4-årskontroll på BVC?
Vad är det som sker då? Vad kontrolleras? Kan man läsa om det ngnstans?
Vad är det som sker då? Vad kontrolleras? Kan man läsa om det ngnstans?
När vi var där kollade de vikt och längd och gjorde ett syntest.Sen fick hon rita lite och så läste hon på bvc en bok och pekade på bilder så skulle hon kunna känna igen vissa saker.Tror det var allt...=)
på min son kollade dom så han hörde som han skulle. han fick berätta om sitt liv och sen samma sak som MissOsbourne skriver.
Just det färger och kunna räkna lite också.Hörseltest skulle tydligen göras på sjukhuset om någon månad istället.
Ok, då var det inte så omfattande då. Tack för era svar!
Ja just det med hörsltest är nog olika. Här hade dom sån låda man gå in i. Kanske dom inte har på alla ställen.
Vi var där bara för några dagar sedan så jag har allt i färskt minne:
Syn- och hörselkontroll
Längd & vikt
Gå balansgång
Förstå flerledade instruktioner
Rita huvudfoting + imitera ett kors (när sköterskan ritar ett kors så ska barnet kunna göra efter)
Trä pärlor på en tråd
Tolka bilder i en bok
Ja, jag tror jag kom ihåg allt
Gå balansgång, följa instruktioner, trä pärlor på en tråd fick min son göra först på 5-årskontrollen. Vad olika det är överallt i landet(!).
Min dotter var på 4-årskontroll under veckan och fick (precis som min son då) berätta om sina kompisar, räkna till tre, titta i en bilderbok och berätta vad sköterskan pekade på (för att kolla uttalet bl.a.), rita ett kors + en gubbe, sedan var det syntest. Ja, så vägdes och mättes hon också förstås.
Imorgon ska hon göra hörseltestet.
Varför ska de vara samma över hela landet?