Inlägg från: lollypop |Visa alla inlägg
  • lollypop

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

H&M har ju REA på nätet nu med... Vet dock inte vad som finns/finns kvar... Brukar gå åt som smör i solsken...

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
  • lollypop
    Duntoffla skrev 2008-06-02 09:26:07 följande:
    Spökar du? Tycker att HM´s babyavdelning på nätet lämnar mycket mer att önska tyvärr. Däremot kan man göra fynd i butikerna. Varför kan de inte utveckla nätbutiken lite mer?
    Spökar???

Har iofs inte koll på babyavd. längre! Mina barn är för stora ( )
  • lollypop
    Duntoffla skrev 2008-06-02 09:33:11 följande:
    Och dig kan man inte citera korrekt. Vad är det med FL? Som sagt...bara meddela om du vill att jag slänger ett öga åt dig. (det där lät konstigt. syftningsfel? )
    Ja, jag kopplade det sen...
  • lollypop
    ängeln83 skrev 2008-06-02 13:50:02 följande:
    34 cm lång och 26 cm bred.Såhär sitter 74/80 på skrutt:
    Jag har elefanttröjan i 86/92 om nån är intresserad av mått...
  • lollypop
    ängeln83 skrev 2008-06-02 13:55:14 följande:
    Jag vill gärna ha mått på den Har lite span på en t-shirt i den storleken, funderar på om det blir för stort till skrutt eller ej.
    Min dotter är nog bara 82-83 cm och väger också ca. 10 kg skulle jag tippa. Men jag tog 86/92 till henne. Tyckte 74/80 såg så liten ut!

Iväg och mäter...
  • lollypop
    ängeln83 skrev 2008-06-02 13:55:14 följande:
    Jag vill gärna ha mått på den Har lite span på en t-shirt i den storleken, funderar på om det blir för stort till skrutt eller ej.
    Längd (mätt fr. axeln) 38½ cm, bredd 27.
  • lollypop
    ängeln83 skrev 2008-06-02 14:04:20 följande:
    Då ska jag nog köpa 86/92 nästa gång, var lite orolig att den skulle bli för bred men är skiljde det ju bara 1 cm.
    Ja! Tyckte det var konstigt! Så pass mycket skillnad på längden. Men inte bredden.
  • lollypop
    Jen80:

Söööta Ava i bildtråden

Måste bara säga: OJ! va lik hon är storebror på den nedre bilden (i BT).

Vet inte om du känner till märket Bombi Bitt!? Annars köpte jag en ljuvlig klänning från dom... *Tipsar*

• lollypop
    Jen80 skrev 2008-06-02 22:21:52 följande:
    Lollypop: Jättefin klänning. Men vart finns det märket att köpa? Har aldrig hört talas om det innan... Inte Butte, men jag svarar ändå ... Ilon har 86 i sin lurv och den är precis lagom nu (han har 86 i det mesta nu). Nu är den nog precis lagom, men han har haft den sen han hade 74 i kläder. Här är han 7 mån. En rund kille, så han fyller ju ut den rätt bra. Lite lång i ärmarna och så, men funkar tycker jag.
    Jag köpte den på "Lilla helsingborg" (i hbg) som säljer mycket av de danska märkena. Dock vet jag inte om just detta märke är danskt!? Fundersam
    Ska forska lite...
    Tyvärr har dom ju ingen webshop
  • lollypop
    lollypop skrev 2008-06-02 22:46:26 följande:
    Jag köpte den på "Lilla helsingborg" (i hbg) som säljer mycket av de danska märkena. Dock vet jag inte om just detta märke är danskt!? Ska forska lite... Tyvärr har dom ju ingen webshop
    Äsch, det var inte så lätt!
    Fick i alla fall fram att det är ett danskt märke. Verkar rätt nytt!? Men det verkar inte vara så många som säljer det (än). Hittade ett par (okända) shoppar. Men de hade inte just den klänningen.

Med andra ord...
    Jag suger på att tipsa
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10