Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

... Född: Juli 2007 ... 2

Vi har också Länsförsäkringar till Eskil. Man fick skade- och olycksfallsförsäkring genom kommunen men kunde om man ville (vilket vi också gjorde) lägga till sjukdomsförsäkring (eller var det tvärtom??). Anyway...

jennsans skrev 2008-06-24 10:06:27 följande:

för övrigt.. alexander började i helgen säga mamama (en gång samtidigt som han sträckte armarna mot mig.. sambon hävdar bestämt att han inte säger mamama även kommit lite nanana och typ dana (olika stavelser) så det går frammåt =) annars låter han mest hehe
    Vad kul att han säger mamma nu! Eskil är också ganska ny med det och man smälter verkligen . Baba/bapa har han sagt länge så nu var det på tiden att jag fick mitt "namn" också .

Och nej, Beckah, ingen till bebis här just nu! Eskil har varit übergnällig (utan att vara sjuk! ) i flera dagar och det räcker och blir över. Håller dock tummarna för att Alvin snart är sig själv igen!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    jennsans skrev 2008-06-24 10:12:57 följande:
    nu börjar A bli trött tror jag.. står i min hylla o drar ut kursböcker
    Han kanske bara vill förkovra sig lite?
  • H  e  l  e  n  a
    jennsans skrev 2008-06-24 10:25:52 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-24 10:16:44 följande:jo han kanske vill bli syrra han med *S* jo roligt med mamma även om det ännu inte är så tydligt o jag tror mest det är stavelse än men ändå =)han har dock blivit mycket för att uppmärksamma mig på saker genom att peka o säga DA DA högt o tydligt ;)
    Sötisen!
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-06-24 15:00:50 följande:
    Jo visst var det öroninflammation ...SUCK! Har precis gett första dosen Kåvepenin.
  • H  e  l  e  n  a
    Vickyb skrev 2008-06-25 20:00:55 följande:
    *vinkar* Hej! Jag är lite off.. och kommer nog vara det ett tag till framöver.men jag kan iaf glädja mig åt att vi ska till ULLARED imorgon jag och min syster... !! Wiiiihooooooo!
    Hej! Hoppas du snart har lust att vara här mer, även om vi är många som inte är jätteaktiva just nu!

SKOJ med Ullared! Hoppas du hittar mycket fint! Jag ska förhoppningsvis dit en sväng i sommar, jag med. Har en gravid väninna
  • H  e  l  e  n  a

Jag vill gärna ha tre barn, möjligtvis fyra... . Vi ska nog börja försöka få ett syskon till Eskil i vår! Innan dess ska jag dock ha hittat nytt jobb och jobbat några månader (ska börja i jan 09 är det tänkt) så jag märker att det funkar. Hade ingen SGI till Eskil men det måste jag bara ha till nästa eftersom vi vill leta hus relativt snart...

• H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2008-06-25 20:43:51 följande:
    no more kids for me.hualigen.Jag har NOLL bebissug alls.Känns sååååååååååå ledsamt å säga de, men de här året med Josef har vart så extremt jättejobbigt och är de fortfarande.
    Ja, ni verkar verkligen ha haft det kämpigt! Måste vara fruktansvärt jobbigt när ens barn är sjuka och så...

Vi har haft turen med oss vad gäller den biten (vilket vi är såå tacksamma för) men både sambon och jag har ändå tyckt att detta året varit jättejobbigt. Först sömntrassel till tusen månad in och månad ut och såå mycket missnöje. Eskil trivs inte med att vara bebis! Han är ofta gnällig och väldigt klängig (tråkiga ord , jag vet). Vi är jätteglada om han kan leka några minuter själv och det kan vara väldigt påfrestande. Skäms dock alltid när jag klagar och jag vet hur bortskämt det kan låta (särskilt för dem som har värre problem). Han är ju trots allt världens underbaraste, sötaste, mysigaste och finaste grabb OCKSÅ! Allt blir bättre och bättre!
  • H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2008-06-25 20:55:25 följande:
    Helena: Jo sjukor har de vart en hel del, men nu känns de som en fis i rymden. Nu är de hans temprament å humör som är fruktansvärt jobbigt. Det blir typ bara värre å värre.
    Ja, just ja, du har också en kille med vilja .
  • H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2008-06-25 21:00:41 följande:
    Helena: Uschja, milt sagt. Spec-bvc uttryckte sig " en pojke med hett temprament och mkt stark vilja". Mot mig e han helt sajko. Spec-bvc kallar honom att vara extremt mammig. EN person förutom migoch hans pappa har fåtthålla honom utan ren panik å gråt. Första 11månaderna var de BARA jag som fick hålla, men sista månaden får hans pappa även hålla honom. ( tack o lov ).Men trots sin mammighet så kan han va sååååååååå grinig å förbannad när han e hos mig..
    Eskil vill bara vara med mig eller sin pappa. Inga andra duger. Det kan dock funka om han får vänja sig en bra stund innan. Vi har haft barnvakt två gånger under detta första år (Eskils mormor och morbror) Ibland kan jag tycka att det är ett sunt beteende att vara skeptisk mot okända, men det gör allt lite svårare...
  • H  e  l  e  n  a
    solstraalen skrev 2008-06-25 21:04:03 följande:
    Ja just,är det något av era barn som bits?Tex om jag sätter Josef i mitt knä å ska klä på honom så blir han skitarg å försöker bita mig i ren ilska. Detta är något han nyligen börjat med.Sen har han även börjat visa dumma tendenser enligt mig, han har vid några tillfällen nu när han blivit arg. Lagt sig ner på magen å dunkat huvudet i golvet!!När han var mindre slängde han sig våldsamt bakåt vid ilska, de har även börjat komma tillbaka lite nu.De enda jag hört kan bero på att barn bits är att de inte får uppmärksamhet, men de får Josef verkligen. Säkert minst 90% av alla vakentid. Så de kan inte bero på det.
    Nej, Eskils bits inte. Däremot nyps han, men det är inte i affekt så att säga... Vad jobbigt att Josef beter sig så!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2