jojoa75 skrev 2008-06-10 09:15:46 följande:
Mina barn skulle varit på dagis i snitt en till två dar i veckan egentligen. Vissa veckor en dag kanske o nån två o nån tre.Dagiset de går på vill dock att de går där tre dar i veckan, det är Montessoridagis, så de lär sig en himla massa. De tyckte att barnen annars inte kunde tillgodogöra sig pedagogiken, så de är där tre dar i veckan. Från morgonen, sambon lämnar på väg till jobbet, till halv 2 när Emma vaknat. Om jag är helt ledig utan träff på kvällen eller så, så hämtar jag ibland innan lunch, halv tolv.Det funkar kanon för oss!Nu ska ju Lucas börja förskolan till hösten () så då får han vänja sig vid att vara iväg varje dag.. Får vi se hur det går! Blir kanske bara en till två dar i veckan han behöver vara på fritids efter.Som sagt, lycka till! Svårt jobb dock, att natta andras barn som längtar efter sina föräldrar..Nu måste jag åka! CU
ja dom flesta dagis vill väl att dom är där en del ändå, iaf 3 dagar så dom kommer in i gruppen. Men det är ju ändå 10 ggr bättre än 7-17 varje dag... Jag hade tänkt jobba 80% annars och denna tjänsten var på 60%. Så eftersom detta är oregelbundet och natt så borde man ju komma upp i minst samma summa i slutändan... *hoppas* Men näe, det är säkert inte lätt att natta andras barn. Skulle aldrig vilja ha Milo på dagis så, från minst 21 på kvällen till typ 15 på eftermiddagen. usch!