nivån att jag behöver lustgas OM jag ens vågar gå dit).

• Beckah82

Viktigt tillägg;

Nej, tandborstningen ska ALDRIG göras med tvång och "våld". Man får göra ALLT annat istället. Att de är lite sura är en sak men de får inte bli arga eller viktigast; ledsna.

Men om man har ett barn som det är OMÖJLIGT att borsta på så får man ju gå andra vägen istället; se till att det är fasta mattider utan småätande, skölja ofta med vatten, absolut inte ge sötsaker tex sylt till maten och annt onödigt socker.

Jag hade aldrig gett mina barn sött om jag inte hade kunnat borsta deras tänder. Det ena eller andra lixom. Det är min åsikt.

• Beckah82
    JoNaLi skrev 2008-08-20 21:34:51 följande:
    Mina barn borstar med vanlig tandkräm. Går hur bra som helst. Det är en vanesak med. Barntandkräm tycjer jag är äckligt och svindyrt. Helt onödigt. Men alla är vi ju olika
    Victor har haft vuxentandkräm sen han var runt 5 år

Men asså...vad jag minns så fanns inte barntandkräm när jag var liten? Iaf hade inte jag någon. Vi hade en typ pumpflaska som det kom ut flerfärgad tandkräm ur.
  • Beckah82
    JoNaLi skrev 2008-08-20 22:03:17 följande:
    Ja så är det för mig med.. LIIIVRÄDD för tandläkaren.. kanska därför jag inte vart där på 6år?
    För mig är det 8 år sedan. Eller ja... 7,5 år i våras när jag äntligen pallrade mig dit äntligen.

För 8 år sedan hade jag 2 hål som jag inte lagade. På 8 år hade det förvandlats till 4 hål istället

Nu är alla 4 lagade! GÖTT! Fast en är bara halvlagad för hon gjorde en tvåstegs för att slippa rotfylla så den är provisoriskt ifylld och andra delen ska göras nästa år någon gång.
  • Beckah82
    Hihihi en lite kul grej

En journalist ringe mig idag och ville ha med mig och barnen i ett repotage i "Mama"
    Intervjun görs på telefon och nästa vecka på torsdag åker vi till Stockholm över dagen för att fotas
  • Beckah82
    rullgardinsflikkan skrev 2008-08-20 22:10:58 följande:
    Jag vill nog promt säga att det beror helt på tandläkarn om man får tandläkarskräck eller inte.Detta är inget jag skryter om MEN Albin har lagat fem hål. Inte för att jag borstar dåligt, inte för att han äter mycket godis eller dricker för mycket saft. Utan för att han har grymt dåliga tänder. Precis som jag hade när jag va liten.Men det jag ville komma till är att Albin inte har någon tandläkar skräck alls, inte har skrikit en endaste gång och hoppar glatt in genom dörren när han ska till tandläkarn. Sen vet jag inte varför jag skrev detta...men det kändes som om det passade in iaf
    Ja alltså i det här fallet kan nog en del skrik bero på tandläkaren... detta är lite skämmigt men jag bjuder väl på det då hehe.

När jag kom in så var hon ju som sagt en halvtimme sen och stressig. Hon skulle lägga bedövningssprutan och normalt sett går det jättebra för de brukar spruta in liiite lite i taget men hon typ tryckte på hårt. Jag hojtade till för att hon skulle fatta att hon skulle sluta vilket hon inte gjorde så min reflex blev att slita bort hennes hand och sedan skälla ut henne.

Sa vad jag tyckte och tänkte om våldsmheten och att jag inte tänker lida för att hon är sen!. Sen gick jag.

Sköterskan gick efter och pratade lite så jag gick med på att göra ett nytt försök och då var kärringen försiktigare tack och lov.

Grejen är att jag har fått haft lustgas innan för att laga men nu när jag började gå i våras igen så har jag kört utan men nu skrämde hon ju upp mig igen så nu är jag skiträdd för att gå dit igen.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2