Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

majo78 skrev 2008-06-05 08:11:57 följande:
    God morgon!Är hemma med sjuk skrutt igen *attans dagisbaciller*Har inte shoppat nåt danskt denna veckan alls men jag brände nog med pengar på lagersalgen ändå Det enda som jag hoppat är en ot plastisock solhatt!Händer det nåt skoj här inne? Nåt jag missat?
    Godmorgon!
    Värst vad hon är sjuk ofta, men det är väl som du säger, dagis...

Har satt in bilder i bt på barnen med fina jackor.
  • lillronya

Alltså nu får jag snart ett hjärnsläpp!
    Beställde och betalade Nova Star-jackan i stl 80 från smallkids den 8de. Efter en hel del mejlande dök den upp i förrgår.
    Nu när jag tittar på den så står det 86, obs felmärkt på lappen.
    För skojs skull mäter jag med den jag har hemma i 80. Den nya är större som en normal 86a. Alltså ej felmärkt!
    Så nu står jag här med en röd jacka i 80 till Anjelin och en grå i 86 till Emilio. Ja att Anjelin har 80 beror på att 86 var slut så det är ingens fel. Men Emilio kan ju inte ha en 86a. Och om jag skickar tillbaka, ska jag vänta i en månad till så???

Vad sjutton ska jag göra??

• lillronya
    jompa skrev 2008-06-05 08:49:02 följande:
    Men herregud, vilket strul.Kan du inte skicka tillbaka den och begära pengarna åter. Kan du hitta jackan nån annanstans? Eller du kanske köpte den med rabatt?
    Jag köpte den med rabatt, men det kvittar snart. Snart är den väl slut överallt....
    Inte en enda liten present eller kompensation när man väntat så länge heller.
    Och så detta...
    Ja de får inte mina pengar fler gånger iaf.
    Jag skriver ett argt mejl, tror jag.
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2008-06-05 08:54:50 följande:
    Ja skriv ett riktigt argt mail!!Gomorron i tråden! Idag ska jag o barnen åka till min mamma i Båstad o ha det mysigt!Kanske som sagt ett besök på Rackarungar, de har myyycket! Ha en bra dag!
    Ja jag gör det nu, så får vi se...

Rackarungar, var ligger den? Vad har de där?
  • lillronya
    majo78 skrev 2008-06-05 08:57:52 följande:
    Men jösses, då vet man var man inte ska handla då Om jag var du hade jag nog försökt hitta jackan i rätt storlek nån annanstans... Finns den på andra ställen?
    Jag vet inte. Ska kolla runt lite.
    Skrev till de nu.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2008-06-05 09:00:21 följande:
    oj  folk är ju helt galna!godmorgon allaidag känner jag att jag måste shoppa lite
    Godmorgon!
  • lillronya
    jompa skrev 2008-06-05 09:01:52 följande:
    Freshmilk verkar ha den i 80.
    Tack! Ska kolla vad de svarar först.
    jojoa75 skrev 2008-06-05 09:14:26 följande:
    Ligger en butik inne i Båstad o en utanför, de har massa massa danskt!
    Aha! Får man ju kolla det nästa gång.
    Buttelina skrev 2008-06-05 09:28:03 följande:
    gahhhh mäklaren ringde nyss. Dom tog vårt bud!!!!
    Grattis!!
    maugu skrev 2008-06-05 09:29:30 följande:
    Hej alla!Jag har smugit lite i kulisserna då jag fortfarande ej fått min op och går nu in på v.3 i min sjukhussängFörhoppningsvis är jag först i kön till Umeå nästa vecka så vi kan få tillbaka vårt liv..bebisen växer-är nu i v.15Mår fysiskt hyfsat bra-kan inte vara uppe några längre stunder pga yrsel och obehag men mentalt åker vi berg-och dalbana..dock, lite shopping är ju aldrig fel så här har jag legat och klickat hem både det ena och andra på alla erbjudandenOch underbara bilder i BT-Gosmamman jag tycker Katvig ränderna och POP-klänningen var en hit-jag gillar att blanda print..Hoppas ni mår bra och mina tanker går till Anna och hennes familj..
    Hej! Kul att se dej. Tänker ofta på dej. Kram!
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-05 10:47:44 följande:
    lillronya --- vad fint det blev m Småfolks tröjan och Lindex shortsen!! (det är de shortsen va?)Trist med allt strul m Nova Star jackan Hoppas du får svar och att de kan skicka rätt SNABBT!!! Inte ska du behöva vänta så länge igen, då ska du ju få häva köpet tycker jag!! Dåligt att inte ens få ngn kompensation efter allt strul under så lång tid
    Ja det är lindexshortsen. Passar perfekt!

Ja den butiken handlar jag inte i igen. Får se om de svarar....
  • lillronya
    jompa skrev 2008-06-05 11:10:55 följande:
    Precis varit och kollat på skor till M, jisses så små fötter. Men stl 18 kan gå, men de enda som finns då är Kavat och vet inte om jag vill lägga 500 på ett par skor hon knappt kommer använda.Idag ska det annars shoppas kläder tänkte jag. VV och Småfolk står på listan.
    Hur gammal är hon och går hon?
  • lillronya
    jompa skrev 2008-06-05 11:14:28 följande:
    Hon är ett år men går inte riktig ännu men är på g.
    Men då är ju kavatskorna väl värda de pengarna. Det ärju just nu hon behöver dem.
    Perfekt om du kan hitta billiga på elloos.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10