Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-06-28 08:33:45 följande:
    kallar du på mig och sen drar eller
    Sorry Maia ville ha "älling"
    Kan hon ha 98 i velourbyxorna tror du? Du som är expert på Katvigs velour Hon har ett par i 86 som är precis i längden. På gränsen till för korta nu. Hon är 90cm lång nu.
  • Zvartaliljan
    Saraia skrev 2008-06-28 08:27:38 följande:
    Passar det med "Baggiga" byxor på en smalfis?
    Absolut Jag har nästan bara baggy byxor till Maia! Då ser hon liksom mycket rundare ut tycker jag. Svårt dessutom o hitta smala byxor som sitter tajt på en smalfis så då är det lika bra o köra med baggy på en gång.
    Älskar NS-jeansen. har haft dom i över ett år nu! Det är verkligen länge för ett par byxor här hemma

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-06-28 08:40:42 följande:
    jag mätte 86-92-98... det skiljer 2cm mellan 86 och 92 och 3 cm mellan 92 och 98 så 5 cm.

Tack  Då känns det som att hon inte skulle kunna ha 92 så länge då...så lika bra o köra på 98! Får väl sätta i resår i värsta fall.

Så här sitter 86:

På gränsen till för korta

• Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-06-28 08:45:46 följande:
    Din tjej är ju oxå en smalis, du tycker inte de kasar ner i midjan?
    nej inte så farligt...fast förstås...tänkte inte på att blöjan är så gott som borta nu (och det är ju den som håller upp dom)...då passar de nog inte Fundersam
  • Zvartaliljan

Det blir nog 92 från lillamax i alla fall (om de nu finns kvar..) och ett tigerlinne från Molo

Får väl sätta i resår i både midja och ben om de är för stora...

• Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-06-28 08:50:43 följande:
    Ok då väntar jag till höstens kommer med snörning i midjan för min kille har ju heller så gott som ingen blöja längre.
    Till hösten lär jag bli superfattig på Katvigs velour Älskar ju kvalitén och färgerna men modellen är ju verkligen inget vidare...
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2008-06-28 08:52:54 följande:
    Jag köpte en sådan grön igår morse, med samma kod ;) Tycker att det blev ett riktigt fint pris!Hoppas bara jag valde rätt storlek, tog 80 då velour jackan i 80 fortfarande är ganska rymlig...
    jag tog 92 i jackan. Tänkte hon skulle ha den till hösten. den ska väl vara rätt stor i storleken (Tara hade väl bara 80??). Maia har ju redan tre vindjackor, en i 80, en i 86 och en i strl.2år (Molo, IdaT och MAT) så jag hoppas att denna Katvigjackan är stor iaf
  • Zvartaliljan
    NovJenny skrev 2008-06-28 08:56:11 följande:
    GLomde, hans 86 sitter ungefar som maias i langden.
    Ja jag får väl be mamma sätta i resår om jag inte klarar det, men det är väl inte så svårt va?
    Saraia skrev 2008-06-28 08:56:32 följande:
    Den är stor i stl!!!!!;)
    Så bra
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-06-28 09:04:27 följande:
    och så här satt 92... tror nog att maia är lika lång nu som isabel var då... så ta inte 98... då måste du sätta i resår..
    nej jag tog 92 nu. När blöjan försvinner så blir det ju stor skillnad också. Har märkt att flera par byxor som var på gränsen till för korta helt plötsligt blivit lagom igen
  • Zvartaliljan
    Myris83 skrev 2008-06-28 09:47:34 följande:
    Jag har börjat gilla molos tigertryck jättemycket, har inte alls tyckt om det innan...Nu letar jag efter antingen en tröja eller bodysuit i stl 86, nån som vet om det finns nånstans??
    lilamax har på 40% rea nu Uppge "rea" i meddelandefältet när du beställer. Jag beställde det fina tigerlinnet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10