Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Cashew skrev 2008-07-09 11:11:56 följande:
    Incommunicadosåg i bildtråden att du köpt en t-shirt till din man från danefae. hur är de t-shirtarna i strl? är de slim fit? funderar på en XL eller XXL men det varierar ju så i strl från märke till märke. vissa märken kan han tom ha L
    Min man har stlk L och jag råddas köpa stlk XL men det var väldigt stort så jag har fått byta -  tror de är normala i stlken. Min L har inte kommit än men kan meddela när jag fått den.
    stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Saraia skrev 2008-07-09 11:13:54 följande:
    vilken är finast t min lilla tjej: molo helsuit penguins el planeter??
    penguins är ju väldigt söt men ganska mesig. gillar man rosa och fluff fluff iövrigt ska man ta pingvinerna annars om man har en cool tjej ska man ta space!
  • Damien och Adrian
    CamillaJ skrev 2008-07-09 11:32:00 följande:
    Ja precis.. men du jag hittade den röda på matador ..den gone fishing catch u later .. den med vita sjärnor och blå rygg den går väl till molo byxorna med röda ocg blå stjärnor? Beställde den nu!! Usch hoppas det inte bli pyjamas varning... va tycker du?Hur är Hummel byxorna ??? Små normala stora?
    de passar inte ihop perfekt eftersom de tillhör olika säsonger så det är nog inte pyamasvarning. Men stjärnbyxor är för mig pyamaslika, Molos byxor är så tunna, så det beror lite på hur stort ditt barn är?
  • Damien och Adrian
    Preggi skrev 2008-07-09 12:31:03 följande:
    Goddag! Så du har bestämt dig nu Camilla och shoppar lite? Jag sitter och funderar på om jag ska beställa lite från matador. Tycker att det beror på hur man matchar om det blir pyjamaslikt. Tycker att molos byxor är jättebra just eftersom de är så tunna är de perfekta lekbyxor att ha innanför ytterkläder på vintern/hösten och perfekta ute nu på sommaren.. Shoppas det nåt annat här idag?
    Ja på sommaren är de svala o sköna, det där emd att ha under overallen är inte dumt, det ger mig ju möjlighet att shoppa lite byxor också, hmm..
  • Damien och Adrian
    Preggi skrev 2008-07-09 12:58:41 följande:
    Incommunicado, bäst att du köper på dig byxor nu... Tycker även att dom funkar bra som knickers nu på sommaren när de blivit för små. Helt klart byxor man inte klarar sig utan.. Var tvungen att beställa ett par till nu...
    haha! Jag ahr haft flera som knickers under sommaren, men tröttnat på dem - det tråkiga med Molobyxorna är att de sitter så illa i baken, de är rätt fult skurna&sydda. De får en jättebak i blöja o har de en body under så går byxan till brösthöjd... Men har ma en tröja över så döljer man den fula baken. Favvoshortsen är Katvigknickers o Me too shorts, mkt snygga!

Visst ska jag beställa, jag har ju beställt så mkt anant att det snart är stopp, då får man börja med nästa grej. Overallen är köpt, strumpor för hundratals kronro köpte jag för några veckor sedan i olika storlekar, fick Katvigdille o köpte från tidigare kollektioner när jag äntligen lyckats lokalisera en butik i DK som hade det... nu är det skor o byxor som står på shopppinglistan, NSjeans är givna i höst.
  • Damien och Adrian
    maugu skrev 2008-07-09 17:41:30 följande:
    Hej!Fick just paket från www.ziggys.biz..De skickade i måndags och idag kom det..Så nöjd!!Blev det några fler som beställde därifrån igår?Superfina barn i BT-farligt, farligt
    jag beställde därifrån igår.

Idag kom äntligen Molo till Skövde och gissa vem som genast sprang till butiken och köpte det jag väntat på - spacetröja med printärm, köpte även isbjörnar med printärm o spacebyxa. Jag ska genast lägga in dem i bildtråden.
  • Damien och Adrian
    Tjejtriss skrev 2008-07-09 18:43:53 följande:
    Oooh, hade de fått in mycket? Funderar på att gå in där nästa vecka eller veckan efter när vi är där...
    sådär, de hade en del, men det är ingen jättestor affär. De får in mer nästa vecka tror jag de sa, vänta annars tills allt kommit. Eller åk dit 2 ggr.
  • Damien och Adrian
    Tjejtriss skrev 2008-07-09 18:52:10 följande:
    Jag gillar inte riktigt Molo.Kommer det några flickiga varianter på space och isbjörnar? Mina tjejer vill inte ha fickor?! Eller räknas de som pojkprint alltså?! Fånigt!
    Molo har alltid kill- o tjejprints.
  • Damien och Adrian
    gosmamman skrev 2008-07-09 20:52:19 följande:
    Butte- du som e så duktig på molo, vet du om älgtröjan bara finns i modellen med knapp? eler finns den i vanlig tröja också??
    har bara sett med knapp.
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2008-07-09 22:22:54 följande:
    Molo har alltid kill- o tjejprints.
    åh såg nu att min kommentar var sen, flera har svarat.

Jag gillar å ena sidan inte det, å andra sidan - gillar grabbigheten i vissa kläder o hade jag ahft tjej så hade jag uppskattat knapp och rysch-stuket på älg och blomplaggen, fräckt.

Tråkigt är att älgar inte passar killar och isbjörnar t ex inte tjejerna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10