Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg

... Född: Juli 2007 ... 2

Donna69 skrev 2008-08-09 12:34:37 följande:
    ekonomiska kan jag inte påstå att vi är....men ikea är omtyckt här med. Tror alla karlar diggar det egentligen men ingen vågar säga nåt...inte många iaf *asg*
    Jo det ror jag med.. de tror att det är för "kvinligt" att gilla gå i affärer.. kanske vad vet jag..
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2008-08-15 10:09:58 följande:
    Alvin väger 10,02 till sina 78 cm och har med andra ord än mindre fettveck
    På ettårskollen vägde Meja 11.468g och var 80lång Hehe stor tjej

Ang dagis så börjar Meja nu på måndag. Hon kommer att passa perfekt p dagis tror jag. Hon är så framåt och orädd. Och ang fötter så får jag mäta sen när hon vaknat. Hon har strl 20-21 i skor nu.,.men hon har så "tjocka" fötter så det är mest därför hon har lite större storlek
  • FruRundberg
    copernicus skrev 2008-08-15 14:19:25 följande:
    gah!nu kom en granne precis in, har aldrig pratat med henne förut. Men hon kom och sa till casper att inte cykla på vägen utan på trottoaren eftersom bilarna kör fort! Jag hatar att bo här!!!Man får inte cykla på trottoaren, och bilarna SKA köra sakta i ett bostadsområde ELLER????
    Ja det tycker jag med.. men det finns idioter som inte tänker sig för tyvärr!
  • FruRundberg

Börjat på förskola/hos dagbarnvårdare:
    Sols Josef Aug-08
    Beckahs Alvin Aug-08 (hos farmor som är dagmamma)
    Veronicaq's Tiger aug-08 (dagmamma)
    Pusslebitens´s Thias aug-08 ( dagis tillsammans med storebror)
    Misan84 Hampus aug-08 (Börjat med inskolning på vanligt dagis)
    JoNaLis Meja, inskolningen började 18/8

Planerad start för barnomsorg:
    Theo Jan -09 (Ur och skur)
    Jennsans Alexander jan -09 (dagmamma)
    Sessan Nov -08 (vanligt dagis???) har ej fått svar än
    Nasse01, Linus, Aug-08 25/8 inskolning 20/8
    Gbgmorsans Melvin Aug-09 (vet ej dagis ännu)
    Rullis Molly Aug-08
    Jessa6, Elias, skulle börjat 18(idag)är sjuk så det blir den 25/8
    H e l e n a s Eskil, jan -09, (förmodligen vanlig) förskola på halvtid
    Lindisen´s Inez dagmamma (hoppas jag annars förskola) januari-09

• FruRundberg
    Jessa6 skrev 2008-08-20 20:26:25 följande:
    Hallå allihop!Idag har jag varit och snuffat på en liten flicka som föddes i fredags, lämpligt nog kom mensen idag med så nu kör vi igång syskonverkstaden En liten fråga, jag har oftast haft en cykel på 31 dagar men hade bara 26 denna gången, verkar inte det onstigt...Vad kan det bero på? Hade ju för 3 månader sen en på 22 dagar bara...Varför blir det så?
    LYCKA TILL!!! Själv har jag BIM om två veckor.. hihihi.. HOPPAS!!!
  • FruRundberg
    madeleine78 skrev 2008-08-20 20:56:47 följande:
    Man ska inte använda vanlig "vuxentandkräm" till barn deras tänder är inte starka nog att klara av den och tar skada av den mer änden gör nytta enligt min kompis som är tandhyginist.att borsta tänderna är ingen världsviktig grej heller så att de verkligen MÅSTE göras när de är så små.man ska börja borta tänderna för att få rutinen och själva grejen att borsta tänderna.Det ska vara roligt att borsta! inget som de ska behöva tvingas till.
    Var hos en tandhyginist med Meja och då sa hon att det går lika bra att använda vanlig tandkräm till barn fast man ska inte ha på mer än deras lillfingernagel på borsten. Så det tror jag på.. barntandkräm är bara för att tjäna pengar... på barn.
  • FruRundberg
    Vallmar skrev 2008-08-20 21:16:38 följande:
    Vi hade en barntandläkare på bvc som berättade att man visst kunde använda vuxentandkräm men då ska man välja en vanlig tandkräm, dvs ingen med whitening eller nåt annat medel för att få tänderna vitare.
    Ja precis.
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2008-08-20 21:58:04 följande:
    Alvin har Zendium för barn. Den smakar mint som vuxentandkräm, inte godis så som många andra tandkrämer. Inte för att jag tycker det är något som helst fel med att tandkrämen smakar godis. Spela roll lixom...om det gör tandborstningen roligare/trevligare så är det väl bara ett plus.Barnzendium smakar vuxentandkräm fast inte starkt isande mint.Jag var hos tandläkaren idag... hon var en halvtimma sen för hon höll på jobba med ett litet barn. lagade hål.En halvtimme fick jag sitta och lyssna på denna stackars unge som GALLSKREK! Det var så rutorna skallrade typ. Grät och skrek och tjöt AAAAAAAAAJ AAAAAAAJ AAAAAAAAAAAAAAJ BUHUHUUUUU AAAAAAAAAAAAAJDet gjorde ont i hela mig!Sen kom hon ut...hon var kanske 8, 9 år max och då kände jag att FY FAN vad jag är glad att jag inte utsatt mina barn för det där! Fan vad jag är glad att jag sett till att Victor aldrig behövt laga!Jag hade massvis av hål när jag var liten och alla de besöken och allt lagandet har gett mig världens tandläkarskräck (på den nivån att jag behöver lustgas OM jag ens vågar gå dit).
    Ja så är det för mig med.. LIIIVRÄDD för tandläkaren.. kanska därför jag inte vart där på 6år?
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2008-08-20 22:02:33 följande:
    Victor har haft vuxentandkräm sen han var runt 5 år Men asså...vad jag minns så fanns inte barntandkräm när jag var liten? Iaf hade inte jag någon. Vi hade en typ pumpflaska som det kom ut flerfärgad tandkräm ur.
    Nä det är nog något nytt påhitt det där med barntandkräm tror jag. Vi hade vanlig pepsodent vad jag minns Har oxå köpt barntandkräm.. men bara för att jag trodde att man skulle bara ha det.. nu när jag vet att det inte är nödvändigt så köper jag vanlig tändkräm. Har faktiskt aldrig gillat barntandkräm.. verkar så onödigt.. (min åsikt bara)
  • FruRundberg
    Beckah82 skrev 2008-08-21 22:29:46 följande:
    Är det normalt att gå upp 500 gram på 14 dagar om man är 13 månader gammal?Om man tidigare totalt gått upp drygt 5 kilo på 13 månader?Jag tycker det verkar helskumt...
    Nä det tycker inte jag.. han kanske bara tar upp näringen i maten på ett annat sätt. Äter han bättre än innan? Det är väl bra att han går upp?
  • FruRundberg

Jessa6: hehe jaa det kan de göra..Kanske blir en flicka då! Meja kom ju till så.. jag hade ÄL ungefär en vecka efter vi hade sex och ingenting innan eller efter.. vi gjorde ju slut då så Meja was ment to be! hehe

• FruRundberg

Har för mig de lever ca 4-5 dagar.. sällsynta fall längre.. jaa testa du ska med testa om inget hänt till helgen Har snart BIM

• FruRundberg

1.Vad tycker du mest om med ditt barn?
    Allt! Hon är den mest underbara!

2.Hur många barn vill du ha när du blir stor?
    Har redan 4 varav 3 födda av mig En till skall vi ha. Sen får vi se

3.Vad gillar du för musik?
    Mest är det r´nb men lyssnar på det mesta.

4.Vilka TV-serier följer du?
    Följer i princip inget numera.. tittar nästan aldrig på tv.

5.Vad jobbar du med/pluggar du när du inte är mammaledig?
    Ja just nu är jag timmanställd på 3 jobb. Har precis sagt upp mig från Sahlgrenska. Är undersköterka och jobbar som det.

• FruRundberg

Jag gillar märkeskläder.. MEN tycker det är totalt bortkastade pengar till såna här små som växer så fort ifrån de och hinner knappt slita något alls. Däremot så kan jag tänka mig köpa sånt till de större.. men oftast så räcker inte pengarna till.. man är ju liksom inte gjord av pengar.
    Sen tycker jag bara det är lite löjligt att köpa massa dyra märkeskläder till små bebisar som inte förstår vad de har på sig. De bryr sig liksom inte. Tror det bara mest är föräldrarna som vill ha det. Vissa tycker jag gör det bara för att "visa upp" sina ungar med dyra kläder på..stoltserar med vilka märken de har på sig denna gången osv..

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2