• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-08-08 16:21:34 följande:
    Som Tjolla skrev, 92. Men det är ju baby 92, jämförde med baby 86 och det skiljer inte så värst mycket i storlek.
    Ok, jag köpte en tröja i stk 92, ej baby och den var tokstor...86 var lite litet i baby i sommarkollektionen...

Tack!!
  • maugu
    lillronya skrev 2008-08-13 07:51:46 följande:
    maugu: Så söt han är i cmig!!!!
    TACK!Såg fina bilden på Noah och blev inspirerad och tänkte prova Gustafs kläder-och nu passade de..tycker Kikling är så fint...

Allt väl?

Kram
  • maugu
    lillronya skrev 2008-08-13 08:02:12 följande:
    Kikkling är jättefint!! Emilio brukar ha bodyn till svarta jeans. Så snyggt!!Här är allt bra. Emilio är på värsta humöret men annars är det bra. Hos er då?
    Sådär-har precis ramlat ner lite i svarta hålet dvs har med psyket börjat förstå vad jag varit med om-en fas man måste igenom...

Vi hade oxå en episod med Gustaf igår-han smet i ett obevakat ögonblick in i vårt sovrum och lyckades ramla ner från vår säng och slå huvudet i elementet--har snygga skrubbsår nu runt ögat (syns dock ej under mössan)men allt gick bra..
    Kan inte minnas att tjejerna höll på att klättra och fara så mycket som han gör...
  • maugu

Duntoffla-nu kommer det gå undan..det är så kul när de äntligen tar sina första steg..Gustaf tog sina första 4 steg när han var 8 mån och tre veckor..sedan tog det ungefär en vecka innan han fick upp farten för längre sträckor..
    Välkommen till ostkroksstadiet-man springer som en ostkrok för att hålla koll på de små rackarna

• maugu
    Tjollabolla skrev 2008-08-13 08:25:31 följande:
    Godmorgon! Milo tyckte att klockan sju var en bra tid att gå upp. Pyttsan heller! Sambon ligger fortfarande och drar sig i sängen den latmasken. Dessutom somnade jag inte förrän halv fyra i morse, all jobb och dagis ångest kom över mig och jag insåg att det verkligen var dax nu... *snyft*
    God morgon!

Det är ett stort steg att börja jobba och lämna på dagis..men för mig som nu gör det för tredje gången så är man härdad

Första barnet var tufft..

När börjar du jobba?
  • maugu

Just det-efter en hel del OT inlägg så har jag fått tummen ur och shoppat två plagg till yngsta dottern; rymdtröja (helt galen i rymdtemat just nu)och älgtröja. Beställde hos Sweetfunky och fick 10% om man använde koden: vfhöst..ett litet tips

• maugu

Duntoffla-han är 16 månader nu..jag trodde ju att min lille kille som skulle bli en gosplutt (ligga på en filt så mamma kunde beundra honom) men han var supertidig-kröp när han var 5,5 månad, gick som sagt vid 8 månader...

• maugu
    Tjollabolla skrev 2008-08-13 08:33:04 följande:
    Jag börjar den 1 sep, men redan imorgon ska jag iväg på en heldag med mina nya kollegor. Nervööst.... Alltså jag har ju själv inskolat massa sånna här små knattar och alltid undrat varför föräldrarna tycker det är så hemskt. Tja, jag kan ju lätt säga att jag förstår dom verkligen nu!
    Då förstår jag..nya kollegor och inskolning för M..mycket på en gång..
    Men, vi är väl en hel del som skolar in på dagis nu i höst i tråden så vi får "trösta varandra"..

Styrkekram
    PS!Det borde ramla ner något i din brevlåda idag..
  • maugu
    NovJenny skrev 2008-08-13 08:39:44 följande:
    Snackas vilda barn ser jag. kan väl skriva under på det... blir ibland tokig! Dessutom är Noah sjuk nu med förkylningsastma, gubben. så han får ju medicin med adrenalin, så ni kan tänka er.Sedan gör väl den tunga andningen så han måste vara i full gång hela tiden?Gnäller massor gör han också.Ser inte fram emot denna dag! Hoppas allt är bra med Er iaf, på tradera går det ovanligt bra tror jag, är mer än 10 dagar kvar på mina och fick en chock precis, väntar inte folk med att lägga så höga bud?!
    Usch-sonen hade oxå superstrul med krupp och andningsbekymmer förra hösten/vintern..adrenalinet gör ju dem sjövilda och inte kan man sätta en 6 månaders framför tvn

Hoppas du överlever dagen och att han blir frisk snart..

Grattis till bra bud på Tradera-jag har samma känsla att det går tokbra
  • maugu
    Nika skrev 2008-08-13 08:46:37 följande:
    Hej!Nu har jag äntligen skaffat plus så nu behöver jag inte terrorisera er ang lägga in bilder. Lade in bild på dagens outfit på väg till dagis...Måste ju nästan köpa 122 i katttröjan för den satt precis!...och de randiga byxorna var jättefina till IRL!Hur får man bilderna att bli stora förresten mina är ju små.?!.
    Superfint!!

Du klickar på bilden, får upp valet kopiera och vips, så blir det stor bild..du får leta runt i bilden för att få kopiera alternativet..
  • maugu
    Tjollabolla skrev 2008-08-13 10:51:53 följande:
    Alltså är det nån kod eller så på Batinki? Eller dom har inte rea på vårens grejor?
    Tror deras rea upphörde 10/8...
  • maugu
    Emmsan skrev 2008-08-13 10:54:06 följande:
    jaaa underbaaaar men utan dej hade jag aldrig hittat guldgruvorna  de ligger ju lite avsides ;) så jag tackar igen ;) idag skulle hon få in nya villervalla på UNI ;)
    Håller med-superfina fynd!!!
  • maugu

Hej,hej!

Kikar in...har äntligen fått tag på älgtröja+katt tröja med prickiga ärmar i stk 140 från MOLO. Batinki är snälla nog att beställa in så förhoppningsvis om två veckor är de här...dessutom är det en Batinki bebis på väg i dagarna-poppis år för webshops bebisar

• maugu
    Duntoffla skrev 2008-08-19 17:53:10 följande:
    Spännande! Ha så trevligt!
    BF är 27/11 men jag kommer att sättas igång lite tidigare då jag behöver "speciell övervakning"-vad det nu innebär...
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 18:41:16 följande:
    Min regnbågsoverall är upp i 921 kr! Vågar knappt säga vad jag gav för den..
    Grattis-jag har oxå sålt reafynd från i våras till bra priser-bla Kanintröjan gick för 385:-
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 18:36:58 följande:
    Åh, de skulle tagit in till mig också, men jag var snabb nog att beställa på annat håll Fast 8-åringen fick katt-tunika istället och älgar fick faktiskt ingen av de stora.. de gillade dem inte Hrmmm.. kanske kan be dem ta in skidåkarklänning till mig?
    Vart hittade du 140? Jag har kammat igenom alla svenska webshopar men har bara funnit få plagg i stk 140..skidåkarklänningen lät intressant..dock, jag köpte kattklänningen i 128 och det var tur för den var STTOOOORR..tycker det är så märkligt storlekssystem..
  • maugu
    Angelinah skrev 2008-08-19 18:56:48 följande:
    Hellu i tråden Nyhetsbrev från lillamax just... Tydligen har baby fleecen kommit   så nån som har yberbråttom kan ju kontakta dom kanske    Inga bilder på hemsidan än dock
    Åh-jag fick oxå det mailet men hittade ej heller babyfleece i deras webshop-fy för att luras så Det är ju superfina färger som kommer nu i höst..
  • maugu

Duntoffla-vilken storlek har du på Noels jeans från NS?De satt supersnyggt..

• maugu
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 19:21:56 följande:
    Hrm.. Krumelur har jag lagt undan katter hos Men jag tror att även Sweet funky har dem, men inte med prickig ärm då.Vi har den grå blomklänningen i 140 till Jonna och jag tycker inte den är så jättestor faktiskt. Mailade Batinki förut och frågade om de kan ta hem en skidåklarklänning i 104 till lilla Stella =)
    Hur gammal är din tjej som ska ha 140? Min är 8 år och är ganska lång och smal..
    De prickiga ärmarna verkar inte finnas som sagt i de större storlekarna men min 8 -åring ville absolut ha dem-)
  • maugu
    Tjejtriss skrev 2008-08-19 19:35:09 följande:
    Hon blir 9 i december Ca 138 lång och 33 kg tung
    Då är det inte mycket som skiljer...140 är dock lite på gränsen för stort men 128 på tok för litet..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10