• väntar i Kina kön

Fusk kakel i kök

Finns det någon som har lagt fusk kakel i köket ovan för diskbänken? Har hört att det finns att köpa plattor som är 1 m X 3 M och det vore idealiskt för oss eftersom ingen av oss kan kakla. Har någon av er lagt sådant kakel?

• Svar på tråden Fusk kakel i kök
  • väntar i Kina kön

Puffar på! Ingen som har lagt fuska kakel?

• Polly S

var det sånt som fanns på Bauhaus, som skulle vara som klick-golv, fast med kakel...?

• väntar i Kina kön

Det ska finnas typ vanlig kakel(mindre) som man har i kök. Tänker du på ganska stora som man har på golv så är det inte såna jag tänkte på utan typ vanligt kakel

• Polly S

nej, det här VAR vägg-kakel, fast med samma princip som klick-golven.

• väntar i Kina kön

Jag vet faktiskt inte men det ska finnas skivor. Kan inte kakla själv och har inte råd att leja bort det. Har du något bra tips på vad man kan använda i stället för kakel? Det kanske är det kaklet du menar. Har du använt det till kök?

• Polly S

nej, jag kan inte heller kakla och blev därför intresserad av Bauhaus reklamutskick...
    annars funderar jag på rostfria skivor som finns på IKEA, smack och så kan man sätta magneter på allt typ!

• väntar i Kina kön

Det skulle vara en bra ide...

Polly S skrev 2008-06-01 21:32:58 följande:
    nej, jag kan inte heller kakla och blev därför intresserad av Bauhaus reklamutskick...annars funderar jag på rostfria skivor som finns på IKEA, smack och så kan man sätta magneter på allt typ!
  • Polly S

nej, har också funderat på det... hoppas nästan på lim då jag har tummen mitt i handen, men misstänker att det är dolda skruvar på baksidan...

• väntar i Kina kön
    Polly S skrev 2008-06-01 21:55:46 följande:
    nej, har också funderat på det... hoppas nästan på lim då jag har tummen mitt i handen, men misstänker att det är dolda skruvar på baksidan...
    Tänkte precis skriva samma sak...*ler att jag har tummen mitt i handen och det var därför jag undrade.
  • Polly S

lovar att uppdatera dig om jag kollar -du får göra detsamma!

• Fille Fjonkan

Våtrumsskivor tror jag du tänker på. De borde fungera utmärkt i kök. Enligt deras egen utsago ska de vara godkända som våtspärr i våtrum och då borde de ju onekligen fungera i kök också. Men man kan nog inte lägga en skiva på längden. Man måste nog kapa den på höjden så att säga och skarva som vanligt sida i sida. För de har ju speciella spår i sidorna som "klickas" ihop precis som klickgolv.

se.huntonit.no/dt_article.aspx

Jag har inte använt dessa, men funderar starkt på att göra det i vårt duschrum. Om försäkringsbolaget säger att det är ok...

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • väntar i Kina kön

Precis vad jag tänkte på. Nu blev det svårt...*ler

• Polly S

ja, det var det jag menade fanns på Bauhaus!

• väntar i Kina kön
    Polly S skrev 2008-06-02 07:19:40 följande:
    ja, det var det jag menade fanns på Bauhaus!
    Okey! Det var sådana, virriga jag. Nu blev det ännu svårare att välja
Svar på tråden Fusk kakel i kök