Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Nu har jag en svår fråga..

Vi har begravning den 8:e för mamma.. Vet inte alls vad barnen och jag ska ha på oss.. Mamma va inte en stel person av kostym typ så hon skulle absolut inte velat ha helsvart eller sånt..

Hennes garderob bestod av plottriga mönster i massa olika färger *älskade tokiga mamma*

Nån som har nåt tips? Sonen kommer vägra blommor och mönster så han får ta en skjorta och byxor bara.. men vi tjejer... VAD ska vi ha på oss???

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    isold2003 skrev 2008-06-27 21:22:00 följande:
    Oj vad svårt. Fina sommarklänningar? Det skulle jag kunna tänka mig själv till en sommarbegravning av en älskad familjemedlem. Usch att behöva tänka på såna saker alls. *kramar om*
    Jo vi funderar på klänning med plottriga blommor

Man önskar dock
    man kunde klä upp sig för mamma i annan anledning..  *tungt*
    loveliva skrev 2008-06-27 21:23:41 följande:
    Ni kan ju kanske ha på er något som du vet din mamma gillar och som du tror hon skulle vilja att ni har på er. Tex fina sommarklänningar
    Hon gillade svart i botten och sen småmönstrat, såg att JC hade klänningar både i barn och vuxen.. Vuxen var rosor mot svart botten, rätt snygg faktiskt och jag vet precis att mamma hade sagt "den du Anna.. den skulle du va snygg i" 

känner bara osäkerhet om det blir FÖR mönstrat...
  • RååSa BuBBlan
    J essica skrev 2008-06-27 21:30:52 följande:
    Angelinah: Tycker inte du ska tänka på hur det ser ut. Tror du att din mamma hade tyckt om klädseln så välj den klädseln.
    Ja jag tänkte just så.. Men sen kom aspekten av släkten in.. Mamma va INTE som dom andra.. Hon stack ut i mängden liksom..

Men jag är ju där för att hedra minnet av henne.. inte för att få släktens "godkännande" så jag vill så gärna ha "hennes" smak och stil..

Ska nog köra blommigt med svart bakgrund ändå
  • RååSa BuBBlan
    loveliva skrev 2008-06-27 21:35:48 följande:
    Ussh, bli alldeles tårögd  Att ni ska behöva tänka på sånt här. Och som du säger, hade ju varit roligare att klä upp sig i en annan situation, STOR KRAM!Men den klänningen du beskriver på JC låter ju jätte snygg Vad har Ida för klänningar?
    Ida kommer inte följa med.. Hon är så liten och sen väldigt känslig för ledsna människor.. Hon komer inte få grepp och bara bli orolig så hon blir hemma med pappa..

Så det är jag, Emelie och Bella som behöver klädsel..
  • RååSa BuBBlan
    gosmamman skrev 2008-06-27 21:39:13 följande:
    Tänk inte så mycket på "etiketten", tänk på vad din mamma hade tyckt om och vad som känns bra för er *kram*
    Skönt att ni säger så   för det är precis det jag känner åxå!!
  • RååSa BuBBlan

Skulle vilja lägga in en bild på min mamma.. Känner ni att de oki? Det är ju väldans OT.. Men om det inte stör er så gör jag det väldigt gärna

• RååSa BuBBlan

Kan inte citera..

Men tack tjejer!!    då gör jag det!!

• RååSa BuBBlan

Här är min mamma... Min fina härliga mamma  bilden är tagen strax innan jag föddes,  mamma trivdes inte i sitt nya åldrande ansikte (hade aldrig fått visa henne på äldre dar).. Jag tyckte självklart hon var den finaste mamman i världen.. trots rynkor och dyl..  Hon själv fann sig dock aldrig i det..  Tokiga mamma, du finns i mitt hjärta för alltid..

• RååSa BuBBlan

Tack tjejer!!

Ska säga det till henne sen.. 

Nu började ju självklart jag störtgråta så jag ursäktar mig en stund..

Tack igen tjejer.. Ni är underbara på alla de sätt

• RååSa BuBBlan

God morgon i tråden

Blev lite väl länge sovet idag minsann.. Bubblan sitter just upp plockad ur sängen o kollar tv, såååå trött

Men oj vad jag behövde denna sömn!!

Å så har kaffebryggaren pajat  *katastrof* Förvånad  MÅSTE ha kaffe ju.. måste måste

Hoppas ni alla haft en bra helg med massa hopping

Ska kika igenom BT nu..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10