Unga föräldrar - hinder?
Jag och min sambo är 22 respektive 24 år och längtar efter att bli 3.
Finns det några hinder eller nackdelar med att vara så ung? Vilka är fördelarna?
Hur gamla var du/ni när ni skaffade barn?
Jag och min sambo är 22 respektive 24 år och längtar efter att bli 3.
Finns det några hinder eller nackdelar med att vara så ung? Vilka är fördelarna?
Hur gamla var du/ni när ni skaffade barn?
En av fördelarna, tror jag, är att vi unga orkar mer!
En annan är ju att man är som mest fertil när man är ung.
En nackdel kan kanske vara att man verkligen måste planera allt, men man går in i det och lär sig!
ni är väl inte så unga ;)
jag var 17 när jag fick min dotter när jag var 21 fick jag mitt andra barn...
tycker ni är i perfekt ålder om ni själva vill!=)
fördelarna som jag tror och tycker är att man kommer närmare sitt barn och har mer gemensamt.
jag hade gärna velat att min mamma bara var 20 år äldre än mig, nu är hon 29 år äldre så inte såå stor skillnad men ändå.
min mamma är 51 år och har 5 barnbarn, d är hon såå glad över =)
Det viktigaste är att man känner sig redo och införstådd med att livet kommer att ändras... jag tycker inte heller att ni är så unga.
Jag blev gravid när jag var 27 och det var helt perfekt för mig.
Fick 1:an när jag var 18, 2:an när jag var 19 och 3:an när jag var 32! En stor fördel med att få barn ung är att man kan få sladdisar när man inte är så "jättegammal" alltså många kompisar har fått sina första när jag fick min sladdis Tycker det har varit mest fördelar med att få barn ung,mina äldsta tycker oxå att det har varit bra
Till alla som har svarat på tråden; vad skönt att höra att ni har en positiv attityd. 22 och 24 kanske inte är så ungt ändå. Vi har båda påbörjat en högskoleutbildning, och min sambo är klar om ett halvår. Kanske lite värre att vara 17 och inte färdig med gymnasiet!?
Något jag funderar över; om ens omgivning skulle vara negativt inställda till att vi ev. väljer att skaffa barn i denna ålder. Hur ska man ta det? Hur lätt skulle det vara att bara strunta i deras åsikter?
Teskedsmamman, skönt att höra att du tycker så. Varför jag frågar är för att min sambos släkt har en förmåga att lägga sig i vårt liv. De ska alltid säga vad de tycker att man ska göra och inte, och ändå lägger de alltid till kommentaren: "men ni gör ändå som ni vill". Det är så jobbigt tycker jag, och jag har en känsla av att de skulle lägga sig i en sådan här sak också. Min sambos bror skaffade barn när han var 30 och då känns det som att de tror att ALLA gör så, men så ser inte riktigt planerna i vårt liv ut. Åh, så trött på alla kommentarer bara!