• Glass

hur mycket bubblor blir det med en sodastreem?

vi funderar på att skaffa något som kan kolsyra vatten, men vi vill ha mycket bubblor. Hur mycket blir det med en sodastreem?
    Finns det andra alternativ?

Jag har ingen sidfot...
  • Svar på tråden hur mycket bubblor blir det med en sodastreem?
  • aktuelle

det blir mycket bubblor, fast jag tycker de blir mindre bubblor :) 

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Allt går fort

vi kan få olika mycket beroende om vi trycker 1 2 eller 3 gånger=)

• aktuelle

(jag brukar göra så mycket som det går som mest, dvs tills den börjar "morra")

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Glass

aha, man kan trycka olika många gånger, smart!

Hur länge varar en kolsyrepatron då?

Hur länge håller sig vattnet bubbligt?

Jag har ingen sidfot...
  • Fille Fjonkan

Det blir så mycket bubblor man stoppar i. Vår brölar (den surrar enligt bruksanvisningen, men bröl kommer närmare sanningen) efter ett par tryckningar. Vill man ha lite bubblor låter man den bara bröla en gång. Vill man ha mer fortsätter man trycka.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • aktuelle

tycker bubblorna försvinner lite fortare än i köpesvatten, men det är kanske inbillning. har man bara vatten och ingen essens så är det bara att fylla upp med vatten och kolsyra på nytt om man tycker det blivit lite platt. för oss räcker en patron ca 4 mån

Glass skrev 2008-06-01 22:02:33 följande:
    aha, man kan trycka olika många gånger, smart!Hur länge varar en kolsyrepatron då? Hur länge håller sig vattnet bubbligt?
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Glass

håller det sig bubbligt en kväll?

Hur ofta bubblar ni då den varar 4 månader och vad kostar en patron?

Jag har ingen sidfot...
  • aktuelle

vi dricker ca 1 liter per dag om inte mer :) patronen byter man mot en ny som är full för 89 kr på tex ica maxi. En kväll håller det sig helt klart bubbligt :) 

Glass skrev 2008-06-01 22:05:31 följande:
    håller det sig bubbligt en kväll?Hur ofta bubblar ni då den varar 4 månader och vad kostar en patron?
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Glass

tusen frågor från mig

Hur länge håller det sig bubbligt i ett glas då det är upphällt?

Om ni undrar så är det jag som försöker övertyga maken om ett sånt här inköp, men han har fått för sig att de är kassa

Jag har ingen sidfot...
  • aktuelle

i glaset, lika länge som köpesbubblor :P

Glass skrev 2008-06-01 22:11:26 följande:
    tusen frågor från mig Hur länge håller det sig bubbligt i ett glas då det är upphällt?Om ni undrar så är det jag som försöker övertyga maken om ett sånt här inköp, men han har fått för sig att de är kassa
    IRMA 0612 & HELGE 0801
Svar på tråden hur mycket bubblor blir det med en sodastreem?