Inlägg från: ajnas |Visa alla inlägg
  • ajnas

Gravidkläder för överviktiga

Fattar inte riktigt vad problemet är... Jag behöver stl 44 på byxor, hade inga problem att hitta byxor under min förra graviditet. Köpte t ex ett par jeans på H&M förra veckan som var så jäävla snygga och sköna att jag använt dem fastän jag bara är i v6.

• ajnas

Ett tips för "överdelen" är att skaffa långa linnen/mammalinnen. Kanske inte funkar så bra nu i sommar, men om du kommer vara gravid i höst också funkar det jättebra att ha ett linne under och så sina vanliga tröjor över. Har också sett "tröjförlängare" nånstans, som funkar på samma sätt. Andra tips ska vara att ha en tubtopp över magen, och så en vanlig tröja över. Om du kombinerar med nån cool t-shirt eller annat kan det bli skitsnygg (tyckte jag när jag var gravid förra gången iaf ). Lycka till!

• ajnas
    Eka80 skrev 2008-05-31 16:34:29 följande:
    ajnas skrev 2008-05-31 16:25:35 följande:Men så bra att du inte har problem. Bara för att du kanske har större storlek än mig så betyder inte det att din kropp ser likadan ut som min. Varför är alla på familjeliv så förbenat oförstående? Jag lackar ur på sånt!
    Äsch, jag är inte så oförstående som jag verkar, blev bara lite sur för att du som är mindre än mig klagar Gravidhormoner. Ber om ursäkt, jag menade inget illa egentligen.
Svar på tråden Gravidkläder för överviktiga