• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Ujujuj, vilken natt! Somnade inte själv förrän efter 24 eller nåt, efter att Liam "vaknat" (vaken och vaken, men ropade iaf på mig så jag fick gå upp) två gånger. Sen vaknade Ava vid 1 för att äta, Liam vaknade vid 3 och behövde gå på toa, Ava vaknade vid 4 och ville amma sen hade hon svårt att somna om och gnällde så jag fick byta blöja och försöka rapa henne. Hann inte ens somna om förrän Liam vaknade vid 5, så upp till honom och lade mig så han somnade om och så fick jag springa ner till ava som började låta igen. Sen somnade vi om allihop och vid 6 vaknar Liam igen och då var det morgon för oss två. Uscha!
    Som en liten tröst så vann jag iaf en Tradera-auktion som jag länge väntat på

• Jen80
    nikki2006 skrev 2008-07-13 08:06:10 följande:
    Jätte fin body men stackars dig. Man blir så knas i huvudet när man inte får sovaÄr din man hemma eller kommer snart så kan du kanske få sovit lite i eftermiddagAnnars är det kaffe eller red bull som gäller och gå ut med barnen en runda, det brukar hjälpa mig i alla fall med lite friskluft
    Han jobbar igår och idag, så han kommer efter 23 nånting ikväll . Men en promenad ut till lekplatsen får det nog bli annars blir jag tokig här hemma. Liam och Ilon bråkar mest och just nu är det mycket gnäll och skrik från Ilon. Han vill så mycket, men får inte vilket gör att han får världens utbrott. Han som var så lugn förrut ....

Men ja, bodyn är fin iaf !
  • Jen80

Åh, kom på nu att jag egentligen gjort ett fynd med byxorna. Nästa sommar blir de ju även självklara knickers . Perfekt ju !!... pratar nu om de prickiga molo-byxorna jag vann igår på T tillsammans med bodyn till.
    Hur ser den långärmade tröjan ut som hör till? Hmmm, måste in i bt och kika. Har f1ör1 mig den fanns där...

• Jen80

Preggi: var ju din söta tjej som hade den kombon. Hehe, jag som tyckte det var lite pyjamasvarning har nu ändrat mig lite, för det är ju så gulligt. Vill nog ha tröjan med till Ava nu när hon ändå ska ha byxorna. Ska se om jag hittar den på rea nånstans...

• Jen80
    ängeln83 skrev 2008-07-13 08:32:14 följande:
    GodmorgonHär är vädret sådär, sol och molnigt, hoppas vi slipper regn idag.Jag känner mej halv dassig idag, hoppas verkligen inte att jag håller på att bli sjuk nu när vi snart ska åka iväg, vore ju ganska dålig tajming.O nu slog det mej att det kanske är dags att börja packa, men hur ska jag kunna välja mellan alla Liams fina kläder?
    Tjollabolla skrev 2008-07-13 08:36:42 följande:
    Godmorgon! Här strålar solen! Vi ska snart åka på marknad, innan det blir för varmt. Sen blir det till att packa, men jag säger som du ängeln, herregud hur ska man kunna packa Milos kläder Usch Jen80 vilken jobbig natt!
    Ska ni ut och resa hela högen här inne eller ?!?! Vart ska ni? Själva kommer vi bara vara hemma i sommar. Blir ltie småutflykter och så, men när vi har packat bilen med syskonvagnen och Liams sittvagn så är det fullt. Får inte plats något mer ! Kanske dags för en ny bil. Nån som vill byta en Crysler Voyager mot en V70 ?!?!
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2008-07-13 09:11:13 följande:
    Men det är väl det bästa Då har du ju en anledning att shoppa mera sommarkläder Här går tvättmaskinen för fullt, kläder, handdukar och sängkläder.
    Ja, man kanske ska tvätta lite. Får nog ihop några fulla maskiner. Har en del som hänger på tork ner i källaren också som säkert varit torrt i nån dag . Hmm, kanske dags att börja ta tag i dagen. Här är det strålande sol, men blött på marken. Känns inte som att det fina vädret kommer hålla i sig...
  • Jen80
    Kerplunk skrev 2008-07-13 09:50:48 följande:
    Visst är Plastisock stora i storlek? Min lilla har 68 på det mesta nu. Vill köpa en plastisockbody att matcha med molobyxor storlek 74. Ska jag ta 62/68 då? Blir 74/80 alldeles för stort?
    Jag skulle ha tait 62/68 för de är väldigt stora.
    Preggi skrev 2008-07-13 09:38:12 följande:
    Godmorgon! Tjejerna som till halv 9 idag. Så skönt! Ändå är jag trött... För mkt vin kanske? Jag tycker det är jättefint. Hon har dom på sig idag. Visst är det lite pyjamasvarning men det gör mig inget för det är ju så himla fint! Jag köpte hela setet nu på klkids rea. Tycker att byxorna passade bra med molos kattbody med... Vilken natt du haft din stackare... Här ska jag ta tag i tvätten jag med... Kanske rensa i Matildas garderob... Har just rensat inne hos P så där finns det plats för nyheter...
    Ja, jg sitter och kollar på tröjan där. Köpte ju bodyn med på T så jag vet inte. Usch, köper så himla mycket nu... Väntar ju på eleraffs rea som antagligen är i slutet av månaden. Kan nån kolla om de har den tröjan där? Min dator är så knäpp. Kommer knappt in på nån sida. Finns den inte där så kan jag ju lika gärna köpa den på klkids rea. Kan ju vara kul att ha byxorna till nånting mer än bara bodyn.
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-07-13 10:04:00 följande:
    Hittar inte den tröjan på hemsidan, fanns bara ett rosa linne i strl 92.. brukar inte eleraffs rea va i början på augusti? eller är det bara borgholmsbutiken kanske?
    Kommer faktiskt inte ihåg när den var förra året, fast jag jobbade då . Dåligt minne hehe...
    Ok, men det får nog bli den tröjan . Usch, pengarna bara rinner bort och bara på gammalt. Har inte köpt några nyheter alls än...
  • Jen80

God kväll på er!
    Efter en hemsk natt så har faktiskt dagen varit riktigt mysig. På fm gick jag och barnen och köpte bananer och yogurt och så gick vi till förskolan där Liam ska börja till hösten och fikade och lekte på deras lekplats. Pojkarna lekte jättebra tillsammans och Ava sov.
    På em kom det förbi en kompis till barnen och de lekte och jag bjöd dem på middag. Alla barnen sov 18.45 så nu är kvällen min !!

Kan inte bestämma mig för om jag ska ha tröjan till de prickiga byxorna jag vann på T. Hade Ava varit äldre så hade jag garanterat köpt den, men nu... Hmmm, vad tycker ni om de Molobyxorna + tröja till små bebisar (pratar om det gröna med vita prickar. Tröjan har fina Poetry på magen och prickar på ärmarna)?!?!
    Vann ju även den kortärmade bodyn til. Och så har jag visst råkat vinna Katvig gröna midiappleT-shirt till Liam. Blev nog bara 90 kr för den, så det var ju ett fynd även om jag inte är superförtjust i den...
    sen i morse blev det en rosa/rosa omlottbody från Katvig på T. SUPERFIN!! Så nöjd över den.
    Väntar även på två leggings från Katvig (rosa/vit och rosa midiapple).

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10