• Rastafairy

Köpa Vit väggfärg på rusta?

Nån som målat med vit väggfärg från rusa. Det finns ju olika. Högtäckande mindre högtäckande mm.

Ska man satsa på en dyr (ca 330 kr) 10 lit högtäckande vit färg till väggarna? ska måla över mörkblåa tapeter.

Hur långt räckte er färg? till fler rum ?

• Svar på tråden Köpa Vit väggfärg på rusta?
  • Nymphoria

Nu vet jag inte riktigt exakt vilken färg från Rusta det var som jag använde, men jag har ingen bra erfarenhet av den alls, den vita alltså. Den täcker dåligt och minsta lilla någonting skrapar emot så blir det liksom svarta blyertstreck.

Nästa gång jag ska måla vitt kommer jag att lägga ner lite extra pengar. Deras färgade färg däremot tycker jag om.

• AnneSophie

En sak som jag, baserat på erfarenhet, inte ska snåla på är just färg. Både inomhus- och utomhusfärg.
    Om ni ska måla över en mörkblå tapet, som i sig är lite smålurigt, så skulle jag alla gånger hellre köpa lite dyrare inomhusfärg av tex Flügger. Man tjänar på det i längden.

I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • AnneSophie

En sak som jag, baserat på erfarenhet, inte ska snåla på är just färg.

=

En sak som jag, baserat på erfarenhet, inte tycker att man ska snåla på är just färg.

I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • Rastafairy

ok kankse blir nått dyrare då. Ska kika på vår färgaffär o höra med dem.

men skulel de de svart att måla över blåa tapeter. De är inte svartblå utan mer liksom...ja blåa. sovrumsblått haha.

• Lingi

Några veckor sedan målade jag över med Landora vitt (+ jag blandade in lite gul, så det blev crame färg). Efter första lager knapt syndes att det var röda ränder innan på tapeten. Efter andra helt täckt. Med denna färg målade redan 9 år sedan, fortfarande finnt, inga problem, man kan tvätta av lite oxå om det behövs.

Ja, jag svarade inte på din fråga, ang Rustas färg, men Landora ganska billigt och bra, kanske ett alternativ om Rustas skulle inte visa sig vara bra.

Svar på tråden Köpa Vit väggfärg på rusta?