• Anonym

anonym anmälan till skattemyndigheten

om man blir anmäld till skattemyndigheten kan man då få hjälp o spåra vem som anmält en då,om dom anmält i ett mail?
    om det är ett anonymt hotmailkonto som använts om man blivit anmäld till skattemyndigheten kan man ändå få hjälp o spåra vem som använt det hotmailkontot då?
    eller är det fritt fram för alla o kunna anmäla anonymt o att dom aldrig blir avslöjade om de anmälde anonymt?

• Svar på tråden anonym anmälan till skattemyndigheten
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 20:00:24 följande:
    om man blir anmäld till skattemyndigheten kan man då få hjälp o spåra vem som anmält en då,om dom anmält i ett mail?om det är ett anonymt hotmailkonto som använts om man blivit anmäld till skattemyndigheten kan man ändå få hjälp o spåra vem som använt det hotmailkontot då?eller är det fritt fram för alla o kunna anmäla anonymt o att dom aldrig blir avslöjade om de anmälde anonymt?
    Det är i princip omöjligt att spåra t ex ett hotmailkonto. Tyvärr. Då ska det nog ligga lite värre saker bakom och det behöver inte gå att knyta till en person ändå.
  • Anonym

Är personen anynom som anmälder så ska du inte få reda på vem det är. hade man fått veta de skulle man inte kunna vara anonym. Att man kan vara anonym har fått mig att anmäla ett par ggr till både skatteverket och soc och de har tagit hand om saken sedan

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 20:07:41 följande:
    Det är i princip omöjligt att spåra t ex ett hotmailkonto. Tyvärr. Då ska det nog ligga lite värre saker bakom och det behöver inte gå att knyta till en person ändå.
    vet barra att det ska minst till saker som kan ge straff för o få spåra anonym mail.Och det är ju knappast staffbart och anmäla anonymt.Så de är nog som du skriver att det borde nästan vara omöjligt o spåra en anonym anmälning.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 20:17:34 följande:
    Är personen anynom som anmälder så ska du inte få reda på vem det är. hade man fått veta de skulle man inte kunna vara anonym. Att man kan vara anonym har fått mig att anmäla ett par ggr till både skatteverket och soc och de har tagit hand om saken sedan
    ingen skulle ju kunna anmäla anonymt om det vore så lätt o få reda på vem som anmält att bara spåra ett mail,helt rikigt måste det ju vara så.
    Men hur fick du veta sen att dom tog hand om saken som du skriver?för anonyma anmälningar kan ju sen den som anmälde aldrig följa upp?hur fick du ändå veta som då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 20:31:28 följande:
    ingen skulle ju kunna anmäla anonymt om det vore så lätt o få reda på vem som anmält att bara spåra ett mail,helt rikigt måste det ju vara så.Men hur fick du veta sen att dom tog hand om saken som du skriver?för anonyma anmälningar kan ju sen den som anmälde aldrig följa upp?hur fick du ändå veta som då?
    Ja tanken med att jag visste vilka det var jag anmälde och fick veta de genom de och andra att de fick en anonym anmälan (som var jag) och sen fick jag veta hur de gick efter anmälan med genom de och andra i deras närhet. Hade jag inte kunnat vara anonym hade jag aldrig vågat anmäla de
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 20:34:46 följande:
    Ja tanken med att jag visste vilka det var jag anmälde och fick veta de genom de och andra att de fick en anonym anmälan (som var jag) och sen fick jag veta hur de gick efter anmälan med genom de och andra i deras närhet. Hade jag inte kunnat vara anonym hade jag aldrig vågat anmäla de
    okay det var så det gick till då fattar jag
Svar på tråden anonym anmälan till skattemyndigheten