• MoonFlight

Hur klä 2 åring som är förkyld när det är 25 grader varmt ute??

Ja vad sätter man på ungarna när dom är sjuka och det är så varmt ute? Kan man ha shorts och linne eller är det långbyxor och långärm som gäller? Vill ju inte att han ska få värmeslag eller bli bränd (har givetvis på solskyddskräm).

• Svar på tråden Hur klä 2 åring som är förkyld när det är 25 grader varmt ute??
  • Fru Gustavsson

har samma dilemma här, febrig och snuvig liten 18- månaders. Vi siktar på att ta en promenad till sjön senare idag för att sonen ska få lite frisk luft, och kommer att klä honom så lätt och ledigt som möjligt plus solkräm. Sedan håller vi oss i skuggan. Tror inte att direkt sol och värme är skönt när de är förkylda?

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • MoonFlight

Vårat problem är att vi kommer vara ute på mer eller mindre bara öppna ytor. Har ingen möjlighet att vara i skugga.

• Fru Gustavsson
    MoonFlight skrev 2008-06-01 09:25:26 följande:
    Vårat problem är att vi kommer vara ute på mer eller mindre bara öppna ytor. Har ingen möjlighet att vara i skugga.
    solskydd på vagnen då? Stor solhatt på lillkillen. Annars hade jag nog försökt undvika att vistas med sjuklingen mitt i solen.
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Ellen S

Min 2åring har feber å är allmänt hängig + vissa förkylningssymtom, vi har under förmiddagen bara varit inne, hon hade aldrig orkat vara ute.
    Men om vi skulle gå ut hade jag nog på henne långärm tröja, långbyxor samt solhatt/keps.

• sladdmiraklet

skugga och ljusa kläder, annars stanna inne...

• SigVill

Skulle barnen bli mer förkylda om de har minder kläder på sig i solen...? Jag fattar inte riktigt vad problemet är, vare sig barnet är sjukt eller ej får man väl klä det efter vädret. Även fast man är hängig av förkyldning, barn som vuxen, är det bra med frisk luft. Smörj in ungen, ta på tunna kläder och gå ut och njut av vädret.  Det skulle iaf jag ha gjort!

• rasajj

Temperaturen har ju inget med forkylningen att gora? Det ar ett virus. Kla barnet efter vadret, och om barnet ar fruset pga feber sa kanske en langarmad troja da.. Men annars sa spelar val vadret mindre roll...

It takes both sunshine and rain to make a rainbow.
Svar på tråden Hur klä 2 åring som är förkyld när det är 25 grader varmt ute??