• Ella Mia

Kan trämöbler övervintra utomhus?

Vilka trädgårdsmöbler kan förvaras utomhus året runt utan att ta stryk?

Vill så gärna ha trämöbler på min nya utrplats och på min balkong dit vi flyttar i sommar, men saknar plats för vinterförvaring. Vad ska vi satsa på? Vill inte ha plast.

• Svar på tråden Kan trämöbler övervintra utomhus?
  • FamiljenEriksson

Mina föräldrar har trämöbler. Under vintern lägger dom presenning över dom. Så håller dom hur bra som helst :)

• Maria40

Det finns ju nya (svindyra) fusk-rottingmöbler i plast, de ser ut och känns som äkta.

• Ella Mia
    Maria40 skrev 2008-06-01 19:03:37 följande:
    Det finns ju nya (svindyra) fusk-rottingmöbler i plast, de ser ut och känns som äkta.
    Åh, låter fint! Vart då?
  • Jesster

Vi har alltid våra trämöbler ute. Har oljat dom varje år så de har klarat sig jättebra.

♥ v.34 ♥
  • mrs holiday

Vi har våra trämöbler under tak med pressening över och det går bra. Täck över dem ordentligt, så är det ingen fara!

• Ella Mia

Åh vad bra att det går!

Kan man även ha målade trämöbler ute??

• RME
    Maria40 skrev 2008-06-01 19:03:37 följande:
    Kan köpas på Jysk bla. de är tillverkade i samma material som man tillverkar golfbollar. Mycket slitstarkt. Ang trämöbler så måste man olja in dem regelbundet.
  • Maria40
    RME skrev 2008-06-03 18:34:05 följande:
    Kan köpas på Jysk bla. de är tillverkade i samma material som man tillverkar golfbollar. Mycket slitstarkt. Ang trämöbler så måste man olja in dem regelbundet.
    Vet du om JYSK möbler är någorlunda prisvärda?
    De priser jag sett är (nästan) dyrare än inomhus soffor & fåtöljer.
  • RME

De är större än IKEA på sortimentet och absolut prisvärda..

Svar på tråden Kan trämöbler övervintra utomhus?