• tvåsmå

4-årskontroll på BVC?

Vad är det som sker då? Vad kontrolleras? Kan man läsa om det ngnstans?

• Svar på tråden 4-årskontroll på BVC?
  • Maggis
    Analoga skrev 2008-06-01 18:56:38 följande:
    Vi var där bara för några dagar sedan så jag har allt i färskt minne:Syn- och hörselkontrollLängd & viktGå balansgångFörstå flerledade instruktionerRita huvudfoting + imitera ett kors (när sköterskan ritar ett kors så ska barnet kunna göra efter)Trä pärlor på en trådTolka bilder i en bokJa, jag tror jag kom ihåg allt
    Japp, så var det här med.
    //Maggis
  • snuttP

Det ena efter det andra kommer nu tillbaka i mitt minne.. haha och då va han där i dec. Men men.. vi fick göra samma sak som ni..

Vi var där bara för några dagar sedan så jag har allt i färskt minne:Syn- och hörselkontrollLängd & viktGå balansgångFörstå flerledade instruktionerRita huvudfoting + imitera ett kors (när sköterskan ritar ett kors så ska barnet kunna göra efter)Trä pärlor på en trådTolka bilder i en bokJa, jag tror jag kom ihåg allt
  • CeeJay

Vi var ju också på 4-årskontroll nyligen och här var de inga pärlor på nån tråd..

Hanna fick däremot bygga klossar varje gång hon hörde ett pip i hörseltestet.

Annars har Alanoga fått med det vi gjorde på kontrollen.

• Analoga
    Koviktare skrev 2008-06-01 19:16:16 följande:
    Varför ska de vara samma över hela landet?
    Därför att undersökningarna bestäms inte län för län utan det är nationella "bestämmelser" eller hur 17 man ska uttrycka det
  • wanderer

Hmm, ska ju dit idag. Ska nog ta och fråga varför min son inte fick göra de där andra sakerna förrän vid 5 års ålder. Och förstås varför min dotter inte heller fick göra dom sist vi var där.
    Det kan väl inte vara så att hon "glömt" det?Förvånad

• Analoga
    wanderer skrev 2008-06-02 08:00:21 följande:
    Hmm, ska ju dit idag. Ska nog ta och fråga varför min son inte fick göra de där andra sakerna förrän vid 5 års ålder. Och förstås varför min dotter inte heller fick göra dom sist vi var där.Det kan väl inte vara så att hon "glömt" det?
    Du får berätta när ni varit där. Intressant att höra varför hon inte gjorde alla saker vid 4-årskollen. Låter ju skitskumt.

För det ska ju vara samma över hela landet, det där utdraget jag klistrat in från "Sjukvårdsrådgivningen" har ju inget med något specifikt län att göra.
  • Hello Kitty 80

Min son har inte ens blivit kallad till nån 4-årskontroll Han fyllde 4 för över en vecka sen och de borde väl ha hört av sig redan tycker man..?

• wanderer

Var på hörseltestet igår med dottern men det var såklart inte samma person som gjorde det testet. Och den som gjorde testet kunde inte ge mig ett svar utan hänvisade mig till den som gjorde kontrollen. Självklart var ju inte hon där när vi var där så jag får se om jag kan prata med henne nästa gång vi ska dit.
    Dottern var så uppspelt efter dagis och hade inte hunnit varva ner så hörseltestet ska göras om om några veckor.

• wanderer
    Hello Kitty 80: Tycker du ska ringa och fråga! Vi har alltid fått våra kallelser ca 3-4 veckor innan.
  • Hello Kitty 80
    wanderer skrev 2008-06-03 17:22:02 följande:
    Hello Kitty 80: Tycker du ska ringa och fråga! Vi har alltid fått våra kallelser ca 3-4 veckor innan.
    Ja jag får göra det. De måste ha glömt oss
  • VI4MOTVÄRLDEN
    Hello Kitty 80 skrev 2008-06-02 10:02:21 följande:
    Min son har inte ens blivit kallad till nån 4-årskontroll Han fyllde 4 för över en vecka sen och de borde väl ha hört av sig redan tycker man..?
    nej, behöver absolut inte betyda nåt.. hahah min son blev 4år den 28november, å idag ska vi gå på den kontrollen.. hahha
Svar på tråden 4-årskontroll på BVC?