• Frida Frida

Rakapparat för kvinnor

Hej, någon med BRA erfarenhet från rakapparat för ben och kring musen? Är för känslig för att använda rakhyvel nu under graviditeten, och sommaren är ju redan här! =)

• Svar på tråden Rakapparat för kvinnor
  • CottonCandy

kan ju alltid annvända såndär hårborttagnings kräm .. eller sån där snadpappersliknande grejj man tar bort hår med

• Pruttiluskan
    CottonCandy skrev 2008-05-31 13:43:15 följande:
    kan ju alltid annvända såndär hårborttagnings kräm .. eller sån där snadpappersliknande grejj man tar bort hår med
    Om man är känslig mot rakhyvel så ska man absolut inte använda hårborttagnings krämer! Det ska man undvika när man har känslig hud!
  • Pruttiluskan

Frida Frida skrev 2008-05-31 13:41:30 följande:

Hej, någon med BRA erfarenhet från rakapparat för ben och kring musen? Är för känslig för att använda rakhyvel nu under graviditeten, och sommaren är ju redan här! =)
    Vad har du för rakhyvel i vanliga fall? Vad har du för klet när du rakar dig?
  • Nintendo

Jag har också känslig hud och får lätt utslag när jag rakar mig. Jag använder babyolja istället för raklödder och det funkar jättebra för mig. :)

• Pruttiluskan
    Nintendo skrev 2008-05-31 13:52:28 följande:
    Jag har också känslig hud och får lätt utslag när jag rakar mig. Jag använder babyolja istället för raklödder och det funkar jättebra för mig. :)
    Det var det jag tänkte på att det är nog bättre!
    Sen en sak till...UNDVIK engångs-rakhyvlar!
    De är ju livsfarliga...skär sig alltid nån stans ju! :(
    Sån med batteri i är väldigt bra tycker jag! :)
    Det är bara att raka på & behöver inte vara riktigt lika försiktig!
  • CottonCandy
    Pruttiluskan skrev 2008-05-31 13:45:25 följande:
    Om man är känslig mot rakhyvel så ska man absolut inte använda hårborttagnings krämer! Det ska man undvika när man har känslig hud!
    jag har känslig hud å annväder hellre kräm än rakhyvel.. så i guess att de e individuellt..
  • Pruttiluskan
    CottonCandy skrev 2008-05-31 14:24:49 följande:
    jag har känslig hud å annväder hellre kräm än rakhyvel.. så i guess att de e individuellt..
    Ok...men om man lätt får utslag osv då?
  • CottonCandy
    Pruttiluskan skrev 2008-05-31 15:31:09 följande:
    Ok...men om man lätt får utslag osv då?
    jag har inte fått de av kräm iaf.. men av hyvel..
  • Frida Frida

Ang trådens tema.... rakapparat någon?

• Uncovered
    CottonCandy skrev 2008-05-31 16:57:34 följande:
    använder du krämen på lite "intimare" områden med? =)
    Isf, vilken kräm använder du?
  • Uncovered

Frida Frida skrev 2008-05-31 20:15:58 följande:

Ang trådens tema.... rakapparat någon?
    Jag har en blå från braun som jag köpte på elgiganten =) funkar ok!
  • Jerseygirl

Jag har en Braun silk and soft (ganska stor ljusblå) köpt på Media Markt. Tycker den är kanon. Fick problem med att den nöps för ett tag sen men det var "saxen" som hade hängt sig och den gick att rucka lis med lite symaskinsolja och en pincett igen.

Jag kan inte heller raka nått annat än benen med hyvel trots olja, batterihyvel och allt... Blir väldigt röd och noppig, inte riktigt den looken jag eftersträvar.

• Pruttiluskan
    CottonCandy skrev 2008-05-31 16:57:34 följande:
    Ok... Olika hud-typer! Har även provat att vaxa benen, men det gick inte det heller! Fick utslag så de skrek om det! :(
  • Sara78

Ska man raka med hyvel är det bättre att köpa en för män Tycker de är bättre!!!

Annars har jag en epilator (Braun) men den ska man tydligen inte använda när man är gravid just för att huden kan vara känsligare. Har inte vågat prova.

Viktigt är ju även att raka sig med nån typ av skum/gel som passar för känslig hud om man nu har det. Jag tycker det är bäst att raka sig i duschen.

Såna krämer ska man väl inte använda på lite intimare områden?! Eller så finns det kanske speciella krämer nuförtiden som är till för sånt...

• Pruttiluskan
    Sara78 skrev 2008-06-14 10:43:35 följande:
    Ska man raka med hyvel är det bättre att köpa en för män Tycker de är bättre!!! Annars har jag en epilator (Braun) men den ska man tydligen inte använda när man är gravid just för att huden kan vara känsligare. Har inte vågat prova. Viktigt är ju även att raka sig med nån typ av skum/gel som passar för känslig hud om man nu har det. Jag tycker det är bäst att raka sig i duschen. Såna krämer ska man väl inte använda på lite intimare områden?! Eller så finns det kanske speciella krämer nuförtiden som är till för sånt...
    Jag har med en för män! :)
Svar på tråden Rakapparat för kvinnor