• LillaMy28

Billiga amnings kläder?!

Var kan man hitta billiga amningskläder? Allt är ju sååå dyrt typ 300-500kr bara för en topp.

• Svar på tråden Billiga amnings kläder?!
  • krypsyl

förut har hm haft toppar, fanns bland mammakläderna. Vet inte om de har det längre dock...
    Begagnat? Blocket, Tradera...

• devega

jag hade ingen amningstopp. istället körde jag på att ha linne under tröjan, det funkar hur bra som helst.

• Anemia

jag har köpt massa på Tradera! (så pass mycket att min sambo säger att jag inte får köpa mera där nu...) har köpt ett par byxor, tröja och linne nytt, men 2 kjolar, 1 klänning, 3 tröjor/toppar, 1 par byxor till och två tshirs begangnat.. för totalt 400 kr

• aktuelle

HM har billiga amningströjor

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • LillaMy28

har varit på våran h&m här och köpte två likadana tröjor(de va ett sett) en vit å en svart sen fanns de inga fler här iaf
    Känns som det är smidigt att ha ett par när man ska ut och så, inte kul å visa upp sin tjocka mage   nu såhär efter en graviditet.

• aktuelle

men v-ringat funkar också, då behöver man inte lyfta på tröjan och så kan man slänga över en liten filt om det känns naket. Sen kan du ju beställa på hms hemsida :)

LillaMy28 skrev 2008-05-31 23:53:56 följande:
    har varit på våran h&m här och köpte två likadana tröjor(de va ett sett) en vit å en svart sen fanns de inga fler här iaf Känns som det är smidigt att ha ett par när man ska ut och så, inte kul å visa upp sin tjocka mage   nu såhär efter en graviditet.
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • LillaMy28

mjo men kanske v-ringa kan funka   får ta och kika i ngn affär.

Är jätte sugen på att köpa massa nya kläder, men har gått upp 2strl på byxor/kjol efter graviditeten   trots att jag väger lika mycket nu som innan grav   Så om man köper kläder och sen kanske höfterna blir sitt "gamla vanliga" så är det inte kul å sitta där med en massa kläder. Men vill ändå inte gå runt i 1par jeans och 2par kjolar -(

• aktuelle

känner igen det där, försöker köpa sådant som är billigt och funktionellt. blir ju endel rea nu framöver så då har man ju råd att unna sig lite kläder. Köpt kjolar som inte har dragkedja, knapp och stum linning utan som är stretchig hela vägen, dvs även i midjan. Det finns några på hms hemsida..

LillaMy28 skrev 2008-05-31 23:58:55 följande:
    mjo men kanske v-ringa kan funka   får ta och kika i ngn affär. Är jätte sugen på att köpa massa nya kläder, men har gått upp 2strl på byxor/kjol efter graviditeten   trots att jag väger lika mycket nu som innan grav   Så om man köper kläder och sen kanske höfterna blir sitt "gamla vanliga" så är det inte kul å sitta där med en massa kläder. Men vill ändå inte gå runt i 1par jeans och 2par kjolar -(
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Kajak

Jaa, jag användr valig t-shrit när jag är hemma o hos vänner och amningströja/linne när jag är ute på stan.
    Bara för det brukar vara lite kallare på "offentliga" ställe.
    Så menar jag att jag hade en april bebis och en augustibebis.
    Så det var inte så varmt då.

• Tygtiiger

Köp några snygga toppar med bra stretch i och några tunna linnen med MYCKET stretch i, så kan du lyfta på t-shirten och dra ner linnet.

Om du vill ha amningstoppar så skulle jag utan att tveka köpa begagnad boob, jag har några och de blev inte ett dugg slitna trots nästan daglig användning i ett år. Bra kvalitet och alltså bra andrahandsvärde.

• Flisann

Lindex har både amningslinnen och amningstoppar till bra priser. Just nu har de rea på de enfärgade topparna (i alla fall där jag bor).

• liv10

www.gullunge.net/

här finns en smart amningsfilt, kan man ju ha vilka tröjor som helst. hade tyvärr inte upptäckt den då jag ammade- men till nästa barn så

• saraisundsvall

Hugo hade aldrig velat ha en filt över sig! Jag hade mest amningströjor från HM, eller under sommaren vanliga linnen som jag drog upp. Amningströjorna är dock guld värda, och även mina billiga från HM som jag använde varje dag var så fina att de nu har gått i arv till en kompis som just fått barn!

• Spexig

Förresten brukar jag numer bara ha vanliga T-shirtar och dra upp tröjan eller dra ner urringningen. Jag tycker ofta vanliga toppar sitter bättre och de är sååå mycketbilligare.

• Agamemnon
    liv10 skrev 2008-06-02 21:14:44 följande:
    www.gullunge.net/här finns en smart amningsfilt, kan man ju ha vilka tröjor som helst. hade tyvärr inte upptäckt den då jag ammade- men till nästa barn så
    Så kan man göra med en helt vanlig bomullsfilt och en säkerhetsnål (så gör jag).
    ♥ Olivia 080308 ♥
Svar på tråden Billiga amnings kläder?!