• Eka80

Gravidkläder för överviktiga

Nu ger jag snart upp och tar ledigt resten av graviditeten för jag har inget att sätta på kroppen. Jag gick in i v 24 idag och nu kan jag inte ha mina vanliga kläder snart.

Vart köper man SNYGGA kläder för gravida, och nu menar jag inte gravida spetor utan sånna som vanligtvis har stlk 42 i byxor. Och priset sen också, inte 900 spänn för ett par byxor jag ska använda ett par månader av mitt liv.

• Svar på tråden Gravidkläder för överviktiga
  • Nyfiken gul

Jag har samma storlek som du o har  hittat massor med fina byxor på Lindex. Från 25 spänn o upp till 199 kr har jag gett för byxorna...  Vanliga mammajeans, capribyxor och leggings...

• tebe

hejsan
    är själv inte så långt gången men tankarna flyger jus jälvklart iväg till då man är större och hur man skall få tag på kläder som ser bra att. eller kommer det bli så att bara för att man är större så kommer man få se ut som en hösäck?? inget jag ser fram imot heller. plånboken ser då verkligen inte fram imot att lägga en förmögenhet heller på något som man inte använder en längre stund.

hoppas att du får en underbar lördag med lagom sol och värme.

theres

• ajnas

Fattar inte riktigt vad problemet är... Jag behöver stl 44 på byxor, hade inga problem att hitta byxor under min förra graviditet. Köpte t ex ett par jeans på H&M förra veckan som var så jäävla snygga och sköna att jag använt dem fastän jag bara är i v6.

• Nyfiken gul

TS... Kolla även annonser!!

Både här på familjeliv, blocket och Tradera finns det ju mängder med helt nya mammakläder för en tia-tjugo spänn o uppåt...

• Eka80

Jag var på lindex idag och hittade då inga så billiga kläder och dessvärre inte snygga heller.

Leggings är skitskönt men det är dessvärre inte bara magen som putar ut utan även rumpan och alla valkar man har överallt när man har klänning och tunika på sig.

Saken är den att jag inte gillar att gå omkring i leggings och klänningar och sånt på jobbet, hemma spelar det ingen roll, jag kan se ut hur som helst hemma men på jobbet vill jag se lite proprare ut. Det har väl med mitt självförtroende att göra. Jag har lixom aldrig visat mig i annat än jeans som håller in magen och rumpan och t-shirtar med coola tryck. Nu måste jag plötsligt visa alla mina valkar och jeansen måste sitta under magen. Jag känner mig sjukt deppig just nu och även om min sambo säger att jag är finast i världen så spelar det ingen roll när jag själv känner mig fulast i världen. Hur f*n kan folk tycka att det är så underbart att vara gravid?

• Eka80
    ajnas skrev 2008-05-31 16:25:35 följande:
    Fattar inte riktigt vad problemet är... Jag behöver stl 44 på byxor, hade inga problem att hitta byxor under min förra graviditet. Köpte t ex ett par jeans på H&M förra veckan som var så jäävla snygga och sköna att jag använt dem fastän jag bara är i v6.
    Men så bra att du inte har problem. Bara för att du kanske har större storlek än mig så betyder inte det att din kropp ser likadan ut som min. Varför är alla på familjeliv så förbenat oförstående? Jag lackar ur på sånt!
  • ajnas

Ett tips för "överdelen" är att skaffa långa linnen/mammalinnen. Kanske inte funkar så bra nu i sommar, men om du kommer vara gravid i höst också funkar det jättebra att ha ett linne under och så sina vanliga tröjor över. Har också sett "tröjförlängare" nånstans, som funkar på samma sätt. Andra tips ska vara att ha en tubtopp över magen, och så en vanlig tröja över. Om du kombinerar med nån cool t-shirt eller annat kan det bli skitsnygg (tyckte jag när jag var gravid förra gången iaf ). Lycka till!

• ajnas
    Eka80 skrev 2008-05-31 16:34:29 följande:
    ajnas skrev 2008-05-31 16:25:35 följande:Men så bra att du inte har problem. Bara för att du kanske har större storlek än mig så betyder inte det att din kropp ser likadan ut som min. Varför är alla på familjeliv så förbenat oförstående? Jag lackar ur på sånt!
    Äsch, jag är inte så oförstående som jag verkar, blev bara lite sur för att du som är mindre än mig klagar Gravidhormoner. Ber om ursäkt, jag menade inget illa egentligen.
  • yuzz

Köpte ett par fina linnè byxor på lindex här om dan, 350 kr tror jag att dem kostar och dem va riktigt fina på. Dem har upp till stl 44-46 tror jag.

• Nyfiken gul

Sen TS finns det inget som säger att du absolut MÅSTE ha mammakläder...

Med det mode som är idag finns det gott om vanliga kläder du kan använda.

Jag har bara 3 mammabyxor - allting annat jag använder är mina vanliga kläder. Har köpt på Indiska tex vanliga tunikor och långa linnen.
    Köpte på HM ett par vanliga byxor med snörning - typ linnebyxor. Har vanliga tights och jazzbyxor, vanliga hängselbyxor av diverse slag.

Långa t-shirts, tubtoppar, kortare klänningar från Gina Tricot som jag använder som tunikor osv osv...

Just nu idag har jag på mig ett par röda träningsbyxor från Åhlens med en matchande lång och randig träningstunika.

Jag är i vecka 35...

• Cecese

Men om man har storlek 42 finns det ju kläder överallt typ, borde ju inte vara problem att hitta byxor, tröjor på hm, lindex eller någon annan butik/webshop som säljer mammakläder. Finns ju hur mycket kläder som helst upp till storlek 44-46. Jag som är storlek 54-56 hittade mammabyxor på mammas mage i uppsala för 399 kr paret så hittar jag borde ju du göra det som är mycket mycket mindre. Linnen har jag köpt i strl XL på Lindex och dom kommer förmodligen att funka hela graviditeten. Förra graviditeten var jag storlek 50 och köpte då linnen och tröjor på hm i strl XL som funkade bra hela graviditeten.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • miss bee

Jag har problemet att alla mammakläder är förstora! Jag vill ha S eller stl 36 men hittar bara stort.

Svar på tråden Gravidkläder för överviktiga