Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-08-22 16:25:56 följande:
    Såklart att det är så Det är såå trist när sambon jobbar helg, 6-18, blir ganska långa dagar. Men sen får det väl bli lite mys i soffan när han kommit hem. Liam lär nog somna tidigt eftersom han bara sov 40 min idag.Vilken tröja funderar då på?
    Jag funderar på Småfolks apor på EST. Eftersom stjärnbodyn fanns där också. Fast jag har egentligen inte råd
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-08-22 16:28:50 följande:
    Åhhh någon som vill ha en klängapa???? Maia hänger mig i hälarna heeeeela tiden. Hon kan aldrig sitta o leka själv utan jag måste leka med henne eller så ska hon sitta i famnen. Får inte ens gå på toaletten själv o står jag o lagar mat eller diskar så står hon o skriker vid benen på mig...jag blir tokig!!!! Jag får ju ingenting gjort!! Jag har fortfarande oupppackade flyttlådor och ett berg av tvätt som ska strykas, gräsmattan behöver klippas o.s.v o.s.v men Maia har varit sån här i flera veckor nu o bättre verkar det inte bli! Hon sitter i min famn nu när jag skriver detta...jag får sitta vid datorn iaf så länge hon får sitta i famnen. Men så sitter hon ju inte stilla utan bara krånglar o gnäller heeeeela tiden! Ot sorry...behöver avreagera mig...
    Usch vad det är jobbigt när de har såna perioder! Bara vill bli burna och underhållna precis hela tiden. Har du ingen som kan vara barnvakt några timmar så du får lite annat gjort?
    ängeln83 skrev 2008-08-22 16:37:45 följande:
    Mmm...KÖÖÖÖP Jag beställde den igår, så jag är ju lite partisk där
    Hmm...vill ju ha men måste nog se över ekonomin en gång till. Måste ju ha råd med Mololurven. Den är viktigare
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 16:43:31 följande:
    Joo, dom kostar ju en slant.O lurven är ju absolut billigare, jag har lagt undan pengar till 1 lurvjacka och 1 lurvoverall från mitt shopping konto, men nu har ju sambon sagt att vi ska köpa dom med dom vanliga pengarna, så nu fick jag ytterligare 1000 kr att shoppa för O förmodligen blir det ungefär 3000 kr till från T
    Åh trevligt! Jag väntar in lite mer pengar från mina sålda auktioner samt att jag har ett par ute nu. Funderar även på att sälja en till av skötväskorna. Jag behöver ju liksom inte 3 stycken...
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 16:47:07 följande:
    Mycket trevligt Ska nog kunna bli en del fint av dom 4000 kr.Ha ha, 3 st?Jag har bara 1, och den används aldrig, så jag funderar på att sälja den. Gillar inte att ha skötväskan hängandes på vagnen så den hamnar alltid i varukorgen, och jag har aldrig med mej mycket grejer så det räcker med en liten väska.
    Ja, jag har 3 hemma (en som ligger på T nu)samt en ny på väg hem.
    ängeln83 skrev 2008-08-22 16:48:14 följande:
    Ajust ja...måste ju berätta om min otroligt klumpiga sambo.Igår när vi åkte till Jkpg så lastade han in Buggan i bilen, när vi kom fram skulle jag ta ut vagnen...tror ni han har tagit med sittdelen, neeeejdå, bara chassit, sittdelen stod kvar hemma på vår garage uppfart
    Haha...lite obekvämt att sitta på chassit kanske?
    Zvartaliljan skrev 2008-08-22 16:49:03 följande:
    duntoffla - Nej jag har ju inga släktingar här nere o F jobbar till 18 o denna helgen har han lovat att hjälpa en kompis att flytta så jag får ingen avlastning under helgen heller. O på dagis är hon ju bara när jag är i skolan. Vet inte om det är någon fas eller vad det är...riktigt jobbigt är det iaf
    Segt! Hoppas att det är en övergående fas. Jag brukar intala mig själv det om och om igen när det är som värst
  • Duntoffla
    Andaloal skrev 2008-08-22 17:00:47 följande:
    Alltså kan man se lurvarna utlagda på nån sida nu?Förutom 1 på sisukas.
    Inte vad jag vet tyvärr.
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:04:59 följande:
    Tofflan-- inge rååååsa va som needs to go? Liljan--- Å de låter som om du skulle behöva lite avlastning   hade jag kunnat så hade jag gärna lekt med Maia en stund!! Hoppas hon somnar i tid så du får vila o greja med måsten i lugn o ro!!
    Nope men en snygg OiOi Hobo sand Maroccan
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 17:08:58 följande:
    Hej! Nu har jag blivit av med det andra jobbet, det är såååååååå sköööönt!!! Fick ett toppenschema på det nya, perfekt för Milo. 6 timmar om dagen. Helt underbart, jag är så glad att jag tog tag i det Klippt mig och permanentat mig har jag gjort oxå, kryllig som tusan Och T ligger på 3400, tjohoo!
    Låter som en toppendag! Härligt! Hade du två jobb? Eller vilket blev du av med? Det du nyss började på? *hänger inte med*
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:08:12 följande:
    Do you have a close up picture? går den till brun babyråååsa tror du?
    kika i mitt galleri. Den är beige med svarta detaljer. Den funkar nog till brun/rosa om man inte tycker att mönstret blir för plottigt.

http://www.familjeliv.se/hem/duntoffla/galleri.php?cur_album=Bugaboo
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:19:08 följande:
    Va!! har dom !!! totalt missat att kolla där ju.. *korkad*
    De har MASSA fint. Om du ändå ska ha vagn därifrån
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-08-22 17:24:17 följande:
    Åh tack alla! Genast känns allt mkt lättare. Ja dom blev ju RIKTIGT sura och sa att muntligt avtal gäller ju oxå men hon gav sig tillsist när jag berättade vad facket hade sagt. Tack och lov! Känns grymt bra! Tofflan: Jag fick ju ett jobb först, men dom la ju ett grymt schema och det var bara eftermiddagar och jobb på olika avdelningar.. Jag skulle i stort sett springa runt som en liten vikarie, vilket jag inte tycker att jag ska när jag gått 4 år på högskolan. Så jag ringde upp ett annat ställe där jag blev erbjuden jobb innan och fick det direkt, igen Nu ska jag jobba jämna veckor 9-15.30, udda veckor 8-14.30. Kan inte bli bättre!!Och nu har jag erbjudit mig att hämta pizza för jag har paket från meandi på posten
    Härligt att det löste sig så snabbt! Smaklig måltid!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 17:35:01 följande:
    Så...då var man brunett igen, tyckte inte att blondiner hade det roligare

Jag trivs också bättre som brunett än blond. Nu har jag ju inte varit tokblond iofs.

Angelinah- vad har du för storlek i Idas turkosrandiga brallor?

• Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:29:26 följande:
    Men ååååå!! Min vagn verkar redan va skickad o dom hade ju  Petunia pickle bottom, Teaberry roll som jag vill ha!!! Att ja inte kollar först.. *sucka*
    Visst var den skitasnygg?! De kanske kan slänga med en sån fraktfritt när du handlar för så mycket
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:47:53 följande:
    Ska baske mig maila å fråga
    Ja, gör det. Det är väl det minsta de kan göra. Det är en sån modell som jag har på min. Känns kul med lite lyxigare variant då och då.
    mortillsju skrev 2008-08-22 17:54:53 följande:
    Den är åskblå *fin* svårt att förklara bättre!God kväll alla!
    Go kväll!
    Angelinah skrev 2008-08-22 17:47:53 följande:
    Ska baske mig maila å fråga
     Ok. så då bör jag kanske ta 80 till Noel i så fall. han har ju 80 i de grå/brunrandiga.

Vad kan man annars ha till turkosa stars?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-22 18:04:08 följande:
    NS jeans De funkar till allt.
    Just ja. Både de beiga och de blå borde passa.
    Angelinah skrev 2008-08-22 18:05:58 följande:
    Min bildtjuv har tatt bort annonsen med min bild eller så har tradera stängt ner den!!  *toppen* 80 Funkar apselut!! hm.. de kommer ju lite med dom tonerna i vet jag annars så är de randiga himlans urtjusiga!! En av mina favoriter i höst faktiskt
    Vad då? Kommer det några andra passande?

Vad skönt att säljaren blev av med bilden snabbt!
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-08-22 19:10:03 följande:
    tack har packat din suit nu jag beställde lurvar också det blev till sist:isabel fick den mörkgrå med cerise kanter lillebror kommer få mörkgrå med blå kantband i overall och turkos med gula lantband i jacka.funderar på att komplettera med en overall till och en jacka till till isabel
    Fina inköp och mycket bra val på lurvarna!
  • Duntoffla
    J esssica skrev 2008-08-22 19:51:26 följande:
    Har det kommit lurvar eller va läser jag??hej alla förresten
    Hallå! Nej, inga ute i någon webbis i alla fall! Tyvärr
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-08-22 19:58:10 följande:
    Ja, tur man är ledig ibland Skönt att bara vara mamma, kvinna & shoppingtok ikväll
    Haha...eller hur?

Nu ska jag bänka mig framför en film och äta bönchili och tortillas. Och sen glass och godis Svullar-fredag idag!

shoppa väl!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10