• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

loveliva skrev 2008-06-24 21:09:38 följande:
    Tack  Ja, köööööööööp Underbara!!!
    Ja, gud så söt Hilda är i BT!! Är så glad att jag beställde jackan till Ava. Syntes inte så väl på bilden på Hippo, men på Hilda är den jättefin. Har hon stl 68 i sin? Skulle nog tagit 62, för nu blir jag sugen på att använda den ju.. Men men, den blir fin till hösten .
  • Jen80
    terezita skrev 2008-06-24 21:14:02 följande:
    jag kanske kan hjälpa dig för billigare frakt!
    Bor du nära där eller? Men frågan är om man ska ringa Toddler och höra om de vill skicka, om man nu får den för halva priset. Men sen är jag inte helt säker, för jag har shoppat alldeles för mycket redan känns det som... men en liten kjol... Hon har faktiskt inga kjolar... än 
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-06-24 22:02:24 följande:
    Trappan är klar!! Äntligen! Nu får vi flytta upp på övervåningen igen! Som allt annat jag gör så ser den bra ut på håll
    Här hemma fixar vi också trappen ikväll... eller sambon . Han målar den fula träfärgade spalj'en vit. Är lite halvt orolig, men det blir nog bättre än innan iaf - eller som du skrev, på håll !
    Själv går jag här med en liten Ava som har ont ont ont i magen. Tänkte ett tag ikväll att det kanske inte är mjölk hon får ont av då jag har tagit bort det ur min kost... men kom på sen att jag fuskade med en bulle idag .. så det är nog det - tror jag iaf. Jobbigt!

Loveliva: åh, så fin ! Men den verkar rätt smal i midjan, men annars rätt stor. Får nog prova den innan jag köper en...
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-06-24 22:22:07 följande:
    Förvisso inte men jag är rädd att det kommer synas en del skavanker i dagsljus. Får väl sätta upp en tavla på väggen så folk kollar på den istället. Ja, lite shopping vore trevligt. Men jag har inget speciellt jag vill ha nu.
    Ja, man får lite infall ibland hehe... Vi har så mycket vi vill göra i huset, då vi inte har gjort knappt nånting sen vi flyttade in i vintras. Men vi är inte så händiga så vi går bara och funderar och inget händer. Men så får man sina ryck ibland och då gör man inte så noga som man borde. Typ vi målade bara på med en väggfärg vi har här hemma som vi ska ha i alla rum så småningom... Får se hur det blir när det är klart.

Ja, hon är lite känslig. Men det har blivit mycket bättre, men var på bröllop förra helgen och fick äta mat med mjölk i (hade inte sagt till) och kvällen efter hade hon jätteont i magen. Idag åt jag en bulle och tänkte inte så mycket på det, men kom på det ikväll efter att hon har skrikigt och bökat en massa. Nu ska jag vara stenhård och inte äta nåt med mjölk i och se om det blir bra. Miniform känns mest jobbigt, men ska testa Sempers magdroppar....
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-06-24 22:45:24 följande:
    Haha...det blir säkert bra! Ok. ja då verkar det ju som om Ava inte tål komjölk helt då. Vi testade Semper men märkte ingen skillnad. Testade Minifom och det blev bättre. Man vänjer sig. Men det där är individuellt verkar det som, vet de som fått bra resultat av Sempers droppar också. Tack och lov blir det ju bättre med tiden också när deras magar klarar mer och mer. Noel skrek ju ¨på kvällarna de första månaderna. inte kul...
    Ja, det jobbiga är ju att det enda som funkar är att testa sig fram. Men som sagt så har det blivit bättre. När jag ammade Ilon fick jag hålla mig borta från att dricka mjölk, äta glass, choklad och lite sånt, men kunde ändå ha lite mjölk i teet och kaffet och i mat.
    Ava har inte skrikigt så särskilt mycket på kvällarna nu, utan är mest lite bökig. Men som ikväll har hon varit jätteledsen, men somnat i famnen lite då och då, sen vaknat av lite knip i magen och börjat gråta. Sen somnar hon igen en liten stund osv... Så det går inte att lägga ned henne. Men nu är hon redan 5 veckor och det har gått så himla fort... Så ja, hon blir ju äldre så magen kanske klarar mer snart.

Nähe, blir nog ingen shopping för mig ikväll. Lika bra det ... iaf för plånboken. Ska nog krypa ned i sängen nu.
    God natt på er!
  • Jen80
    CamillaJ skrev 2008-06-24 22:52:59 följande:
    Åh.. god kväll tjejer!Härliga bilder ... åh vad ska jag shoppa till killen i present?Jag sitter och dricker vin nu är på mitt tredje glas tror jag det va gott Men det är läggdags nu snart så men skulle bara kika in och säga HEJ !
    Äh, vin är inte bra för hälsan !! Är inte ett dugg avis hehe...
    Själv sitter jag här med en kopp fänkålste. De du!!

Nähe, nu måste jag ta och sova. god natt på er.. och ta det lugnt med vinet Milla !!
  • Jen80

God morgon på er!
    Åh, satt och läste igenom det ni skrev efter att jag hade lagt mig igår och nu blev jag ju sugen på fler velourjackor. Den här tråden är verkligen farlig.
    sambon kom in hit och jag sa bara "Niklaaaas" och han sa "nu låter det precis som att du vill köpa nåt". Eh, va, jag?!?! . Hmmm, ska Ilon ha en rosa/blå velour?!? den kan ju Ava ärva sen . sambon verkade inte gilla att den var rosa (har inte visat bild på den), men han gav med sig rätt fort ...

• Jen80
    jacao skrev 2008-06-25 13:35:29 följande:
    Och de som säger att det inte är nån skillnad på att ha två eller tre ljuger ännu mer
    Nu kommer jag in en liten sväng .
    Håller med helt och hållet!! STOR skillnad på tre jämfört med två barn. Är verkligen helt slut på kvällarna. Man har att göra hela tiden och det är verkligen intensivt. Men det är roligt... nja, inte jämt kanske .

Kom paket idag med postis. Skojigt skojigt, även om jag inte kan använda det på rätt länge. En rosa/vit Katvig-suit till Ava och en rosa velourjacka. Jackan var mycket finare än i verkligheten. Önskar jag hade tagit stl 62 så hon hade kunnat ha den nu. Men den som väntar på nåt gott ...

Dags att återgå till kidsen. eller Ilon sover och lär väl sova ett tag till. Brukar sova 3,5-4 timmar hehe. Liam äter mellanmål och Ava sover. Så nu är det rätt lugnt i min annars hektiska vardag haha...
    Jo, och barnen har fått sand i sin sandlåda idag - ÄNTLIGEN! Den byggdes för över en månad sen, så det var på tiden ...
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2008-06-25 14:46:02 följande:
    Tycker också det blev fint, en ren chansning var det ju, vill gärna ha Katvigs ränder i bralls, men inte i leggings, tycker det blir lite mycket bebis på Liam.
    Jag brukade också köpa leggings till Liam i flera storlekar större, då han var runt 1,5-2 år. ville inte att de skulle sitta tight som leggings. Han kan ff ha sina gamla leggings, nu som långkalsonger hehe...
  • Jen80

God kväll! Har lagt in lite bilder i BT, men ska nu ta och fortsätta lite med trappan (eller spaljén) som vi håller på att måla. Återkommer...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10