• Skärgårdstjejen

Trimma bikinilinjen

Jag är fåfäng jag vet! Kanske ingen som delar mitt problem, men jag har upptäckt hur otroligt svårt det är att trimma bikinilinjen eftersom jag inte ser någonting nedanför naveln :) Är rätt hårig och gillar inte när det känns som två ekorrar hänger ner på låren på var sida om troslinningen. Och jag skulle ALDRIG be min man om hjälp med en sån sak ... Så nu försöker jag raka samtidigt som jag försöker vinkla en spegel underifrån, trixigt kan jag lova. Får nog be syrran om hjälp om det ska badas i sommar.

• Svar på tråden Trimma bikinilinjen
  • fr Svår

haha! upptäckte samma sak nu i veckan! ;)
    har även upptäckt att det är svårare att nå fötterna...haha!

• LiW

Jag har en elektrisk rakapparat så jag kör framför spegeln samt rakar lite på känn. Behöver ju inte vara rädd att skära mig i alla fall med den Men nog missar man väl säkert lite....

• phridan
    Drömmerdrömmar skrev 2008-06-01 21:29:30 följande:
    Säger som jannike85, stå framför en spegel, jag brukar stå i hallen, haha men känner mig ändå handikappad och är mer känslig där nere nu när jag är gravid så blöder ju jättelätt o blir lätt rött o irriterat, irriterande som fasen :) men vadå säger som du vem vill se ut som en "ekorre" :D haha
    Du rakar alltså med apparat eller?
    Känns kanske itne så fräscht att stå med hyvel i hallen?
  • Maskrosen

Förstår absolut känslan, men själv har jag gett upp vid det här laget. Vecka 36+5 nu och inte en chans att jag ska kunna åstadkomma en vettig rakning med hyvel just nu så jag rakar bara bort det värsta med en rakapparat. Blir inte snyggt direkt, men känns iaf lite fräschare. Å andra sidan lär det inte bli så mycket solande och badande för min del den här sommaren med en bebis planerad att födas i slutet av juni så det känns inte lika jobbigt som jag vet att det hade gjort om jag kunnat spenadera mer tid på stranden.

Kanske finns det någon hårborttagningskräm du kan testa? Det brukar ju vara lite enklare än att raka och inte lika stor risk att man skär sig. Brukar inte använda det själv så jag har ingen jag vågar rekommendera.

• Dew

Brukar raka mig på känn. Men Kommer kanske be sambon om hjälp längre fram. Känns som man missar en del. Använd INTE weet mellan benen. Gjorde de misstaget en gång och hela f****n svullnade upp och blev knallröd. Såg ut som en brunstig babianhona. Visst en kompis som fick se det höll på o kissa på sig av skratt, men de kändes inte så kul.

• zanwer

dum fråga från en som aldrig vågat vaxa... ;)
    Gör det fruktansvärt ont?? HAha, ska visserligen föda ut ett barn om tre månader sisådär, men som ni säger - man vill ju inte ha två ekorrar i sällskap på stranden i sommar.. :)

Vågar man vaxa?? :S

• Filurens mamma

Jag frågar sambon. Det börjar bli svårt att nå för mig med nu.

Jag skulle inte klara att vaxa bikinilinjen nu under graviditeten, har gjort det många gånger förr men nu känns det mycket känsligare... Det gör ju jäkligt ont och det är svårt att inte spänna sig en massa.

• lillasmilla
    zanwer skrev 2008-06-04 16:16:16 följande:
    dum fråga från en som aldrig vågat vaxa... ;)Gör det fruktansvärt ont?? HAha, ska visserligen föda ut ett barn om tre månader sisådär, men som ni säger - man vill ju inte ha två ekorrar i sällskap på stranden i sommar.. :)Vågar man vaxa?? :S
    Jag gjorde braziliansk innan vi skulle gifta oss (mest för att slippa raka mig på bröllopsresan)visst, det är inte skönt, men det går rätt snabbt, och man kan ju göra bara bikinilinjen och då är det typ 4-6 "snatch" sen är det klart! som sagt, man ska ju snart få ut en unge mellan benen.... och det lär ju knappast heller vara så skönt.... Lycka till!
  • längtarOhoppas

Med min förra graviditet kände jag likadant som TS. Ett tag försökte jag med spegel, men sen gav jag upp för jag fick nästan kramp i armen...så jag rakade av allt...på det sättet var det lättare, snabbare och jag behövde inte se! Plus att jag var liksom hårlös vid förlossningen vilket var skönt med tanke på stygnen (bara 3-4 men alla "inne")...
    Så lycka till, du kommer nog på nån bra lösning...

• Saramalia
    Dew skrev 2008-06-04 13:54:11 följande:
    Brukar raka mig på känn. Men Kommer kanske be sambon om hjälp längre fram. Känns som man missar en del. Använd INTE weet mellan benen. Gjorde de misstaget en gång och hela f****n svullnade upp och blev knallröd. Såg ut som en brunstig babianhona. Visst en kompis som fick se det höll på o kissa på sig av skratt, men de kändes inte så kul.
    HAHAHAHHA! det var det roligaste jag hört om hårborttag creme....
    HAHAHAHAHA ! ! !!
  • mumsfillibabba

Nu ser jag ut som den där fanta reklamen! HI, hi, hi!

Jag gjorde ett försök med att raka mig för ca 2 veckor sedan. Var i vecka 23 då. Trodde inte att det skulle varar några problem, men jag såg ju för f*n ingenting!

Gav det hela ca 30 min sen orkade jag inte hålla på längre. Ser nog ut som fanta reklamen där nere nu. A ja skit samma!

Får bli salong nästa gång.

• rosahjärtan
    Svar på #17
    hahahahaha. det var roligt. Synd för dig men bra att du delar med dig. Har sagt till sambon att han måste hjälpa mig senare, för jag tänker inte vara vild vuxen där nere på df.
  • 7barns mamma

Fast jag använder faktiskt veet,i alla fall vid bikinilinjen. Funkar jättebra,tror jag i allafall,har inte direkt sett resultatet...he he.

• spanbu
    Puffalina skrev 2008-06-04 13:10:26 följande:
    Min sambo gör det GÄRNA åt mig!
    Samma här. Det blir som ett litet förspel...
  • Millyanna

Varför vill ni inte be er sambo? Det blir ju lätt en liten mysig stund....

• xtina

Oij! Har inte ens tänkt på att det kanske kommer bli svårare med det där längre fram.. :) Tur man är i mitten av graviditeten nu då det är sommar då, med alla problem man får läsa om här. ^^ Får väl göra som ngn annan längre fram och ta bort allt med maskin på känsel, eller så kanske sambon vill. Har aldrig tänkt på att fråga honom, så vem vet ;)

Svar på tråden Trimma bikinilinjen