Rakapparat för kvinnor
Hej, någon med BRA erfarenhet från rakapparat för ben och kring musen? Är för känslig för att använda rakhyvel nu under graviditeten, och sommaren är ju redan här! =)
Hej, någon med BRA erfarenhet från rakapparat för ben och kring musen? Är för känslig för att använda rakhyvel nu under graviditeten, och sommaren är ju redan här! =)
kan ju alltid annvända såndär hårborttagnings kräm .. eller sån där snadpappersliknande grejj man tar bort hår med
Frida Frida skrev 2008-05-31 13:41:30 följande:
Jag har också känslig hud och får lätt utslag när jag rakar mig. Jag använder babyolja istället för raklödder och det funkar jättebra för mig. :)
Ang trådens tema.... rakapparat någon?
Frida Frida skrev 2008-05-31 20:15:58 följande:
Jag har en Braun silk and soft (ganska stor ljusblå) köpt på Media Markt. Tycker den är kanon. Fick problem med att den nöps för ett tag sen men det var "saxen" som hade hängt sig och den gick att rucka lis med lite symaskinsolja och en pincett igen.
Jag kan inte heller raka nått annat än benen med hyvel trots olja, batterihyvel och allt... Blir väldigt röd och noppig, inte riktigt den looken jag eftersträvar.
Ska man raka med hyvel är det bättre att köpa en för män Tycker de är bättre!!!
Annars har jag en epilator (Braun) men den ska man tydligen inte använda när man är gravid just för att huden kan vara känsligare. Har inte vågat prova.
Viktigt är ju även att raka sig med nån typ av skum/gel som passar för känslig hud om man nu har det. Jag tycker det är bäst att raka sig i duschen.
Såna krämer ska man väl inte använda på lite intimare områden?! Eller så finns det kanske speciella krämer nuförtiden som är till för sånt...