Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-06-09 23:41:42 följande:
    Nämen oj! Nä jag är här.
    Svårt att se när du har släckt lampan ju..
    Fiina bilder i BT har du..
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

God morgon!
    Ja, jag har faktiskt sovit tills nu
    Men usch är jätteseg o mår illa
    Ska försöka äta något, men VAD när inget lockar..

Fick en massa fint i brevlådan igår iaf..
    En Kikkkid jacka från T, svar/vit randig "lurv" för ca 120kr
    Två hemliga paket från LPL, det blev en röd/vit randig klänning, jättesöt i stl 92, finns ingen "tag" så jag har ingen aning om märke, sen en rosa body från Holly, rätt söt men kan nog vara för stor för Ebbisen.. OCH en katvig tröja rätt söt men inte riktigt min smak  det är en rosa/röd med fåglar o lite annat på (lika som Lourdes senaste bild fast i annan färgsättning).. Jag tror den kommer gå på T sen..

Nu ska jag försöka tvinga i mig någon mat o läsa ikapp lite..

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Tjejtriss skrev 2008-06-11 12:44:37 följande:
    En sån röd/vit-randig klänning fick vi också.. undrar vad det är för märke?
    Jaa, det undrar jag med.
    Den är ju söt, men jag fick kolla på tvättlappen efter storlek o så ju..
    Verkar vara i skönt material oxå, lite strechig sådär.
    Har ni använt den ni fick något?

Glömde ju, jag fick ju faktiskt ytterligare ett paket igår
    Från Idizen här på FL, en Meithai och en solhätta i rött o guld som hon har knopat ihop, jättefint!
  • Smileycat
    Tjejtriss skrev 2008-06-11 13:09:57 följande:
    Ja, klänningen är använd en gång, men inte tvättad än. Ska tvätta den idag eller imorgon, så får vi se hur det går
    Okey..
    Här måste jag tvätta kläderna innan då Ebba har så känslig hy, eksem o så får hon direkt.. Så jag måste försöka hålla mig jämt.. Kan vara svårt ibland..
  • Smileycat

Hej igen tjejer..
    Usch jag blev så arg idag.. Verkligen sårad på förskolan..
    Tänker då inte ta henne dit imorrn..
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m33533464.html
    Som tur är så är hon ledig på fredag, då vi ska iväg.. Det här ska vi ta upp med dom innan jag ens vill gå dit igen.. *ledsen*

Nä, nu ska jag läsa ikapp sen i förmiddags, hoppas att det inte är alltför mycket..

• Smileycat

Tack!
    För allas svar.. Man känner sig verkligen kränkt..
    Vi har Ebba i kö, på ett dagis här precis bredvid där vi bor, verkar inte finnas plats nu i höst heller
    Men känns rätt meninglöst att byta till annat som oxå ligger en bit bort.. Avdelning blir väl byte i höst, då hon går på småbarnsavdelning nu, men verkar bli lite obalans med de andra i personalen allt mer oxå..
    Vanja (bonusdottern) gick på samma, och det gick bara bra.. Förutom att de alltid är/var jätteskitiga, hela dom, ansikte o allt! Visst barn blir så..
    Men hallå, det såg alltid ut som om V hade GNIDIT sand i hela ansiktet o så..
    De var lika skitiga efter de ätit frukt oxå.. Borde man inte tvätta sig, innan man äter?

• Smileycat
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-12 00:15:04 följande:
    Fortfarande mållös. Går det inte att lösa på annat sätt för själv hade jag inte velat ha mitt barn där! Jaga dagmamma, privat barnomsorg, snäll gammal farmor som kanske är hemma, kanske går att lösa att du är hemma ett tag till osv osv...
    Så ska det inte vara.
    Nej, jag känner ju verkligen inte för att ha henne där..
    Men har lite krav på mig just nu.. Ska egentligen arbetsträna nu, ut på "praktik" så jag kommer upp i timmar som jag ska klara av att jobba sen..
    Har varit sjukskriven och sen föräldraledig, så jag har varit borta från arbetsmarknaden en längre period.. Jag har bara till oktober på mig, jag har redan "dragit ut på massa tid"..
    Är gravid nu, och ska ha till årskiftet, så i höst sen löser det sig, men dit är det låångt. *suck*
    Farmor bor i Katrineholm, vi bor i U-väsby, annars hade det varit jättebra då hon är sjukpensionär o älskar o ha sina barnbarn hos sig..
    Min mamma, alltså mormor, jobbar heltid egentligen då hon är typ 48 bara men hon har fått levercancer och är därmed ännu mer "borträknad" från barnvaktsämnen..
    Hon har behandlats o opererats en hel del redan, så hennes levervärden har sjunkit.. Hon är behandlingsbar snart iaf! Något litet framsteg!
    Så det ser ganska så mörkt ut..
    Den enda som skulle kunna är nog min syster, men hon skulle nog inte orka..
    Hon är mammaledig själv, till en liten kille som bara är ett år yngre. Plus att hon oxå är gravid så hon är rätt så trött nu.. *schyy hemlis*
    (Det skiljer inte ens fem veckor mellan oss )
  • Smileycat

Ska kolla dagmamma osv.. Men tyvärr så går de flesta under samma kö här, även privata o så..
    Men ska försöka allt jag kan, för jag vill ju verkligen inte lämna mitt barn hos någon man inte gillar..
    Jag får inte ens vara hemma lite grann i sommar, pga "jobbstressen", hade helst sluppit se Ebba på ett extra dagis..
    Men å andra sidan, så slipper hon ju "sitt hemska dagis" under dessa fem veckor?!
    tror det är från v.27..

• Smileycat

Nu har jag precis sagt hej då till min lilla plutta..
    Hon ska till farmor o farfar i Katrineholm, åtminstone över helgen.
    Visst det är självvalt, lite skönt med egentid, men ändå rätt ledsamt..
    Hon tyckte jag skulle följa med först, förstod inte att hon skulle åka själv med farfar o farbror Danne, "Me dig", sa hon.. Tyckte hon skulle följa med mig..
    Men sen så var det bara en liten vinkning och "Hejrå, morron.." Översatt från Ebbiska: Hej då, ses imorgon..
    Ja, nästan iaf.. Ses tidigast på söndag..
    Vi ska till Skåne imorgon, nära Helsingborg.. Lite studentfirande..

Ska läsa ikapp lite av vad ni skrivit, om det inte är alltför mycket!

• Smileycat
    SmillaMilla skrev 2008-06-12 21:35:14 följande:
    Jobbigta tt lämna de små ibland. Skickar en liten kram
    gosmamman skrev 2008-06-12 21:37:05 följande:
    Ja det är jättejobbigt, förstår att det svider. *kramar om*
    Tack!
    Ni är världens goaste.. som vanligt då måste jag säga
    Det är väl rätt skönt men såå tomt här ju..
    Först bonusen som varit borta nu i mer än två veckor o sen Ebbisen oxå.. Inga barn hemma alls, helt sjukt..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10