Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

belladona skrev 2008-08-22 15:07:58 följande:
    men de 'är inte fodrade va ? tänkte om man köper den regnbågs färgade overallen
    Det finns ju både fodrade och ofodrade
  • Duntoffla
    belladona skrev 2008-08-22 15:13:47 följande:
    aha var finns fodrade ?
    Rackamaja och Lucky little me har.
    ängeln83 skrev 2008-08-22 15:12:55 följande:
    DuntofflaAaaah, super gott, man kan ju knappt sluta äta fast man är propp mätt Jag tog 86, samma som han har på sina andra, fast dom är iof fortfarande ganska stora, 92 kanske hade blivit lite väl stort. Äh, ska strax prova.Jag köper 86/92 i Småfolks tröjor, 74/80 är för korta.
    Vet du om det är stor skillnad på bredden mellan 74/80 och 86/92?
  • Duntoffla
    Hilti skrev 2008-08-22 15:21:24 följande:
    Så avund jag blir på alle som kan åka och "pilla" på kläderna. Her i lilla hålan finns det ingen barnkläderaffär, men i dag startade en affär som säljer både skor och kläder. De hadde tatt in Villervalla, mamma mia så fattig jag blev. Sorry för OT men jag blev så glad.Tydligen skal det startas even en ny affär med danske barnkläder, halleluja! Blir spännande, undrar vad det blir för märken.Nå väntar jag på lurven
     Farligt att ha nära till fina butiker
    ängeln83 skrev 2008-08-22 15:23:54 följande:
    Jämförde precis och dom är ungefär exakt lika breda.
    Tack! Då kan jag nog testa 86/92 då.
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-22 15:52:45 följande:
    glömde skriva:D är 74 cm lång bara. Stjärnbodyn är från nacke-gren 50 cm (!) väldigt lång för att vara Molo tycker jag och 28 bred precis under ärmarna. Ungefär lika bred som en annan molobody jag har, jag har inte många att jämföra med tyvärr. Det gör inte mig något att den är lång, det döljs av byxor o han har lite att växa i (ska ha den på dagis, bra när han är ute tänker jag) men ogillar att ärmarna också är långa, tycker inte om att vika upp. Men ärmen verkar normal för en 92:a, det är bara D som inte ska ha så stor body eg. Den får väl läggas i lådan med de andra stjärntröjorna jag köpt på sistone, köpt 86:or mkt och ett par 92:or, men D har ju 80... ibland vågar jag inte köpa 80, orkar inte skicka tilbaka, dessutom har han mkt, det är bara det att jag ångrar mig när jag väl får plagget då vill jag kunna använda det med en gång.
    Ok. Jag kör på 86 helt enkelt. Det får funka.
    jompa skrev 2008-08-22 15:44:50 följande:
    Berättade för mannen om ditt besök i butiken och han är övetygad om att det inte var lurvarna annars är människan sinnesjuk (hans ord) för nog fan letar man i kartingerna om nån kommer och vill köpa 4st lurvar.
    Ja, det är korkat men samtidigt dumt att säga att det är något det inte är. SVårt att mörka sen liksom.
    alex 07 skrev 2008-08-22 15:45:09 följande:
    Hallå....Vad händer här då????Var på 1 årskoll med Alex idag, lillplutten är fortfarande en varmkorv 79,5 lång och vägde endast 9400g
    Varmkorv? Haha...min är en köttbulle i så fall med sina 11,5 kg och troligen kortare
  • Duntoffla
    Vermilion- Fin jacka på Adam!

Andaloal- Vilken fin kille i Molosar! Och vilket härlig smajl!

Incommunicado- Superfint linne! Vilken storlek har du i det?

Ängeln- Söta Liam i Molo, NS och Lindex! Vad snäll han är som låter dig testa allt. Noel är rätt motvillig till att prova saker...

Zvarta- Vad bra att resåren gick att fixa på Molobyxorna! Moonkids oranga är helt underbar. Så himla härlig stark färg!
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-22 16:10:47 följande:
    Hellu Bubblan har just åkt till farmor o farfar o mamman tar ett glas vin   Skönt med fredag!!I helgen ska de bara renoveras, gubben kör klart altanen o jag funtar på att börja med allrummet på nedre plan, de ska tapetseras/läggas golv/bytas dörrar o sen lister..  Undrans om lilla jag skulle hinna de på en helg? Undrar varför inte min overall kom idag?   den borde dykt upp, beställde i förrgår å pengarna drogs direkt ju.. Hm...
    Åh najs med lite vin så här på eftermiddagen! Här blir det nog också lite fix hemma och på tomten. Lägga golv, måla och byta dörrrar och listen på en helg? Hmm...min erfarenhet är att allt tar dubbelt så lång tid som man tror.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 16:12:38 följande:
    Ah, fast som du märker så har han napp på nästan alla kort, så helt smidigt är det inte
    Aha, mutor?!!

Oj, nu börjar det mullra här! Kanske därför skallen känns sådär idag pga åskan? *bra att ha den att skylla på och inte alla öl/vin igår*
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 16:17:01 följande:
    Jupp, annars går det aldrig. Ha ha...klart det är "åskväder huvudvärk"
    Eller hur? Det måste ju vara så Är toktrött, vill att N ska slumra lite så att jag kan sova. SAmbon kommer inte än på ett par timmar. Blää...trist!

Sitter och fnular om det är värt att köpa en långärmad tröja för 250 spänn till N
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-08-22 16:19:53 följande:
    st 92. Det är lagom på bredden men lite långt, som brottarlinne tycker min man, han är förtjust i dem. Tror det fina är att man kan ha dem sen till våren när han lbivit längre och smalnat av med?
    Ja, det borde passa länge. Görs de från 86 eller 92?
    Angelinah skrev 2008-08-22 16:20:45 följande:
    Japp, har de rätt shysst faktiskt    de e ju dock inte så ofta så jag unnar mig det Kanske jag hinner med underarbete, målning av tak och tapeter iallafall, blir de tid över e de ju bara å hämta dörrarna liksom
    Låter bra det. Det är ju såklart mkt lättare utan barn hemma. Tur att N inte fanns när vi byggde huset. Jag kommer aldrig mer bygga ett hus igen. Fy farao vad det är jobbigt!
    Det är först nu jag kan tycka att det är ok att fixa igen.  Hade avsmak i ett par år.

Nu är ju allt inhandlat till Noels rum också. ÄR sugen på att börja där men jag vet precis vad sambon kommer säga- "Veden och altanen först"  *hoppas att det regnar så vi inte kan göra det*

Usch, nu är det verkligen oväder här. Kanske bäst att logga ur?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10