Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

mortillsju skrev 2008-06-02 23:06:24 följande:
    Tack för alla svar om rosa eller gul Katvig. Inser att alla hejar på den rosa/vita (tur att jag redan köpt en velourjacka i den färgen ) så att den får det bli. Rosa appeltights till eller??
    Nej, det är inte alls samma färg Antingen rosa eller randiga tights tycker jag..
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:09:18 följande:
    du har inte varit i din butik idag va? och kollat villervallas orange/röda?
    Nej, tyvärr. Imorgon kanske det blir..
  • snigelina

Usch, jag fasar för morgondagen.. Måste lämna sommartiderna till dagis och det lär inte vara uppskattat att barnen ska dubbla sin vistelsetid lagom till sommaren och dessutom bara vara lediga fyra veckor som det ser ut nu Har inte riktigt ork att argumentera om det..

• snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-02 23:18:34 följande:
    aha super e sååå sugen på att beställa. det är det enda jag kommer tillåta mig att häva mitt köpstopp för. måste ju ha stjärnor till alla mina ränder ju
    Ja, jag är jättesugen på den orange med stjärnor, men vet inte vem som ska få. Inte Stellas färger egentligen och för litet till Nora, men ev får hon en klänning att ha som tunika.. Får se.. avvaktar nog till lite rea
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-06-02 23:20:42 följande:
    Jag hoppas verkilgen de inte har nåt att säga till dig om det. Det är väl ert behov som måste styra?
    Ja, det är ju det. Jag är sjukskriven sen 1,5 vecka tillbaka och de har fortsatt gå 3 timmar/dag (arbetssökande tidigare), men jag orkar inte Jag måste vila/sova på dagtid och nu har jag börjat äta medicin som gör mig ännu tröttare.. Helst vill jag ha barnen hemma, förstås, men de tycker inte det är roligt med en mamma som är trött och irriterad heller. Då är det roligare att vara på dagis! De ska gå 9,30-15,30, 6 h alltså, så jättelånga dagar blir det ju inte..
  • snigelina
    lillronya skrev 2008-06-02 23:26:51 följande:
    Ja geggamojas var fin.Funderar på om nån av villervallas gröna kanske passar.Eller katvigs, ja.......
    Näe, Katvigs passar inte så bra till, tycker jag.. Det är en svår färg och inte nån av våra miljoner mössor passar till
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-06-02 23:28:05 följande:
    Är du sjukskriven så är det ju det som ska styra!! Om inte du orkar hur ska det då gå! Nej, dit med lappen i morgon. Se till att du får den vila du behöver och ge sen resten till dina barn. Hellre att ni får en fins stund tillsammans under färre timmar än att du kroknar halvvägs. Bry dig inte om några sura miner från personalen. Du är viktigast!
    Ja, precis, det är ju det. De vet om att jag är sjukskriven, men jag är bara sjukskriven till 24/6. Förmodligen blir det förlängt, men annars kan ju vad som helst hända med arbete, aktivetet etc via arbetsförmedlingen så jag kan ändå inte veta.. Fast de säger att det vore ju skönt för barnen att vara ledig, det kommer inte vara så många där osv osv och det ger mig dåligt samvete. Men jag måste tänka på mig själv för jag måste blir frisk!
  • snigelina
    lillronya skrev 2008-06-02 23:29:50 följande:
    Å nej!Då känns det ju helkört!
    Dottern har en Hello Kitty-keps från HM som passar perfekt till
    mortillsju skrev 2008-06-02 23:30:17 följande:
    Alltså återstår den där tjocka stjärnmössan från Molo
    Japp, den har hon haft nån gång faktiskt när det varit ganska kyligt ute och vi haft en tjocktröja under fleecen. Då har det funkat iaf
  • snigelina
    lillronya skrev 2008-06-02 23:33:02 följande:
    Tjejtriss: Å det lovar jag att Anjelin inte kommer att ha!
    Haha! Gillar du inte Kitty? Här är det 8,5-åringen som gillar Kitty mest och då ska de andra två också ha..

Nä, men jag ska leta igenom mössorna igen och se om jag hittar nån som passar till lurven. Då hojtar jag Stora tjejen har den som är tvärtom i färgerna, dvs grön med rosa kantband och det är lika svårt det.
  • snigelina
    mortillsju skrev 2008-06-02 23:32:57 följande:
    När personal säger att det är skönt för barnen att vara lediga utan att veta hemförhållanden gör mig alltid lika arg! Vad vet de?? Dessutom underkänner de sin egen verksamhet genom att säga att barnen har de bättre hemma. Jag tror absolut att dina barn har det minst lika bra lekande med sin kompisar där som hemma hos dig. Därmed är det din ork som ska styra. Sätt du upp de timmar du behöver. Efter den 24:e kan du ju andra om det behövs. *peppar*
    Nej, jag vet. Vi ska sätta in stortjejen på fritids också och mellantjejen måste också vara på dagis, egentligen skulle de ha haft sommarlov båda två. Men det funkar ju inte nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10