Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-06-11 09:02:26 följande:
    O förresten, nu har skrutt passerat 10 kg, 10,3 vägde han igår, och var 86 cm lång
    Oj! Han är lång för sin ålder va? Noel väger lika mycket ungefär. Lite för kort för sin vikt
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-11 09:04:08 följande:
    Vad ska du köpa på Ikea? Vill oxå dit, alltid hittar man nåt liksom
    Jag måste köpa ett gäng innerkuddar till alla kudfodral jag köpte på Gant-rean. Sen är det lite smått och gott (galgar, en rullgardin mm mm)

Det går ju aldrig under 1000-lappen oavsett vad man ska ha. Även om man bara ska ha värmeljus när man åker hemifrån
    ängeln83 skrev 2008-06-11 09:05:48 följande:
    Han är riktigt lång, kollade på kurvan igår, på vikt ligger han rejält under och på längd rejält över Skrutt är 10 cm längre än sin 3 veckor äldre kusin.Hur lång är Noel då?
     Är ni lång i er familj? Noel var 72,5 cm sist och vägde 10,1 så jag antar att han är ngn cm längre och väger ungefär som skrutt nu

Shit vad klockan går fort! Dags att göra oss i ordning.

cu
    Älskade Noel
  • Duntoffla

God kväll pölsekärringar!

Hur är det här då? (har inte orkat läsa igenom tråden än...)

Vad ni alla fått hem massa fina saker i brevlådan! Min ekar tomt...

Här är det varit en heldag på Ikea, städats, tvättats, bakats, underhållit min lilla argbigga här hemma (37-veckorsfas.Tjohho! ) Puh! Nu är jag värd lite datatid.

Har i alla fall låtit göra en superfin canvasliknande tavla av Noel. Superfin blev den. Nu ska den bara spännas upp på en ram också.

Grattis till stugan Butte! Finns det ingen bild någonstans där man kan se?

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-11 20:57:34 följande:
    Men hjälp kvinna, varva ner lite blir ju trött av att bara läsa det där Jag har....jag har.... jo jag har lagat mat idag , det var ungefär min prestation för dagen det  
     Det har jag däremot INTE gjort Här blev det lite knäckebröd och en proteinshake.
    jompa skrev 2008-06-11 20:59:09 följande:
    Blev det nån shopping på Ikea, eller dum fråga kanske. Ska nog fråga vad blev det på Ikea?
    Haha...ja den var lite dum Skulle ju "bara" ha lite smått men notan slutade på 1700:- Oops! Men jag fick i alla fall tag på innerkuddar så nu är mina kuddar så tjusiga så
    Lina med Liten skrev 2008-06-11 20:58:58 följande:
    God kväll!! *tuffar in*
    God kväll! Fin Thea i Hjorth!
    gosmamman skrev 2008-06-11 21:01:15 följande:
    Min gubbe vet ganska väl vad kläderna kostar (ungefär iaf) men han tror att molo är megadyrast och vet INTE att min älsklinga småfolk också är bland dom dyrare.Men han tror att jag är en riktig rackare på att fynda på rea.
    Min frågar inte alls om kläderna men har nog hyfsat bra koll tror jag. Han är glad för att N har så fina kläder Han lägger ner en del på sina fiskeprylar. Var och en blir salig på sitt!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Infinite Joy skrev 2008-06-11 21:11:11 följande:
    Förresten så hamnade sambo i bildtråden... katvigs midiapplesuit var snygg som f-n och så var det synd att molos kaniner var gammal modell.... men den får jag ju kanske tag på sa jag. Tog det som... shoppa! Han tyckte att alla barn var jättefina.Gissa om jag blev förvånad då han inte bryr sig om kläder öht.
    Hur ska man annars tolka det?
    Jen80 skrev 2008-06-11 21:12:14 följande:
    Tack för alla söta kommentarer, men nu måste jag ta min lilla tjej som är ledsen.. Fortfarande lite jobbigt med magen, men nu kör jag laktosfritt sen igår så får vi se hur det går. Kanske återkommer senare...
    Lillskruttan då! Hoppas att det hjälper med laktosfritt! I värsta fall får du testa att ta bort komjölk helt (soja eller havremjölk) Fast det kan ju vara så att det är kolik också och ingen synbar anledning.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Novjenny- Såg ditt inlägg tidigare och jag sålde en BabyBjörn bärsele (active) och fick 650 eller 690 för den. Den var bara använd 3 gånger. Nypris 1100:-
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-11 21:37:15 följande:
    Nä jag har oxå väntat och väntat
    Här är en till som väntar. Fast på "min" jacka. Kom igen Ajabaja! Ge oss massa rea nu!!!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-11 21:41:29 följande:
    Är det den bruna du helst vill ha?
    Jag vet inte riktigt. *velpotta* Var helt inne på den först (den är skitsnygg) men tänkte att den gröna är lite mer färgglad. Den bruna finns i Dk på rea (och den gröna med galet hög fast frakt) Den gröna ser väldigt grön ut på vissa bilder och lite mesig på andra. Skulle egentligen vilja se den IRL...
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-11 21:46:33 följande:
    Men kan det inte vara så att det finns två olika gröna, en mer klar i färgen och sen den mer dova grå/gröna.
    Tror inte det. Det verkar vara ytterligare en färg (den grå-gröna) Den jag kikat på heter Jade

Kolla;
    http://www.ajabajakids.com/shop.asp?mode=spec&item=3020

http://www.froekenblaa.dk/data/Thumb2/3460.jpg

Det måste ju bara vara kameran som är dassig. Frågan är bara vilken färg som är mest likt verkligheten...

Eller brun?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-11 21:56:19 följande:
    Hm man hoppas ju at bilden hos ajabaja motsvarar verkligheten. Maila dom och fråga om nyansen på bilden stämmer överens m hur den ser ut IRL - hade jag gjort *försvinner en liten stund*
    Ja, för den ser superfin ut! Du är så klok som kommer med så bra idéer *slänger iväg ett mail på en gång*
    lollypop skrev 2008-06-11 22:00:41 följande:
    God kväll Jättefina inköp många utav er har gjort!!!Och så många fiiina barn i BT
    lillronya skrev 2008-06-11 22:01:32 följande:
    Godkväll
    God kväll!!
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10