Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

... Född: Juli 2007 ... 2

ang försäkringarna då, haha. har typ noll koll på sånt. salus ansvar på bilen, livförsäkring på mig genom trygghansa, genom facket, folksam, hemförsäkring + olycksfall försäkring, inez har genom folksam, någon bra variant genom sambons fack. köper vi hus i framtiden ska vi försöka ändra så vi har allt på samma.

tristo-väder här idag, har varit på öf på fm så nu sover inez gott i vagnen i hallen.

en kul grej hon börjat med är att säger jag; inez lägg boken i bokhyllan, där är bokhyllan.
    hon tar bok efter bok och lägger i en hög i bokhyllan =) hon har sina böcker på nedre hyllplanet. säger jag; lägg boken där (pekar på golvet) tar hon bok efter bok och lägger i en hög på golvet =)

• Lindisen81

inez har endast rest sig en gång själv mot en möbel. så jag dukar lugnt fram med målarfärg å grejer på vardagsrumsbordet, målar en kartong och inväntar att den ska torka. så passar ungen då på att resa sig just NU! när jag ska måla i lugn och ro, hehe. kan detta framsteg ha något med hennes pissiga humör i ca en vecka att göra..?

• Lindisen81

Halvblod; bra skrivet av dig =) tror inte ett skit på att barn som ej ammas blir mer sjuka än "ersättningsbarnen". inez är ju själv "flask"-barn och har precis som din Leia bara varit förkyld nån gång. Lite mer snorig när tänder är på väg men det är väl alla, samt kanske en magsjuka som varade typ 1½ dag.
    Inez är riktigt social och älskar nya människor. Hon blir oxå nästan glad och vinkar hej då när hon får vara med nytt folk. så är det nu, och jag hoppas min tjej fortsätter vara social och lättsam. Nu har hon iförsig haft typ en vecka då hon INTE varit rolig, men hon har det jobbigt nu me tänder och lär sig nya saker hela tiden!

Här har vi snart ett kök, imorgon har vi spis och diskmaskin!!!!!

• Lindisen81

oj skrev fel, menar att jag ej tror "ersättningsbars" blir mer sjuka än barn som ammas

• Lindisen81

jag gjorde ju då bara en slutsats på vad JAG tror och tycker i jämförelse till hur MIN unge är. sa INGET om nån statistik! måste ju få yttra mg, o kanske tom försvara (?) om det behövs (?) då man som flaskmatande mamma/pappa (!) får höra en HEL del rätt/FEL från allt och alla. så, SNÄLLA, jag gör INGA slutsatser i NÅGONTING, bara skriver vad JAG TROOOOOR utefter MINA erfarenheter och MITT barn! Rätt eller fel (?) då ALLT verkar handla om att skriva, ja just, rätt eller fel =)

• Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-06-26 19:48:17 följande:
    Det är samma sak som om jag skulle skriva:Alvin har varit mycket friskare än Victor så jag tror att ammade barn blir mindre sjuka.
    ja men herre gud, snälla! ett ord "fel"-skrivet hit å dit. såhär då; jag tror inte ett skit på att MITT barn blir sjuk oftare än ett barn som ammas.
    nöjd??????

(att man ALLTID ska behöva rätta sig/förklara sig......)
  • Lindisen81
    Halvblod skrev 2008-06-26 19:48:01 följande:
    .Men det finns massor av "flaskmammor" som får höra detta hela tiden och faktiskt tar åt sig och känner sig som extremt dåliga mammor.
    jag råkar vara en av dessa (tyvärr) som inte varit stark nog, utan kännt mig helt j-a värdelös emellanåt. men nu, skulle jag sitta på dessa känslor nu och få en bebis, så skulle jag nog inte ens försöka amma då jag tycker det va så mysigt att flaskmata =)
  • Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-06-26 19:53:40 följande:
    Har frågeteckenknappen hakat upp sig?Trevlig du är.
    ??
    (kunde inte låta bli)
  • Lindisen81

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 19:55:47 följande:

??
    (mi? da?or ha? ??kat u?p si?)
  • Lindisen81

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 19:59:11 följande:

??????????????????????????????????????????????????
    ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    ?????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????????????????
    ?????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????????????????
    ??????????????????????????????????????många frågetecken???????????????????????????????????????
    ????????????(är trött och flamsig, orkar inte vara seriös...)
    haha här med
    vi fick bänkskivor nu äntligen från coop, de tog betalt fel, glömde betala för en, haha.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2