Har man alkohol problem?
Om man dricker antingen ett 6-pack 3,5% 2-3 dagar i veckan.
Eller några 2,1% om dagen?
Om man dricker antingen ett 6-pack 3,5% 2-3 dagar i veckan.
Eller några 2,1% om dagen?
Kan man vara utan dessa öl under en månad så skulle jag säga nej... annars definitivt ja....
Om man inte kan ha öl hemma utan att låta bli den.?
Varför dricker man ölen? Kan man vara utan den? Måste man dricka den om den finns? Varför dricker man den om den finns?
En alkoholist är inte fysiskt beroende av alkohol. En alkoholist använder alkoholen för att dämpa och bedöva.
Efter 1 vecka är kroppen rent fysiskt av med sitt alkoholberoende. Det är det psykiska beroendet som är värre..
Anonym (Linda) skrev 2008-06-01 23:34:17 följande:
Fortsätter man dricka den mängden alkohol ökar man snart sin alkoholtolleransnivå och riskerar man kraftigt att bli beroende av alkohol.
Jag tycker absolut inte att den mängden talar om nånting utifall personen har alkoholproblem. Man kan dricka mindre än det där och ha problem och man kan dricka mer än det där utan att ha några problem.
Och varför dricker man dessa öl, är väl det mest relevanta. Om det är enbart för att man tycker det är gott eller för att man vill åt nån form av rusning?
Om det är för att det är gott så är det ju ingen alkolism även om man inte kan motstå den där ölen när man har den hemma.
Att man inte kan låta bli att ta ölen är väl inget tecken. Om jag har chips hemma så KAN jag INTE låta bli att äta upp dom, men jag har inga problem för det direkt.