Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-28 23:03:30 följande:
    Ja jag tror Michaela fick i 6 månader. Men hon var ju lite äldre när hon väl fick den behandlingen....Infektionerna började väl när hon var ca 4 år och långtidsbehandlingen fick hon inte förrän hon var ca7 år!! Ibland är det svårt att övertyga läkarna.....
    som sagt...min dator är seg så jag hinenr inte uppdatera...så sorry för att jag ställde en fråga som du redan svarat på
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-06-28 23:10:36 följande:
    men vad bra det i alla fall! Tycker så himla synd om henne
    På nåt sätt var det faktiskt lättare förut när hon bara gnällde o man inte riktigt förstod om/var hon hade ont...nu är det så mycket jobbigare när hon säger rent ut vart hon har ont o tar sig mellan benen o kniper...då är det så man börjar knipa själv o det bara värker i mig. Jag hade flera Uvi när jag väntade henne och guuud så ont det kan göra. Som små vassa knivar ju...ja stackarn

Fast efter jag kollade på extreme home makeover ikväll så tackade jag ändå gudarna för att jag har ett så friskt barn i jämförelse med den lilla tjejen...satt och storlipade och var så imponerad av hur en 8-åring kan vara så stark! Får ju en att känna sig löjlig som klagar över lite infektioner...
  • Zvartaliljan
    isold2003 skrev 2008-06-28 23:13:12 följande:
    Tråkigt att Maia blir sjuk hela tiden. Hoppas att det går över snart. Måste bara flika in att det inte är personer som blir resistenta mot penicillin utan bakterierna som penicillinet ska slå ut.
    Okej, men är det inte stor risk att bakterierna blir resistenta då med tanke på hur många penicillinkurer hon fått? (tappat räkningen men ca.10 kurer sen i September)
  • Zvartaliljan

Kikar bara in för att säga godmorgon. Ingen rolig natt här inte...men nu ska här fixas lite frukost o sen se om hon är pigg nog att gå ut en runda.

Malo skrev 2008-06-29 00:49:17 följande:
    Hur är Katvigs regnjacka i tyget och i storlekar? Är den fodrad med något innertyg?
    Stor i storleken. Väldigt tunt vind- och vattenavstötante tyg. bara ett tunt bomullsfoder. En sommar/höstjacka. Kan väl funka på vintern med en tjock fleecejacka under.
  • Zvartaliljan
    jojoa75 skrev 2008-06-29 08:57:58 följande:
    Så fin MAT jackan var på Maia! Har varit sugen länge på den, men inser att hon eg inte behöver fler jackor... Har redan två pop ws, en pop skaljacka, idat anorak, nova star fleece, wheat fleece.Men visst, sjukt bra rabatt nånstans (typ 50% ) så ramlar det väl in en sån här oxå!Synd om Maia att hon ska vara så mkt sjuk, tror absolut inte att du behöver oroa dig för resistens av antibiotika. Hon får ju säkert inte samma sort varje gång, eller hur?Svamp är ju en otroligt tråkig biverkan..Sen hjälper det ju inte till att hon faktiskt inte har så mkt "reserver" att ta av eftersom hon är smal o är sjuk ofta. Kanske bör tänka på en långtidsbeh med pc just för att undvika uvi, då hon verkar ha en fallenhet för uvi.
    jag ska ta upp det där med långtidsbehandling med läkaren.
    Hon har lekt en stund nu på morgonen men orkade inte så länge så nu sover hon igen.

Mat-jackor fanns det väl förresten till 50% rabatt på butik krumelur??
  • Zvartaliljan
    jojoa75 skrev 2008-06-29 18:57:10 följande:
    Nej, de har inte mat-jackor där. Tyvärr..
    okej då var det någon annanstans jag såg dom då Fundersam

Någon som vet hur minirodini är i storleken? Kan Maia ha 80/86 i tröja, jeans och sweatpants? Hon är 90cm lång ju...men smal. jeansen står att de är långa så man kan gå ner en storlek...men jag blir ju osäker
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-06-29 19:54:55 följande:
    Jag tycker att deras kläder är ganska stora, eller kanske ska säga långa och smala i modellerna så de passar nog väldigt bra på Maia.
    kan du jämföra med något annat märke? Maia börjar precis växa ur 74/80 på Me&Is kläder...har 86 i Molo, 86/92 i Katvig. Det känns så konstigt att köpa 80/86 men ännu värre o köpa 92/98...låter ju tokstort till Maia!
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-06-29 20:13:40 följande:
    Alltså tycker nog att de är smala som Katvig men längre. Man fåt nog gå på den större storleken i nr, alltså 80/86 är absolut 86 inte 80.I byxor kan du nog ta 80/86 tröjor beror nog på. Vilken hade du tänkt dig?
    Den långärmade med rosa robotar, blå jeans och svettisbyxor med gitarrer. Kör på 80/86 nu då och hoppas att det passar. Roligt o testa ett nytt märke, var ett tag sen. Väntar ju hem en Appamanklänning också och det är också ett nytt märke för mig...ska bli roligt o testa
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2008-06-29 20:30:12 följande:
    Men det beror ju helt på hur smala de är oxå, för som mina ungar har ju ofta små storlekar då de är smala , de fyller liksom inte ut kläderna Men tittade på dem i helgen och en 80/86 såg helt klart ut som en 86:a men de var väldigt smala.
    Maia är ju så smal så hon kan fortfarande ha kortärmade tröjor och linnen i 68 utan problem. Me&I är ju också väldigt långsmala i modellen och där kan Maia precis ha 74/80 nu. Sitter helt perfekt. Byxorna hon har i bildtråden är 74/80. Så jag hoppas att minirodini blir bra i 80/86 då. För nu är jag i alla fall 600 kr fattigare Hemlis
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10